Увечері 28 травня на набережній Круазетт у Франції закрився 59-й Каннський кінофестиваль. Журі, на чолі з китайцем Вонг Кар-Ваєм, визначали переможців, закрившись у віллі на Лазуровому узбережжі.
Цьогоріч у Канни привезли багато еротики та порнографії. Режисер Джон Кемерон Мітчелл показав фільм "Мікроавтобус" — про публічний заклад, у якому відбуваються оргії. Актори демонструють з екрана всі види сексу: натуральний, груповий, мастурбацію, гомо...
— Я пишаюся, що секс у фільмі справжній, а не імітований! — заявив режисер. — Актори часто ставляться до сексу як до гріха, а у нас він виявляє риси характеру героїв.
Китайцеві Лу Є мерія Пекіна заборонила показувати в Каннах його фільм "Літній палац", бо той був з оголеними акторами та відвертими сексуальними сценами. Формально китайські цензори затримали стрічку Лу Є "через нерозбірливий звук". На фестивалі все ж показали "технічну" версію стрічки.
Порнофільм на фестиваль привіз данський режисер Андерс Моргенталер. Його "Принцеса" на 80 відсотків складається з анімації і на 20 — з ігрового кіно. У цьому фільмі священик Август дізнається, що його сестра — повія на прізвисько Принцеса.
— Фак порно! — кричав після презентації режисер. — Раніше ми сприймали порно як акт звільнення. Але паршивий ринок усе зробив, як йому вигідно. І тепер порнографія — це форма експлуатації.
Інший данський режисер — Ларс фон Трієр — цього разу не брав участі у фестивалі, але до Канн приїхала його учениця, британка Андреа Арнольд, із фільмом "Червона дорога".
— Ларс фон Трієр робить проект "Передова лінія", — розказала Андреа. — Він пропонує молодим режисерам шість сторінок тексту, із коротенькими описами героїв. А жанр і сюжет вони вже придумують самі.
Я пишаюся, що секс у фільмі справжній
Фрагмент на 25 хвилин з майбутнього фільму "Всесвітній торговельний центр" показав на фестивалі голлівудський режисер Олівер Стоун. Його сприйняли схвально. А от антиутопія 30-річного американця Річарда Келлі "Історії півдня" гучно провалилася. Келлі зняв фільм про кінець світу. Апокаліпсис у його картині має статися 2008-го, у Лос-Анджелесі. Стрічка тривала три години. За цей час третина глядачів пішла із зали. Засмучений Келлі вирішив спробувати себе режисером на телебаченні.
Найгучнішою у Каннах стала прем"єра картини "Код да Вінчі". Під час її перегляду в фойє Палацу фестивалів розвісили картини із зображеннями Мони Лізи — у безкозирці, сонцезахисних окулярах та перуці. Актори Том Хенкс і Одрі Тоту, що знімалися у Рона Ховарда, приїхали в Канни з Лондона експресом, який називався "Код да Вінчі". Потяг мчав 10 годин без упину.
Щодня на фестивалі відбувалися національні вечірки. Журнал "Голлівудський репортер" оцінював їх у бокалах мартіні: від "1" до "4". Найбільше бокалів отримала іспанська вечірка, організована режисером Педро Альмодоваром.
На американській вечірці режисерка Софія Коппола годувала гостей шоколадним фондю і поїла із фонтану шампанським. Софія показувала гостям "золотого пса" — приз, який вручають у Каннах найкращому собаці, що знявся у конкурсному фільмі. Золотий песик дістався мопсові із Софіїного фільму "Марія-Антуанетта". Сама режисерка, стрічка якої була серед фаворитів на "Золоту пальмову гілку", не отримала нічого.
2002 року "золотого Каннського пса" узагалі вручили мальованій собаці. У фільмі Ларса фон Трієра "Доґвілль" песик-переможець був просто позначений колом на підлозі студії. Усередині крейдяного кола було написано "собака".
Переможці 59-го кінофестивалю
"Золота пальмова гілка" — фільм Кена Лоуча "Піднімається вітер" (Велика Британія)
Гран прі — фільм Брюно Дюмона "Фландрія" (Франція)
Найкраща режисура — Алехандро Гонзалес, стрічка "Вавилонське стовпотворіння" (Мексика)
Найкращий сценарій — Педро Альмодовар, фільм "Повернення" (Іспанія)
Найкраща чоловіча роль — актори Джамел Деббуз, Самі Насері, Самі Буаджила, Рушді Зем, Бертран Бланкан, за роботу в стрічці "Дні слави" (Франція)
Найкраща жіноча роль — акторки Пенелопа Крус, Кармен Маура, Лола Дуен"яс, Бланка Портильо, Йохана Кобо, за роботу в фільмі "Повернення" (Іспанія)
Найкращий короткометражний фільм — стрічка "Сніффер" режисера Боббі Пірса (Норвегія)
Приз міжнародної асоціації кінокритики — фільм Нурі Білге Сейлана "Пори року" (Туреччина)
Приз журі — картина "Червона дорога" режисерки Андреи Арнольд (Велика Британія)
Приз "Особливий погляд" — стрічка "Лімузин" режисера Ван Чао (Китай)
Приз "Золота камера" (за найкращий дебют) — режисер Корнеліу Порумбою (Румунія), за фільм "Приблизно 15 реалізаторів"














Коментарі