Розбитою скульптурою починається нова виставка "Китай Китай" у столичному "Пінчук Арт Центрі". Серед робіт 11 китайських митців є скульптури забороненого на батьківщині художника Чжао Чжао, 31 рік.
— Чжао довго збирав поліцейські форми. А одного разу одягнувся як поліцейський і вийшов на головну площу Пекіна, — розповідає художник Бйорн Гельдхоф, заступник арт-директора "Пінчук Арт Центр". — Це порушувало закони країни та стало викликом владі Китаю. Після того Чжао змушений був утекти з країни, тому й експонат на вході розбитий. Цей автопортрет — символ безсилля художника.
Через виступи Чжао проти режиму його виставки заборонили в Китаї.
Найбільше відвідувачів — біля двох живих поросят. Тварини бігають за дерев'яною загорожею, де вистелили сіно. Це робота 48-річного Чжан Хуаня.
— П'ять років тому в Китаї великий землетрус забрав життя близько 60 тисяч людей, — додає Бйорн Гельдхоф. — І на 49-й день з-під завалів витягли маленьке порося. А за цей час, згідно з буддистською традицією, душа переходить в інший світ. Художник забрав порося до себе, і воно стало символом наполегливості й витривалості.
Роботи групи сучасних китайських митців розмістили в 11 залах. Серед них викорчувані корені дерев, 10-метрова споруда з велосипедів та дерев'яні скульптури у вигляді чоловічих статевих органів. Останні — на тему гомосексуалізму. Решта предметів символізують сучасні китайські проблеми. Однак говорити про них уголос художники бояться. Кажуть лише, що їхні "роботи вільні, але цензура в Китаї існує. Хоч за останні роки помітно зменшилася".
— Як же він говоритиме про цензуру? — кажуть двоє глядачок. — А якщо це завтра перекажуть у китайське посольство? Художнику назавжди закриють в'їзд на батьківщину.
До всесвітньої акції "Ніч музеїв" 18 травня арт-центр Віктора Пінчука працював до опівночі. Відвідувачів у піжамі традиційно пускали без черги. Виставка "Китай Китай" триватиме до 6 жовтня. Вхід вільний.
Коментарі