— Це розповідь про патологічні стосунки між матір'ю і сином. Решта — корупція, суди й поліція — лише тло, — каже румунський режисер 37-річний Калин Петер Нетцер. Його фільм "Поза дитини" здобув "Золотого ведмедя" 63-го Берлінського кінофестивалю. Картина розповідає про заможну жінку, син якої вночі переїхав дитину. Матір намагається відкупити нащадка від правосуддя.
— Конкурсна програма була не дуже сильна. Хоча містила багато відомих імен. Переможець був не найгірший. Але так само головний приз могли вибороти й інші, — говорить столичний кінокритик Алік Шпилюк, 54 роки. — "Берлінале" завжди орієнтувався не стільки на кіномистецтво, скільки на гострі соціальні проблеми. Інколи серед стрічок конкурсу трапляється щось високохудожнє. Але цього року такого не було. Протягом фестивалю всі говорили про фільм "Запнута завіса" іранця Джафара Панахі, якого не випустили з країни. Режисер 10 років має перебувати під домашнім арештом через виступи проти влади. Також упродовж 20 років йому не можна знімати кіно. Ось про це його фільм — життя митця, якому заборонили творити. З Панахі носилися ще до відкриття фестивалю. Було зрозуміло, хоч би яка стрічка була, вона гарантовано отримає якийсь приз. Їй дали "Срібного ведмедя" за найкращий сценарій.
У рамках кіноринку показали картину "Звичайна справа" киянина Валентина Васяновича. Також презентували відреставровані українські фільми 1920-х. Окремо — "Землю" Олександра Довженка в супроводі київського гурту "ДахаБраха".
За 10 днів захід відвідали 300 тис. глядачів.
Коментарі