— На картині Казимира Малевича в міському музеї Амстердама російський художник Олександр Бренер намалював долар. П'ять місяців відсидів у комфортній голландській тюрмі. Став відомий і переїхав до Женеви. На цьому його художня кар'єра закінчилася, — розповідає головний куратор столичного "Мистецького Арсеналу" Олександр Соловйов, 60 років. 25 липня він написав заяву про звільнення.
— У мистецтві трапляється, коли художник оскверняє роботу колеги. Так висловлює свою позицію. Заболотна — куратор проекту "Велике і Величне", посадова особа. Її дії не припустимі, бо це акт цензури. Проект колосальний — на 12 тисяч квадратних метрів. Охоплює від сучасних картин до робіт на кістках мамонта.
Раніше Кузнєцов створив цілу серію "Коліївщина" на тему повстань в історії України. Він номінувався на премію Пінчука з композицією, на якій намалював олігархів. На білому полотні переважали червоний і чорний кольори. Таке поєднання викликає стан трансу. Графічні образи дуже виразні й карикатурні. Потім у проекті "Українські новини" у Варшаві втілив тему протистояння православ'я й католицизму. Заболотна бачила цю роботу, і ми запросили Кузнєцова на "Велике і величне". Усе з ним обговорили. Просили ескіз, але він відповів, що імпровізує під час роботи. Це сатирична картина. Був портрет Ірини Крашкової, яку міліціонери зґвалтували у Врадіївці. Про це гуде вся країна. Смішно ставити художника в якісь рамки, щось замовляти. Він має право відображати все.
— Художник до останнього не надавав нам ескіза. Був у від'їзді й з'явився лише за три дні до відкриття виставки. Йому була відведена центральна стіна серед шедеврів Рєпіна, Сластіона, Лопухова, — пояснює Наталія Заболотна, 40 років, директор "Мистецького Арсеналу". — Ми повірили, що не встигає зробити ескіз. За ці три дні він приходив вечорами, вночі. Не встиг її завершити, а те, що зробив, нас шокувало. Робота абсолютно не відповідала кураторському задуму. Намалювати вночі зовсім іншу картину — глузування з нас і відвідувачів. Як куратор я мала право відмовити й зняти її. Оскільки полотно було на стіні, довелося його замалювати. Воно могло образити почуття вірян.
Коментарі