неділя, 24 лютого 2013 06:27

"Ця кічуха не має стосунку до мистецтва" — Віктор Марущенко

"Ця кічуха не має стосунку до мистецтва" — Віктор Марущенко
Фото: dusia.telekritika.ua

У Лондоні на лютневих торгах сучасного мистецтва аукціонного дому Phillips de Pury&Co фотодиптих "Neo" Віталія та Олени Васильєвих був проданий за 63 400 доларів. Цю роботу називають найдорожчою українською фотографією. Голова денних торгів сучасного мистецтва Phillips de Pury&Co Джордж О'Делл заявив, що рекорди молодих художників "свідчать про ентузіазм на ринку сучасного мистецтва".

Однак 67-річний український фотохудожник Віктор Марущенко розповів Gazeta.ua, що така ціна — далеко не рекордна для українських фотографій.

- Це не найдорожчі фото з проданих українцями. Найдорожчий фотохудожник у нас — Борис Михайлов. Паризький центр "Помпіду" купив за мільйон доларів недавно серію його робіт.

Як художньо оціните фотороботу подружжя Васильєвих?

- З точки зору мистецтва і комерції, вони комерційні фотографи. До арт-простору жодного відношення не мають. Вони — середні комерційні фотографи, які просто пробиваються на ринку, дбають про просування своїх робіт. В Україні про це ніхто не дбає просто. Васильєви — посередні. Уявіть: продають ковбасу на базарі. Всі перекупки стоять, а тільки в однієї купують, бо добре розрекламувала. А по суті звичайна ковбаса у всіх. Це ж кічуха натуральна, вона до сучасного мистецтва взагалі не має відношення.

Де межа між комерційним і мистецьким фото?

- Це різні абсолютно простори. Арт-простір — це простір галерей і музеїв. Фотографи в "контемпорарі арт" — це зовсім інші фотографи, ніж ми знаємо. У Києві фото сучасного мистецтва виставляє хіба тільки Пінчук-арт центр. Показують роботи німецького фотохудожника Андреаса Гурського. Він продав найдорожчу фотографію за 4 мільйона доларів. Оце я розумію ціна.

Якщо роботу купують на аукціоні за великі гроші - це оцінка її якості?

- На аукціоні приватні колекціонери купують роботи і вішають на стіну. Рафіновані ж колекціонери купують роботи або напряму, або через галереї. А Васильєви друкуються в якихось журналах типу "Vogue". Але "Vogue" — це не показник мистецтва фотографії. Показник фотографічного мистецтва — це музей сучасного мистецтва у Нью-Йорку. "Neo" купили, бо просто комусь сподобалося. Це справа особистого смаку.

Багато фотохудожників кажуть, що попит на їхні роботи є в Європі та Америці, а в Україні їх не бачать. Причина у відсутності ринку?

- Взагалі фотографія як процес відсутня в Україні. Ми випали навіть з пострадянських республік. Навіть у Білорусі й Узбекистані є будинки фотографій, якісь процеси йдуть. У нас ні освіти немає, ні галерейного бізнесу фотографічного. Все у стані жахливому. В Берліні 400 галерей, 200 виставляють фотографії. Там є ринок, а особливо в Америці. Тому наші фотографи і роблять спроби продаватися на заході.

Зараз ви читаєте новину «"Ця кічуха не має стосунку до мистецтва" — Віктор Марущенко». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі