14 липня на Одеському кінофестивалі відбулася українська прем'єра стрічки австрійського режисера Ульріха Зайдля "Рай: надія". Фільм є останньою частиною трилогії "Рай".
Головна дія фільму відбувається у таборі суворого режиму для дітей, що страждають на ожиріння. Підлітки мусять дотримуватися дієти, займатися спортом і лягати спати о 21:30. Викладачі-вихователі читають їм лекції і показують фільми про правильне харчування, які продукти за кольором і зовнішнім виглядом обирають люди.
Часом підлітки попри заборону п'ють пиво, курять, грають у "бутилочку", вночі нишпорять на кухні у пошуках печива. Якось дві подруги вибралися через вікно і пішли в бар на танці.
Одна з героїнь 13-річна Мелані закохується у старшого від неї на 40 років лікаря. Щодня вона ходить до нього в кабінет і просить, щоб він оглянув її, мовляв зле. Чоловік теж фліртує з нею. В одній зі сцен, коли дівчина була непритомною, лікар обнюхав усе тіло дівчини.
- Ви вже цілувалася зі своїм лікарем, - запитує в Мелані подруга Вероніка. Обоє у спідній білизні лежать на ліжку під одним покривалом.
- Та ні, - відповідає дівчина.
- А хотіла б?
У відповідь Мелані усміхається.
- Твій лікар має гарну статуру.
- Боюся, що я не подобаюся йому. Може, він думає, що я надто товста.
- Ти симпатична. Але можеш попрацювати над своїм стилем. Зміни зачіску і підбери інший одяг.
Ульріх Зайдль знімає стрічки у документальній манері, але вважає свої фільми абсолютно художніми. На ролі своїх персонажів обирає переважно непрофесіоналів.
"Багато хто ніколи не стояв перед камерою, - каже режисер. - Я ставлю великі вимоги перед акторами. Професійні не можуть імпровізувати. А мої актори повинні бути готові до всього".
У неділю Зайдль провів майстер-клас на Одеському кінофестивалі. На прикладі своїх фільмів "Рай: любов", "Рай: віра" і "Рай: надія" він розповів про метод режисерської роботи. Спершу учасники майстер-класу переглядали епізоди зі стрічок. Потім режисер розповідав про особливості зйомки і підбір акторів на ролі у своїх фільмах.
Коментарі