29 травня у столичному Театрі ім. Франка відкрився I Київський міжнародний кінофестиваль. Його організував 67-річний актор Богдан Ступка. За головну нагороду — бронзову статуетку — змагатимуться 35 фільмів із дев"яти країн.
Сквер біля театру засланий червоною доріжкою. Обабіч стоять хлопці й дівчата в українських строях.
— Тут яма, — тупотить огрядна жінка по червоній доріжці. — Коли йтимуть актриси на підборах, — звертається до хлопця у вишиванці, — тихенько попереджай їх чи підтримуй за лікоть, бо ще впадуть.
Акторів до театру привозять автобусом "мерседес".
— Може, вже час іти? — питає 43-річна Руслана Писанка в білоруського актора Анатолія Кота, 35 років.
— Ще команди не було, — стенає той плечима і просить у Руслани жуйку. — Доки Богдан Сильвестрович давав прес-конференцію, я в буфеті три чарки коньячку перехилив.
Фестиваль відкриває документальний фільм "Рембрандт: Я звинувачую!" британського режисера Пітера Ґрінуея, 67 років. У ньому йдеться про полотно Рембрандта "Нічна варта". Режисер аналізує й пояснює мотиви всіх 34-х зображених у картині персонажів, які таємно замислили вбивство.
— Вері хепі! — ручкається з британцем Ступка, показує на будівлю театру Франка. — Зіс іс е сіата. Ай ем діректор.
Ґрінуей мовчки киває.
— Фестивалі — марна трата часу, — каже він у фойє. — Для чого йти в кіно, якщо кіно може прийти до тебе через телевізор чи Інтернет? Кіно придумали євреї, а фестивалі — фашисти. Берлінський кінофестиваль створив Гебельс, Венеціанський — Муссоліні, а Каннський — тоталітарний режим Віші.
— Фестивалі — це добре, — не погоджується голлівудський актор Арманд Ассанте, 59 років. Серед понад ста його ролей одна з найвідоміших — Одіссей в однойменній голлівудській картині російського режисера Андрона Кончаловського. — Я вже був у Києві на фестивалі "Молодість", на відкритті ресторану в Жені Тимошенко й Шона Карра. Вирішив приїхати ще раз.
Екс-міністр транспорту Микола Рудьковський прийшов без дами.
— Мав би честь підтримати якийсь із ваших проектів, — тисне руку Богданові Ступці.
— Матеріальна допомога — ось найкраща підтримка, — кидає Богдан Сильвестрович і йде до решти гостей.
Фаворитом кінофестивалю називають дилогію "Че" американця Стівена Содерберґа. Це фільм про аргентинського революціонера Че Гевару з бюджетом у $58 млн. Стрічку показуватимуть 2 червня в Будинку кіно.
— Обов"язково подивлюся документальну стрічку Натана Рісмана "Я є, бо ми є", — каже дизайнерка Лілія Пустовіт. — Сценарій до неї написала поп-зірка Мадонна після подорожі до африканської країни Малаві.
"Я є, бо ми є" — друга стрічка за сценарієм Мадонни. Рік тому вона зняла фільм "Бруд і мудрість" про українського емігранта-музиканта Євгена Ґудзя. Її показали на Берлінському кінофестивалі.
За перемогу на Київському кінофестивалі змагаються українські стрічки "Контракт" Віри Яковенко і "Таємничий острів" Володимира Тихого. Переможця визначать 3 червня.
— Премій не вручатимемо, бо грошей немає, — каже Богдан Ступка. — Перельоти гостей, проживання, харчування оплачують спонсори. Я в це не втручаюся, навіть суми бюджету не знаю.
Коментарі