середа, 28 жовтня 2020 12:29

Продала гараж, щоб надрукувати еротичний календар із письменниками
7

Марися М’яновська фотографує Віктора Янкевича
Фото: Вікторія Ма
Марися М’яновська й Сергій Жадан
Марися М’яновська й Павло Матюша
Сергій Демчук
Павло Коробчук

На початку грудня світ побачить еротичний календар на 2021 рік з українськими письменниками. До нього увійдуть світлини відомих авторів, як-от Сергій Жадан, і тих, що тільки починають свій літературний шлях. Надихнули творців календаря схожі проєкти з ватиканськими священниками та австралійськими пожежниками. Про створення українського розповіла одна з авторок проєкту та співзасновниця Літературної агенції OVO Вікторія Ма.

"Література – це насамперед про духовність та ідеї. Але письменники ще й мають тілесність. Тому в календарі будуть елементи еротики. Але вона може виражатися по-різному. У когось через погляд, у когось - через напівоголене тіло. Тому до виходу календаря ми тримаємо в секреті, хто в якому образі постане", - каже Вікторія.

Еротика може виражатися по-різному. У когось через погляд, у когось - через напівоголене тіло

Зйомки тривали три дні. Участь у проєкті взяли 12 письменників. Календар вийде зі світлинами Валерія Ананьєва, Сергія Демчука, Павла Дерев'янка, Сергія Жадана, Павла Коробчука, Павла Матюші, Сергія "Колоса" Мартинюка, Андрія Новіка, Артема Чеха, Мартина Якуба, Віктора Янкевича та Петра Яценка.

"Вибір фотографій – складний процес. У нас дуже крута фотографиня Марися М'яновська. Маємо багато класних кадрів. Були палкі дискусії щодо кожної світлини. Але до передпродажу 20 жовтня ми все-таки визначилися, - розповідає Вікторія Ма. - Багато думали над тим, як сколихнути українське середовище. Не тільки тих, хто цікавиться літературою, а й людей, які не знають українських авторів. Хотіли вийти за рамки стандартів. Якось трапився на очі календар ватиканських священників. Вони теж більше про духовність, ніж тілесність. А співзасновниця нашої літагенції Олена Одинока згадала календар з австралійськими пожежниками. Вирішили, що треба зробити щось альтернативне з нашими письменниками. Щоб це виходило за рамки звичного уявлення про літературу. Хочемо привернути увагу людей, які не знають, що, крім Тараса Шевченка, Івана Франка й Лесі Українки, є ще й живі автори, які пишуть у різних жанрах і стилях. Роблять це гарно й цікаво. І їх варто читати, підтримуючи українську культуру".

Автори жертвують свої гонорари на закупівлю їхніх книг для бібліотек, лікарень і госпіталів

Творці календаря очікували, що не всі зустрінуть ідею позитивно. Є й невдоволені.

"Завдяки цьому ми й сподівалися привернути увагу. У деяких групах у соцмережах уже були такі відгуки. Закидали, чому, мовляв, тільки чоловіки? Чи ми не визнаємо, що в Україні є жінки-письменниці? І що це об'єктивація чоловіків. Це прекрасно, що люди висловлюють свою думку. Через плюралізм і наявність різних думок зможемо знайти істину, - вважає Вікторія. - Авторів добирали за принципом різноманітності. Хотіли показати читачам письменників, з якими співпрацює наша літагенція. Це Сергій Демчук, Павло Матюша, Павло Дерев'янко, Андрій Новік, Віктор Янкевич. Також показуємо, що в Україні є визнані письменники, як-от Сергій Жадан, так і ті, що пишуть у жанрах, які можуть бути популярними серед широкої публіки. Наприклад, детективіст Мартин Якуб. Чи автор роману про сучасний рок-н-рол Сергій Мартинюк. Від високої полиці до фантастики. Поруч з іменами письменників будуть QR-коди, за якими можна перейти на сторінки у "Вікіпедії" та соцмережах цих авторів і дізнатися про них більше.

Ідея проєкту має соціальну складову. Автори жертвують свої гонорари на закупівлю їхніх книг для бібліотек, лікарень й госпіталів. Розуміємо, що в Україні понад 14 тисяч бібліотек. Усім не зможемо надіслати. Тому насамперед відправлятимемо тим, які самі виявлять зацікавлення.

Щоб утілити все це, а саме винайняти студію для зйомки, організувати грим, друк, мені довелося продати гараж. Дуже вірю, що гроші вдасться повернути. Починаємо з невеликого накладу – 1 тисяча. Далі дивитимемося за запитом. 20 жовтня почався передпродаж. Календар, сподіваюся, зможемо презентувати на початку грудня. За участі більшості авторів".

Уявляю, як американці роздягають для свого календаря Стівена Кінга і Дена Брауна

Кілька авторів, що взяли участь у проєкті, відповіли, чи вірять, що календар вплине на промоцію читання та продаж книг.

Новий роман Сергія Демчука "12 унцій любові" вийде взимку у видавництві "Темпора".

"Це роман про становлення молодого хлопця, сповнений пригод і особистих переживань, про його наміри стати видатним спортсменом, - каже Сергій Демчук. - Про небезпеки, які чигають на хлопця в дитинстві й юності. Про перемоги й поразки на ринзі й у підворіттях. І про спокусу легких грошей. Про дружбу й кохання.

Добре те, що в календарі будуть дуже різні письменники. Й читачі Артема Чеха зможуть дізнатися про твори, наприклад, Віктора Янкевича, або мої. І навпаки".

Віктор Янкевич упевнений, що календар істотно вплине на продажі всіх його книг, особливо любовного роману "Останній лист" від видавництва "НК Богдан", який нещодавно з'явився на полицях українських книгарень.

"У цьому романі я відкрив читачам серце, а в календарі – тіло. Цей календар, як і книга, розрахований на те, щоб захопити в полон серця жінок, зачарувати їх, подарувати незабутні емоції й відчуття. Разом із тим календар показує, що українські письменники - талановиті, спортивні, сексуальні, круті, нічим не гірші за тих австралійських пожежників. А в чомусь навіть кращі, тому що за нашими оголеними тілами, які ви побачите на сторінках календаря, ховається не менш оголена душа, яку ми вже розкрили перед вами в наших книгах. Думаю, цей календар розлетиться світом і про нас говоритимуть за межами України. Вже уявляю, як американці роздягають для свого календаря Стівена Кінга і Дена Брауна. А якщо серйозно, то я за будь-яку популяризацію всього українського. Якщо завдяки цьому бомбезному календарю українці почнуть більше читати й купувати українські книги, я стану щасливішим".

Роман Павла Матюші "Кокліко" вийшов улітку цьогоріч у Видавництві ХХІ. Критикиня Ганна Улюра відзначила цей роман як найкращий романний дебют, проте продажі книги пригальмувала пандемія. "2020 рік виявився не дуже сприятливим для книговидання та продажу книг через пандемію. Люди втомилися від одноманітних новин, і їм важко переключитися. Тому будь-яка нетипова активність матиме ефект. Це стосується топових авторів та початківців, до яких поки що належу я. Навіть якщо я просто вийду на вулицю, сяду з коробкою і напишу на ній "Кокліко", то це все одно дозволить продати мою книгу краще. А якщо я при цьому ще й роздягнуся, то книга взагалі продаватиметься фантастично. А оскільки вже почалася осінь і роздягатися на вулиці холодно, то, звичайно, для привернення уваги до мого роману краще знятися в естетичному, хоча й трохи еротичному календарі. З нього ширша аудиторія дізнається імена авторів та назви їхніх книг. Та аудиторія, яка не читає спеціалізованих видань Читомо, Літакцент, букблогерів, не стежить за новинками літератури. Отже, це можливість у принципі виходити за межі усталених читацьких кіл. Ще й кошти з продажу будуть спрямовані на закупівлю книжок учасників цього проєкту для бібліотек України. Отже, ми отримаємо популяризацію як самих авторів і читання в ширшому сенсі, так і конкретно збільшення продажів накладів цих же самих авторів".

Зараз ви читаєте новину «Продала гараж, щоб надрукувати еротичний календар із письменниками». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі