Роксана Вікалюк з Тернополя 23 роки тому переїхала жити в Польщу.
Сьогодні вона авторка та співавторка понад 10 виданих за межами України музичних альбомів. Гастролює Європою з творчими проектами, співпрацює з музикантами, театрами, серед яких Єврейський театр у Варшаві, повідомляє naszwybir.pl
"Ми приїхали в Польщу такою собі "попсово-блюзово-джазовою командою" – я та ще троє знайомих. Виступали в Шльонську, здебільшого на презентаціях, провінційних сценах. У нас навіть персональний менеджер був, котрий нас до Польщі й запросив. Щоправда, як пізніше виявилось, обібрав до нитки. Мої друзі образилися на нього та повернулися додому, а в мене 20-річної тоді існувало єдине бажання – вчитися в польській джазовій школі. Вдалося поступити, та не вдалося оплатити навчання. Тож відклала процес навчання, але лише в плані академічному. Ввчилася сама, маючи змогу слухати найвидатніших музикантів, здебільшого польської джазової сцени", - розповідає Роксана Вікалюк.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Волонтера оштрафували за допомогу бійцям АТО
Співати почала після зустрічі з польським музикантом Юзефом Скржеком.
"Електронна музика для мене була майже невідомим виміром. Ближче познайомилася з електронікою, коли переїхала жила тоді на півдні Польщі, в Шльонську. Там зустріла Юзефа Скржека, рок-музиканта, лідера гурту "SBB". Якось він подзвонив і запитав, чи не хотіла б я виступити з ним. Я хотіла. Тоді вперше почула в живому звучанні електронну музику в стилі. До речі, на одній із перших спільних репетицій із Скржеком він посприяв тому, щоб я максимально "відкрилася". Я "викричалася" на сцені на декількох перших концертах, а потім Юзеф дозволив виконувати всього одну-дві пісні за весь тригодинний концерт. От такими були початки".
За словами Роксани Вікалюк, публіка у різних країнах відрізняється залежно від матеріального достатку.
"Маю дуже чітку градацію сприйняття публікою. В Німеччині народ багато працює та відповідно заробляє, хоча не перепрацьовує. В них є час і простір: душевний, розумовий. На концерти вони приходять не просто похвалитися тим, що були й купили дорогі квитки, а для того щоб вдуматись і вслухатись. Подібно в Бельгії, Голландії, - каже Роксана.
У Польщі відчуття, що ти багато працюєш, але тобі мало платять, з'їдає все людське. Починається фаза нарікання, котра заглушує людину. Вона не лише хотіла, але таки прийшла на концерт, проте її присутність у залі є радше фізичною. Вбачаю складність саме у змученості.
В нашій країні людям, здається, ще більше не до мистецтва. Виступала в Києві в Олексія Когана рік тому. Це місце – "джазова Мекка" в Україні. На концерт прийшло людей із двадцять, але справді таких, що поглинали кожен звук. В інших місцевостях найчастіше чути одну приспівку: "В нас немає грошей". А немає, тому що за газ потрібно платити, тому що держава тебе обдирає".
Мама семи дітей українка Ольга Гілл заснувала у США онлайн-платформу для сімей Living Notes. Крім онлайн-бізнесу, жінка займається балетом, фотографією і пише блоги. Живе в Сан-Франциско, штат Каліфорнія. Виїхала до Сполучених Штатів з України у 17-річному віці, щоб побудувати кар'єру професійної балерини.
Коментарі