Близько сотні ікон XVIII ст виставили у львівському Нацмузеї. Вони не підписані, але музейники точно знають, що їх творили риботицькі майстри: художники з містечка Риботичі, що поблизу Перемишля. Це був великий осередок церковного мистецтва від 1670 до 1750 років на етнографічній території Надсяння.
Експонати реставрували впродовж десяти років. Ці ікони унікальні, бо перегукуються з колядками та щедрівками. Повідомляє Zaxid.net.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Фільм "Міф" завоював міжнародну нагороду
"На образі є навіть намальоване дитя, яке накололи на спис. А потім втеча Богородиці з маленьким Ісусом до Єгипту. І навіть є епізод, коли Єлизавета з малим Іваном Хрестителем сховалася в горі. То теж із тих апокрифів взято. І там є така історія, що ніби павучок заплів вхід до тієї печери павутинкою – і воїн подивився, що там ніхто не може бути, і пішов, - каже кураторка експозиції Роксолана Косів. - Майстри малювали в такому варіанті, який ми називаємо "нев'янучий цвіт" – коли Богородиця з квіткою. Це така декоративна іконографія і милозвучна. "Елеуса" загалом, якщо порівнювати з Одигітрією, більш лірична, більше емоційна".
Ці образи оздоблювали церкви західної Бойківщини, Лемківщини, Любачівщини й Опілля, що належали колись до Перемиської і Мукачівської єпархій Української церкви.
Митець Анатолій Бойко має найбільшу у світі колекцію виробів із яєчної шкаралупи, обкованих металом. Цю техніку винайшов самостійно.
Коментарі