У московському Театрі націй 44-річний Андрій Жолдак поставив спектакль "Федра. Золоте колосся". Одним зі спонсорів постановки було театральне агентство Олега Меньшикова. Директор Театру націй Михайло Чигирь на півтора місяця закрив свій театр для репетицій.
"Федра" — друга після "Чайки" вистава Жолдака у столиці Росії за п"ять років.
— Я міг би ставити по два спектаклі на рік у Москві, — скаржиться Жолдак. — Але поки що не надто запрошують.
Головну роль Жолдак запропонував 33-річній актрисі "Ленкому" Марії Мироновій, доньці Андрія Миронова.
"Акторська братія прибігла на кастинг до Жолдака галасливою юрбою", — писала московська преса.
— Маша Миронова спочатку не приймала моєї манери, — розповів Жолдак. — Вона говорила: "Я хочу знати свою лінію". Та я весь час тримав її у напрузі.
Актори йому не потрібні, йому потрібні маріонетки
"Золоте колосся" — це санаторій сталінських часів, куди привозять на лікування душевнохвору дружину високопоставленого чиновника. У пані Павлової роздвоєння особистості: їй здається, що вона — Федра. Героїні подобається пасинок.
Усім бажаючим потрапити на прем"єру забракло квитків. Зала театру може вмістити лише 300 глядачів. Продали всі подушки, призначені для сидіння в проходах при аншлагах.
До Москви Жолдак приїхав з дружиною-акторкою Вікторією Спесивцевою і двома дітьми з Іспанії, де зараз живе. Недавно він поставив у Швейцарії "Гру снів" Стриндберга.
Минулого року в харківському театрі імені Шевченка заборонили постановку Жолдака "Ромео і Джульєта". У цьому спектаклі актори обмазували одне одного нечистотами. Після спектаклю "Один день Івана Денисовича", де голі актори давили сирі яйця і пукали в банку, Жолдака прокляв Солженіцин. А за спектакль "Гольдоні. Венеція", в якому персонажі говорили цифрами, український режисер одержав премію ЮНЕСКО.
— Москва сита на театральні події, — каже "ГПУ" 53-річний київський режисер Віталій Малахов. — На Жолдака там ідуть не через скандальну ауру, а тому що москвичам подобається його естетика. Його актори на сцені можуть збліднути по-справжньому. Хоча, — сміється Малахов, — актори йому не потрібні, йому потрібні маріонетки.
Коментарі