Торік значна частина звернень щодо мікрофінансових компаній та банків стосувалася жорстких мір зі стягнення заборгованості.
Колекторська діяльність стала однією з головних проблем 2020 року, пов'язаних із захистом прав споживачів, йдеться у звіті НБУ.
Регулятор повідомляє, що клієнти фінансових установ скаржились на погрози. Для боржників, його знайомих, рідних та друзів організовували цілодобовий автододзвон. Також розповсюджували особисту інформацію.
"Такі дії колекторів суперечать низці статей Конституції України, Цивільного кодексу та порушують норми, встановлені Законом України "Про захист персональних даних", - кажуть у Нацбанку.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Бандити заманювали "клієнтів" оголошеннями про інтим, а потім шантажували
Для уникнення таких ситуацій в НБУ радять:
- не допускати прострочення кредиту, що веде до залучення колекторів.
- у разі виникнення таких ситуацій, спробувати домовитися про реструктуризацію боргу та припинення дій колекторів.
- якщо колектори продовжують погрожувати, звернутися з письмовою скаргою на керівництво фінкомпанії чи банку, а також до НБУ.
"Ви можете звернутися до Уповноваженої Верховної Ради з прав людини або до суду. Адже саме вони контролюють дотримання законодавства про захист персональних даних", - додають у Нацбанку.
Перед оформленням кредиту споживач може самостійно перевірити, чи передадуть його борг колекторам у випадку несвоєчасної виплати. Це можна зробити на сайті Нацбанку.
Коментарі