Комедійний пригодницький екшн про Тараса Шевченка-самурая "Безславні кріпаки" режисера Романа Перфільєва відкриє другий "Кіновернісаж просто неба".
Літній кінотеатр українського кіно у столичному парку імені Шевченка працюватиме з 25 червня до 25 серпня. Початок усіх сеансів о 21:00. Вхід на покази безкоштовний.
Дія "Безславних кріпаків" розгортається 1844-го. 30-річний Тарас Шевченко знайомиться із самураєм, який потрапив на територію України, рятуючись від переслідування японського феодала. Навчає кріпака східних бойових мистецтв. Удвох мають пробратися до садиби місцевого поміщика, щоб визволити дівчину поета. За допомогою пістолів і самурайського меча Шевченко рятує з неволі кохану. Одночасно пише "Кобзаря" і в перервах між сутичками зачитує рядки з віршів, за сюжетом.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Національна кінопремія проігнорувала фільм про Шевченка-самурая - кінокритик
Із режисером Романом Перфільєвим поспілкувалися під час п'ятої Національної кінопремії "Золота дзиґа". Церемонія вручення проходила у київському конгресно-виставковому центрі "Парковий". "Безславних кріпаків" відзначили за найкращий грим.
Як оцінюєте стан українського кіно сьогодні?
‒ Загалом нормально. Добре, що українські стрічки взагалі виходять. Є фінансування Держкіно. Без нього не відбувся б такий бум кіновиробництва за останні п'ять років. А завдяки премії "Золота дзиґа" маємо чудові нагоди зустрічатися з кінематографістами, святкувати перемоги наших колег.
Який фільм із представлених на церемонії став для вас подією?
‒ "Погані дороги" Наталки Ворожбит про життя на Донбасі в умовах війни. Для мене показник якості – коли фільм чіпляє і занурює у свій світ. Щоб я відчував атмосферу, створену художником. Зовсім мало вітчизняних робіт на це здатні. Але не можна порівняти кількість картин, які знімаються в Україні, і наприклад, у США. Думаю, ми зараз на правильному шляху, і кінопроцес розвиватиметься. Для цього потрібно помічати молодих режисерів, які дивуватимуть чимось новим.
"Приз глядацьких симпатій" отримала "Пекельна Хоругва, або Різдво Козацьке". Наскільки такий результат відображає смаки аудиторії?
‒ Я здивований. Чув багато негативу. Зокрема, в бік спецефектів. Можливо, наш глядач невибагливий або щось інше його зачепило. Не впевнений, що добре розумію смаки української широкої аудиторії. Ну, вибрали та й вибрали. Не маю якоїсь заздрості. Тільки радію за колег.
Чого бракує в жанровому кіно?
‒ Особисто для мене не вистачає фільмів жахів. Я великий фанат. Стежу за всім, що відбувається у жанрі на Заході. Горори – це вже не ті безбюджетні стрічки категорії Б, які знімали 20-30 років тому. Мають великі бюджети, стають світовими блокбастерами, отримують "Оскара", як-от "Пастка" Джордана Піла.
Чому в нас ситуація з жанром відрізняється?
‒ В Україні немає успішних кейсів щодо прокату горору. Тому продюсери ще не готові ризикувати. Хіба що сильний, напружений трилер "Пік страху" Станіслава Капралова вдалося продати у 130 країн. Такого матеріалу з потенціалом дистрибуції на міжнародному ринку має бути більше.
Які теми можемо розкрити через горор?
‒ Будь-які соціальні проблеми. Також можемо зацікавити глядача нашим фольклором. Це золота жила, яку треба інтегрувати у світовий кінематограф.
Щось розробляєте в цьому напрямі?
‒ Ми маємо мати терпіння, щоб продюсери почали докладати зусиль і рухати горор вперед. Я маю напрацьовані речі й хотів би проштовхувати цей жанр в Україні. Сподіваюся, колись трапиться. Думаю, піду на цьогорічний пітчинг Держкіно. Але ще не визначився, з яким проєктом.
Чи задоволені відгуками на "Безславних кріпаків"?
‒ Приємно, що є люди, яким дуже сподобалося. Звісно, були й хейтери зі своєю позицію щодо сприйняття картини. І вони мають бути. Це нудно, коли фільм або всім імпонує, або ні. Прикольно, коли є полярні думки.
Хотів, щоб виконавець ролі самурая Акайо Сергій Стрельников отримав "Золоту дзиґу". Він продемонстрував чудову акторську роботу. Важко втілювати персонажа коміксу, щоб ти в нього повірив. Простіше грати людей, яких бачимо в реальному житті. Можливо, Стрельникова відзначать наступного разу. У нього велике майбутнє.
Чи вдається продати кіно за кордон?
‒ Якісь процеси йдуть. Усе залежить від продюсера. Я свої права продав і можу тільки вболівати за його спроби просувати фільм на міжнародний ринок. Сподіваюся, це відбудеться.
Що очікуєте з найближчих вітчизняних прем'єр?
‒ Карантинний рік був депресивний. Я мало що аналізував у плані робіт колег. Думаю, буде щось цікаве з проєктів, які виграють пітчинг у серпні.
Сподобався трейлер драми "Пульс" Сергія Чеботаренка. Легкоатлетка з Нікополя мріє взяти участь в Олімпійських іграх. На початку спортивної кар'єри потрапляє в автомобільну аварію і майже втрачає зір. Сценарій написали на основі історії паралімпійської чемпіонки Оксани Ботурчук. Може вийти серйозна, сильна картина.
Також чекаю на історичну стрічку "Довбуш" Олеся Саніна. Події відбуваються Карпатах на початку XVIII ст. Правління польської шляхти змушує гуцулів тікати в гори. Двоє братів, Олекса та Іван Довбуші, опиняються поза законом і стають опришками. Шукають помсти панам за вбивство батьків, але починають ворогувати один з одним. Перший прагне справедливості, другий – грошей. Цікава концепція, гарна команда каскадерів, геніальний Сергій Стрельников у ролі ватажка опришків Олекси Довбуша. Є всі шанси побачити класний екшн із заявкою на те, щоб стати українською класикою, яка б вона не була.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У фільмі "Безславні кріпаки" Шевченко читає вірші в перервах між боями на мечах
Програма першого тижня цьогорічного "Кіновернісажу просто неба":
25 червня - "Безславні кріпаки", реж. Роман Перфільєв, 2020 р.
26 червня - "Фортеця Хаджибей", реж. Костянтин Коновалов, 2020 р.
27 червня - "Ціна правди", реж. Агнешка Голланд, 2019 р.
28 червня - "Атлантида", реж. Валентин Васянович, 2019 р.
29 червня - "Людина з табуретом", реж. Ярослав Попов, 2019 р.
30 червня - "Тільки диво", реж. Олена Каретник, 2019 р.
1 липня - "Брама", реж. Володимир Тихий, 2017 р.
Коментарі