— Україна до і після Майдану нагадує два континенти, які відкололись один від одного. На моїй картині "Людина в шоломі 1" у героя не видно очей. Постать наче знелюднена. Написав під впливом історичної реконструкції Грюнвальдської битви в Польщі. Її щорічно проводять на честь перемоги над німецькими лицарями. Та актори просто бавляться. Бережуть себе. Єдина річ, яка мені запала — люди в шоломах. Нагадало Майдан у Києві. Хотів побачити щось спільне між двома подіями. Але на Майдані все було дуже серйозно, — розповідає київський художник 58-річний Матвій Вайсберг.
У львівському музейно-культурному комплексі "Львіварня" відкрилася його спільна з живописцем Юрієм Пікулем виставка "Діалог".
Сім робіт Матвія Вайсберга присвячені біблійним сюжетам.
— В одній із німецьких книгарень побачив пергамент "Сараєвська Агада" XIV століття. Це збірник молитов. Вразили ілюстрації невідомого середньовічного автора. Зобразив створення світу від першого до сьомого дня. Відокремлення світла від темряви. Років п'ять не знав, як можна їх відтворити на полотні. Спершу зробив велику графічну серію з 49 робіт. Потім вирішив намалювати. Перші два полотна ґрунтувала дружина. Бо хворів і не мав грошей, щоб купити готове.
33-річного киянина Юрія Пікуля журнал "Форбс" назвав одним із найбільш перспективних молодих художників України.
— У Львові він представив серію пейзажів "Лісосмуга 92-й км" і кілька портретів, — говорить мистецтвознавець Михайло Кулівник, 30 років. — Картину "Маршрутчик" створив 2012-го. Після поїздки на маршрутці сфотографував водія. Хоча зображений, скоріше, соціальний типаж, а не конкретна людина. Видно настрій чоловіка, чим живе кожен день, із ким спілкується. Портрет продавщиці жетонів у метро показує щоденну працю жінки, що не приносить їй задоволення.
Виставка "Діалог" триватиме до 31 березня.
Коментарі