Ексклюзиви
Вівторок, 19 травня 2020 18:13

Якщо держава змогла швидко закрити метро та припинити інші важливі речі, то має сказати своє слово в регуляції піратського ринку - голова кінокомпанії

Якщо держава змогла швидко закрити метро та припинити інші важливі речі, то має сказати своє слово в регуляції піратського ринку  -  голова кінокомпанії
lutsk.rayon.in.ua

На онлайн-дискусії "Наше посткарантинне майбутнє: українська кіноіндустрія між адаптацією і новими форматами" представники різних культурних інституцій обговорили , як карантин вплинув на кіносектор і культуру загалом.

- У людей фізично немає доступу до культури, вона перейшла в онлайн, - констатувала модераторка Дарія Бадьйор. - Який загальний настрій в індустрії, з якими ризиками зіштовхнулися, як плануєте виходити з цього?

- Кінотеатри закриті, кінопрокат потерпає, всі чекають на вихід з карантину. Не всі кінотеатри можуть пережити цю кризу, - говорить Денис Іванов, голова кінокомпанії "Артхаус Трафік" - Після завершення карантину кінотеатри не одразу запрацюють на повну. Може зберігатися масочний режим, побоювання глядачів щодо масового походу у кіно. Як наслідок карантину, є зсув "вікна" між кінотеатральним релізом і цифровими прем'єрами. Вони можуть навіть йти паралельно.

Коли у березні поводили онлайн фестиваль європейського кіно Euro Film Fest, побачили, скільки людей дивиться легальний контент в мережі. Ці цифри в десятки разів менше, ніж було б кінотеатрах. Це інший глядацький досвід, він не заміняє спільний перегляд у кінотеатрі. Також існує конкуренція з іншими видами аудіовізуального продукту, в тому числі піратським. Якщо держава змогла швидко закрити метро та припинити інші важливі речі, то має сказати своє слово в регуляції піратського ринку. Інакше не буде можливості монетизувати контент.

Побачили, скільки людей дивиться легальний контент в мережі. Ці цифри в десятки разів менше, ніж було б кінотеатрах.

На жаль, в Україні кіноринок маленький. У онлайн платформ мало глядачів, якщо порівнювати з Netflix. Тому держава є ключовим гравцем на кіноринку. Займаємося продюсуванням фільму Олега Сенцова "Носоріг". Німецькі і польські кінофонди, де проєкт отримав підтримку, не зупинили діяльності. Сподіваємося Держкіно також буде підтримувати кінематографістів та кіноподії. Важливо щоб зйомки відбувалися, продовжували проходити фестивалі, конкурси, хоч і в інших форматах.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Театрали опинилися за бортом держави й життя - директорка "Дикого театру"

- Ми зазнали кількох криз одночасно - секвестру бюджету, ситуації, що склалася довкола арештованих коштів за борги, які держава має перед компанією Євроньюз, а це мільйон євро, і карантин як стоп нашої традиційної виробничої роботи, - поділився Лук'ян Галкін,виконавчий продюсер UA:Культура. - Вперше мали бюджет розвитку, і наразі матимемо бюджет виживання. Ми оперативно зреагували на закриття для публічного відвідування культових споруд і запустили низку релігійних трансляцій, застрахували людей від масового зараження під час цілування ікон. Бачимо, що глядачі дивляться щотижневі релігійні трансляції. Під час карантину у нас відбулася презентація книжок Сергія Жадана - на телеканалі і в діджиталі. В інтернеті трансляцію подивилося 59 тисяч людей, і це гарний результат. Ввечері на каналі показуємо фестивальне зарубіжне та українське кіно, яке має стабільні показники. У людей з'явилася звичка дивитися такий контент.

Ми оперативно зреагували на закриття для публічного відвідування культових споруд і запустили низку релігійних трансляцій, застрахували людей від масового зараження під час цілування ікон.

Щодо виробництва кіно, у нас була ініціатива копродукції, яка наразі заборонена законодавчо. Планували започаткувати систему пітчингів, для втілення наших ідей шукати виробників. Лише цього року хотіли виділити 200 мільйонів гривень, а на найближчі три роки близько півмільярда гривень. Зараз це питання вже не актуальне.

- Наші події трансформувалися в онлайн формат, - каже Ольга Бірзул, керівниця напряму "Кіно" в Українському Інституті. - Влаштовуємо шоу-кейси для іноземних експертів на базі фестивалів. На Docudays був Doc Preview, куди відібрали шість українських проєктів на фінальній стадії. Відбулися пітчинги з експертами. Фіналіст отримав 5 тисяч євро на промоцію. Ще два шоу-кейси зробимо на кіномаркеті в Каннах. 5 українських продюсерів братимуть участь у зустрічі, де збираються кращі продюсери світу. А в рамках секції Cannes Docs онлайн представимо чотири документальні проєкти.

- Після секвестру бюджету забрали 40% запланованих коштів, залишилося близько 450 мільйонів гривень. Ми в стадії розподілення коштів. Є забов'язання по запущених проектах, переможцях попередніх конкурсів. Збираємо інформацію, хто на якій стадії знаходиться і скільки потребує коштів. Основні моменти після карантину для нас - не заморозити виробництво та щоб можна було провести пітчинги, - розповів Артем Голосов з Держкіно.

Онлайн-дискусія відбулась у рамках Міжнародного фестивалю документального кіно про права людини Docudays UA.

Понад 25 міст України взяли участь в акції на підтримку креативних індустрій та видовищних заходів "Стоп культурний карантин". 12 травня о 22:00 на знакових локаціях увімкнули спрямовані в небо промені світла. Загалом задіяли 5400 світлових приладів.

Ще два українських кінофестивалі планують провести онлайн.

VІІ Фестиваль мистецтва кіно для дітей та підлітків Чілдрен Кінофест з 29 травня по 7 червня влаштує покази на сайті фестивалю. В програмі - сім фільмів конкурсної програми, в тому числі українська стрічка "Фокстер і Макс". Також минулорічний переможець, анімація "Викрадена принцеса", фіналісти конкурсу дитячих фільмів та добірка короткометражок кінця 19 - початку 20 століття французького режисера Жоржа Мельєса.

Через пандемію коронавірусу COVID-19 та пов'язані з нею карантинні обмеження у всьому світі Одеський міжнародний кінофестиваль у 2020 році вперше відбудеться в онлайн-форматі. Крім того, змінено дати проведення 11-го ОМКФ: фестиваль проходитиме не традиційно в липні, а восени - з 25 вересня по 3 жовтня. Окрім онлайн-частини, в межах фестивалю планується проведення в Одесі традиційного open-air кіноперформансу на Потьомкінських сходах.

450 млн гривень з 750 млн залишилося цьогоріч на державну підтримку кінематографії.

З них:

- 121, 786 млн грн виділено на виробництво документальних, просвітницьких, анімаційних та дитячих фільмів, авторського кіно та дебютів (до 100% загальної кошторисної вартості)

- 186,282 млн грн виділено на виробництво фільмів обсягом не більше 80% загальної кошторисної вартості за умови підтвердження заявником наявності у нього мінімум 20% суми

- 60 млн грн. на виробництво телефільмів та серіалів обсягом не більше 50% вартості за умови підтвердження наявності мінімум 50% суми

- 20 млн грн. на повернення частини кваліфікованих витрат, здійснених іноземним суб'єктом кінематографії під час виробництва фільму (кеш-рібейти)

Такі суми у розподілі бюджету затвердила Рада з державної підтримки кінематографії.

Зараз ви читаєте новину «Якщо держава змогла швидко закрити метро та припинити інші важливі речі, то має сказати своє слово в регуляції піратського ринку - голова кінокомпанії». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 45
Голосування Який найкращий український роман 2020 року?
  • Софія Андрухович "Амадока"
  • Сергій Сергійович Saigon "Юпак"
  • Марія Матіос "Букова земля"
  • Ілларіон Павлюк "Я бачу, вас цікавить пітьма"
  • Олег Сенцов "Другу також варто придбати"
  • Андрій Курков, Юрій Винничук "Ключі Марії"
  • Марина Гримич "Юра"
  • Володимир Аренєв "Заклятий меч, або Голос крові"
  • Петро Яценко "Магнетизм"
Переглянути