За $63,4 тис. продали у Лондоні диптих із фотопроекту "Нео" українських фотографів Олени та Віталія Васильєвих. Вона була лотом на лютневих торгах витворів сучасного мистецтва аукціонного дому "Філіпс". Роботу називають найдорожчою українською світлиною.
— Це не найбільша вартість фото, проданих українцями, — каже київський фотохудожник Віктор Марущенко, 67 років. — Найбільше платять за знімки Бориса Михайлова. Нещодавно паризький центр "Помпіду" купив за мільйон доларів серію його робіт. З точки зору мистецтва Васильєви — середні комерційні фотографи, які пробиваються на ринку. До арт-простору жодного стосунку не мають. У Києві сучасні мистецькі фото виставляє хіба "ПінчукАртЦентр". Наприклад, роботи німця Андреаса Гурського, який продав найдорожчу світлину за 4 мільйони доларів. Оце, я розумію, ціна. А 60 тисяч — так собі. Для української фотографії, може, й великі гроші, бо в нас відсутній ринок. Навіть у Білорусі й Узбекистані є будинки фотографії. У нас — ні освіти, ні галерейного бізнесу. В Берліні 400 галерей, 200 виставляють фотографії. Тому наші фотографи й роблять спроби на заході. До того ж продати свої світлини з аукціону — не рівень. Рафіновані колекціонери купують або напряму, або через галереї. Васильєви друкуються у журналах типу "Воґ". Але то не показник мистецтва фотографії. Рівень — це музей сучасного мистецтва у Нью-Йорку. Васильєви — посередні. Ото, буває, продають ковбасу на базарі. Кілька перекупок стоять, а купують тільки в однієї. Бо гарно розрекламувала. А по суті — звичайна ковбаса, як у всіх. "Нео" — це кічуха натуральна. Роботи купили, бо комусь сподобалися. Це справа смаку.
Коментарі
1