




- Насипав-насипав — відійшов! Насипав — відійшов! Більше рухайся. Кути ріж, і все буде добре, — повчає в кадрі Олексій Горбунов свого молодшого колегу Влада Никитюка на знімальному майданчику фільма "Правило бою". Сцену боксерського поєдинка головних героїв знімають у спортивному комплексі "Меридіан" у Києві.
Владислав Никитюк грає роль молодого боксера Тараса. Олексій Горбунов — у ролі його наставника, колишнього олімпійського чемпіона Карпова.
Повнометражну художню стрічку про бокс "Правило бою" почали знімати в лютому цього року. Зараз зйомки на завершальному етапі. Фільм має стати першою українською спортивною драмою, знятою за всіма правилами якісного світового екшну.

На створення стрічки режисера Олексія Шапарева, який позаторік зняв військовий серіал "Гвардія", надихнули успіхи олімпійського чемпіона з боксу і чемпіона світу за версією WBO Василя Ломаченка.
- Тема боксу однозначно цікава для України. - розповідає режисер. - Тому що у нас є такі чудові хлопці, як Саша Усик, як Вася Ломаченко, і ще багато серйозних і хороших бійців. Ми називаємо стрічку спортивною драмою, але в цьому фільмі глядач побачить не тільки спорт. Це історія про молодих хлопців, їхнє становлення, про особистісну драму головного героя і певні події, пов'язані і з криміналом і з психологією взаємовідносин.
Олексій Горбунов у нашому фільмі грає тренера старого боксерського клубу з традиціями. Це людина-хранитель старих традицій правильного боксу. Він не просто люблячий батько, він ще й професіонал, який повністю віддається вихованню і тренуванню сина. Певною мірою прообразом його був для нас Анатолій Ломаченко. Буває, під час зйомок він знаходить якусь фразу, яку треба поміняти. Це не те щоб імпровізація, просто в ключі ролі людина часто пропонує більш цікаві рішення, ніж ті, що були спочатку закладені в тексти. Тому з Горбуновим якраз і цікаво працювати. Так само як і зі Станіславом Бокланом і з Анатолієм Пашиніним. Це актори дуже досвідчені, і вони дають більше для ролі, ніж ти передбачав спочатку.
Фільм розповідає історію бійця, який змушений заробляти на лікування матері боями без правил. Він наживає собі ворога — кримінального авторитета Скульського, який готовий поставити мільйон доларів на те, щоб його боксерський клуб виграв під час міського турніру з боксу. Тарас, повернувшись до рідного боксерського клубу, має вийти на ринг проти бійців Скульського.
У стрічці задіяні зіркові актори — Олексій Горбунов, Станіслав Боклан, Анатолій Пашинін, Ахтем Сеітаблаєв, Влад Никитюк, Дмитро Ступка, співак лідер гурту O.Torvald Женя Галич, боксер Олександр Усик.
Для рокера Жені Галича ця роль стала у кіно першою.

- Мені було неважко передати характер нарваного хлопця. Важче — грати на екрані любов, - розповідає Женя. - До боїв готувався довго. Скидав вагу, потім знову набирав. Вчився битися в кадрі. Це було важко. В кадрі набагато складніше, ніж у живому бою. Потрібно триматися багато дублів підряд не розслабляючись. А зйомки можуть тривати від 5 до 25 годин, - весь цей час потрібно битися.
Влад Никитюк, який три роки тому зіграв головного героя у трилері Любомира Левицького "Тіні незабутих предків", зізнається, що давно хотів отримати роль, в якій міг би проявити себе як боєць.
- Трапилася раз у мене неприємна ситуація. На мене, грубо кажучи, наїхали, і я не міг дати відповідь. Був момент, коли я зрозумів, що я безсильний щось зробити. Це ситуація, в яку може потрапити кожен, але не кожен знає, як із неї вийти. Я ж не з тих людей, хто дасть себе в образу. Захотів зайнятися боксом. Аж тут мені дзвонить Льоша Шапарев і каже: "Зніматиму кіно, будеш грати в мене боксера". Тренування були дійсно хороші. Ми віддавалися процесу. Також захопився змішаними єдиноборствами, боями без правил. Раніше для мене це була закрита тема. Особливо коли дивився, що творять люди у клітці: це і руки, і ноги, і лікті, - що хочеш. Все залежить тільки від тебе самого: що ти вмієш робити, те тобі й згодиться.
Але в бою можна перемогли й завдяки моральній, а не лише фізичній перевазі?
- Згоден. Якщо у мене є повна впевненість у тому, що я дійсно можу дати здачу. Я ніколи в житті не полізу в бійку з власної волі. Сказати, що боюся — ні. У школі не раз бився. Досі маю шрами зі школи. Пам'ятаю, у нас була хороша бійка через кохання. Ми побилися через одну дівчинку, яка в результаті не дісталася нікому. Легше перемогти, коли можеш домовитися словом. Але домовлятися складніше, якщо ти знаєш, що в разі чого ти програєш. Тому впевненість у тому, що не програєш, потрібно мати.

Бої займають половину екранного часу бойовика. У фільмі покажуть классичний бокс, ММА ("бої без правил"), вуличні розборки и бійки між дітьми. Всі їх ставить майстер східних єдиноборств Сергій Житніковський. Він заснував в Україні компанію Fight action, яка займається професійною постановкою бойових сцен.
- Хочу перенести на екран реалістичність всього, що відбувається в процесі бою. Щоб глядач не закидався попкорном, а відчув себе всередині кадру. Для цього він має відчувати: на екрані немає нічого надуманого. Я бував часто в боях. Так не буває, що стрибнув сальто, побіг. На таке глядач дивитиметься як на цирк. Моє завдання — продемонструвати удар реалістично і жорстко.
Наскільки важко фізично підготувати людей, які не займалися боями?
- Перш за все з актором потрібно розмовляти. Знаходжу з актором точки перетину. Для актора екшн-роль або відкриває йому двері до всього, або закриває. Якщо вистрілив, тебе помітять. Спочатку вчишся працювати з тілом актора, потім ставиш стилістику. Але емоції, позицію кадру я віддаю актору як професіоналу. Не втручаюся в його акторське поле, якщо він цього не просить.

У Жені Галича взагалі зовсім інша природа: він людина музики, гастрольного графіку. Прийшов і каже: "Серьога, я рокер до мозку кісток: моє життя — концерти, рокн-ролл. І тут от - раптом спорт". Доводилося в його щільному графіку знаходити час на тренування. Але він дуже віддавався цій підготовці. Загалом я помітив, що чим більший професіоналізм актора, тим легше мені з ним порозумітися. Раніше готував Олексія Чадова до ролі у фільмі "Борець". Олексія в деяких боях мав заміняти дублер. Дублер приїхав на зйомки з чемпіонату зі змішаних боїв без єдиної подряпини. Битися в кадрі мав з відомим борцем Мелвіном Манхуфом. Перший дубль — Мелвін кидає його на землю, і в дублера від удару здувається півлиця. Іншого дублера в нас не було. Тому в кадр пішов Чадов. Відпрацьовував усі падіння. Не скаржився. Потім заходжу до нього в гримерку — дивлюся, у нього все тіло в синцях. Бо незагартоване.
- Зараз український кінематограф переживає друге дихання, - вважає Сергій. - Закладати новий фундамент дуже цікаво. Тому що Україна у світі ще не асоціюється зі спеціалізацією екшн-постановок і могла б здивувати. У мене мрія відзняти щось про характерників. Світ ніндзя знає, самураїв знає, а наші герої не відкриті. Бо їх не піарять. А піарити їх має хороше кіно.

Кошторис "Правила бою" — понад 400 тисяч доларів. Фільм має білоруських інвесторів. Олексій Шапарев каже, що залучає додаткові фінансові вливання ще й завдяки постпродакшну, який відбувається за кордоном.
- Ми зверталися до кількох українських інвесторів. Вони всі казали: які ви молодці! Але коли доходило до фінансування, абонент опинявся поза зоною. Я ні на кого не ображаюся, але так і вийшло, що фільм про український бокс частково фінансує білоруська компанія.
Чи правда, що кінотеатри більш охоче беруть у прокат зарубіжні, а не українські стрічки? Тоді як зараз чи не кожен український фільм — явище.
- Кожен новий український фільм все-таки є культурним явищем. Але проблема в тому, що наприклад, європейські чи американські фільми від самого початку передбачають маркетинг і просування. На просування фільму у світі, на додатковий піар і рекламу витрачаються величезні бюджети. До того ж зараз популярні франшизи, які себе вже окупили. Глядач уже знає, що він іде дивитися. На цьому будується велика комерційна машина. В Україні, на жаль, поки ще дуже мало таких прикладів порівняно з тим, як працює весь світ.
Якби продюсери більше думали ще й про розкрутку стрічки, зрозуміло, що було б більше касових зборів. Для кінопрокатників це звичайний бізнес. Вони міркують: навіщо ставити якусь українську мелодраму в праймтайм, якщо можна не ризикувати і поставити "Бетмен проти супермена" або інший фільм, який однозначно принесе касу. При цьому вони зобов'язані по квоті ставити українські фільми. Але показують їх в 10 ранку чи 11 вечора. Через це українські фільми часто не окупаються. Щоб фільм прозвучав, треба вкластися в його розкрутку.
Фільм "Правило бою" презентували 18 липня на Одеському Міжнародному Кінофестивалі. У жовтні його покажуть на кінофестивалі "Молодість". У широкий український прокат стрічка вийде 24 листопада.
http://www.fight-rules.com/
Коментарі