Пʼятниця, 13 грудня 2019 05:41

"Замінив оригінали Брюллова та Кіпренського своїми картинами. У глядачів був шок"

Автор: Марія Бєляєва
  Одеський художник Ігор Гусєв створив свої версії картин ”Портрет невідомого”, ”Собака” класиків живопису Карла Брюллова та Ореста Кіпренського
Одеський художник Ігор Гусєв створив свої версії картин ”Портрет невідомого”, ”Собака” класиків живопису Карла Брюллова та Ореста Кіпренського

У столичному "Українському домі" триває мистецький проект "Медіазалежність. Українська версія".

Показують твори 25 сучасних художників.

— У середині ХІХ століття винайшли фотографію. Потім кіно і погляд людей на світ змінився. Бачать довколишнє наче через об'єктив. Це називається пост­медійність, — розповідає кураторка виставки Вікторія Бурлака, 45 років. — А медіазалежність про те, що художники використовують фото й кіно як інструменти для творів. Наприклад, специфічність світлин переносять на живопис. Чи навпаки, на знімках використовують композицію і сюжети з картин.

— Для виставки обрала роботи визнаних класиків, молодих митців і початківців, — продовжує Вікторія Бурлака. — Серед класиків — Олександр Гнилицький, який помер 2009-го. В художника дуже особлива естетика. Міг намалювати жовту штору, і вона викликала захоплення. Його живопис реалістичний, але і нереальний одночасно. Немає фотографічної чіткості. Пере­робляв буденність у заворожуючих, навіть чарівних образах.

Арсен Савадов у середині 1990-х робив скандальні фотопроекти. Як "Донбас-шоколад", де одягнув шахтарів у балетні пачки. На виставці показуємо його нові живописні роботи. Дуже спонтанні та сюрреалістичні.

Багато експериментів є в Олега Тістола. На картинах — диктори різних каналів із перекошеними обличчями. Думала, художник їх ненавидить. Тістол пояснив, що нічого особистого немає. Знімав фотоапаратом на плівку, випадкові кадри з екрану телевізора. Потім друкував знімки, а по них писав картини.

Першим твором на виставці є тривимірна інсталяція Степана Рябченка "Електронні вітри". Демонструється на круглому екрані, 10 м у діаметрі, що висить над центральним атріумом.

— Хотів зобразити вітер. Це ефемерний стан, що не має матерії. Як би він виглядав у віртуальному просторі, — каже Степан Рябченко, 32 роки. — У різних народів є міфи про вітри. Взяв давньогрецькі. Де є чотири брати: Борей, Зефір, Нот і Евр. Разом утворюють Розу вітрів. Вивчав історію кожного брата. Інтуїтивно створював його образ, кольори, динаміку.

Одеський художник 49-річний Ігор Гусєв у своїх картинах використовує глітч-ефект, розмиває зображення:

— Це символізує стрибок крізь час, телевізійні образи з нашої голови. Показує хиткість уявлення про реальність, — говорить Гусєв. — Переважно тут мої враження від історичних фільмів. Є дві роботи з проекту "Трансмузеум", що робив для Одеського художнього музею. В експозиції замінив оригінали Брюллова та Кіпренського своїми картинами. Нагадують їхні роботи, але з глітч-ефектом. У глядачів був шок.

Зараз ви читаєте новину «"Замінив оригінали Брюллова та Кіпренського своїми картинами. У глядачів був шок"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Погода