2 лютого у київському кінотеатрі "Баттерфляй-Ультрамарин" показали широко розрекламований російський фільм "Сволочи". В українському прокаті — "Сволота". Сюжет стрічки взятий з автобіографічної книжки Володимира Куніна, 78 років, який писав сценарії для "Хронік бомбардувальника в піке", "Ребра Адама" та "Інтердівчинки".
1943 рік. Для підготовки диверсантів з-під арешту звільняють полковника Вишневецького. Він набирає собі команду в тюрмах і колоніях. Це 14–15-річні підлітки, яких кидають на німецьку базу в румунських Карпатах без жодного шансу на виживання.
Після московської прем"єри російські журналісти та ветеранські організації звернулися до ФСБ за поясненням, чи змальовані в стрічці події реальні. Російські спецслужби не підтвердили існування в СРСР дитячих диверсійних шкіл. Натомість оголосили, що в архівах знайдено документи про німецьку школу, організовану в липні 1943-го, куди вербували безпритульних із окупованих територій Орші та Смоленська.
— Я прихильник зовсім іншого, урбаністичного, кіно, — розповів у Києві режисер Олександр Атанесян, 52 роки. — Але ця книжка мене так здивувала...
Попередній його фільм "Морський диявол" глядачі та критики визнали найбільшим провалом 2004 року. Режисер виправдовується, що йому не дали змоги професіонально змонтувати й озвучити стрічку. І додає, що зняв своє прізвище з титрів.
Представляти свою нову картину з Москви він прилетів із 17-річним актором Олександром Головіним. Московська прем"єра відбулася напередодні, 1 лютого. Поки журналісти розпитували юного актора, Атанесян скромно пив каву в буфеті. Компанію йому склав режисер Роман Балаян, 64 роки. Саме в його майстерні Атанесян 1989-го закінчував Вищі режисерські курси.
Ваш фільм називають бойовиком, екшном, — звертаюся до Атанесяна.
— Це все рекламний трюк, щоби заманити людей до кінотеатрів. Не люблю я це англо-американське слово "екшн". Я зняв драму. Кажуть, емоційно вона дуже важка. Можливо, але я зняв фільм-метафору, фільм-попередження. Його мораль: бережіть дітей. У Росії мільйони безпритульних... Із ними може трапитися те саме. "Сволота" — історія про братерство двох пацанів, що опинилися серед бруду, ненависті та крові. Природа цього аж ніяк не в історичному матеріалі.
Наглядач за кожну сигарету примушував віджиматися сто разів
Сучасне російське кіно втратило людяність і глибину. Ріки крові на екрані є відображенням нинішньої ситуації в Росії?
Він затягується сигаретою.
— Я не пов"язував це виключно з Росією... Війна тотальна, вона не припиняється вже 60 років. Зрештою, ніхто не повірить, якщо я покажу дітей-злочинців у краватках і вкладу їм в уста "Спасибо" і "Пожалуйста".
Актор Олександр Головін розповів "ГПУ", що в кіно з дев"яти років. У кінематограф потрапив через модельне агентство Слави Зайцева. Найяскравіші враження від останньої роботи пов"язує з місцями зйомок — Вірменією.
— Вірменія — це супер! — вигукує. — Ми жили в горах, в екстремальних умовах. Балабушевич — наш каскадер, наш наглядач, за кожну сигарету примушував віджиматися сто разів.
Після кіносеансу я почув репліку чоловіка, який ішов у компанії ще трьох знайомих.
— Якось не по-нашому знято.
Коментарі