середа, 04 жовтня 2006 16:51

"Я из вас всю душу вытрясу"

Автор: фото: Олександр КУЗЬМІН
  Художній керівник ”Имперского русского балета” назвав дочку Перлиною
Художній керівник ”Имперского русского балета” назвав дочку Перлиною

"Имперский русский балет" показав у київському Міжнародному центрі культури та мистецтв "Ромео і Джульєтту" композитора Сергія Прокоф"єва. Квитки коштували від 40 до 450 грн. Зал був напівпорожній. Художній керівник "Имперского русского балета", литовець Гедимінас Таранда, 45 років, дивився спектакль у залі. В антракті пішов за лаштунки.

— Танец, ребята, где ваш танец? — питає артистів, що грають Ромео та Меркуціо. У Ромео — Кирила Радева — в обох вухах блищать сережки.

Таранда у чорних джинсах та коричневій куртці. Після вистави збирає танцюристів на сцені.

— Молодцы, старались. Но у девушек не хватает шарма. Послезавтра на репетиции я из вас всю душу вытрясу!— каже усміхаючись.

Запрошує до спорожнілого залу. Сідаємо у перший ряд. На сцені працівники театру розбирають декорації. Гедимінас відкидається на спинку крісла.

— Ми привезли тільки м"які декорації, які скручуються в рулон, — розповідає. — Взяли й шикарні кількаметрові тверді декорації, які роз"їжджаються на сцені. Начальник поїзда "Москва — Харків" подивився на них і сказав: "Такі стіни я не пущу!" Я тоді розізлився: "Слухай, ми мистецтво людям показувати будемо, розумієш це, балбес?" Але він все одно не пустив.

Під час спектаклю на сцені висять великі полотна із зображенням камінних стін, портретами Мони Лізи та Ісуса Христа. Це ескізи львівського художника Євгена Лисика.

— Декорації Большого театру мені не подобались. Я гортав якийсь мистецький альбом і побачив ескізи Лисика. Художник уже помер, тому авторські права узгоджували з його родиною.

Комерційний директор Плісецької заявив мені: "Я тоже хочу денег"

Каже, що постановка "Ромео і Джульєтти" обійшлася у $100 тис.

— Якби костюми шили у Москві, це коштувало б 300 тисяч доларів. А так їх готували у Львові та Києві за проектами київської художниці Анни Іпатієвої.

Таранда тринадцять років танцював у Большому театрі.

— Я вимагав нових постановок. Пояснював танцюристам, що їм потрібні чіткі контракти. Був дуже небезпечним для керівництва театру через свій авторитет. Тому мене просто позбулися. 1990-го організував приватне артистичне агентство "Пілігрим", — розповідає далі, закидаючи ногу на ногу. — Воно займалося продюсуванням та гастролями. Ми вперше організували гастролі для солістів Большого театру в Австрії, Латинській Америці та Німеччині.

1994 року Таранда створив "Имперский русский балет". До 2004-го його почесним президентом була Майя Плісецька, 80 років.

— Коли закінчив Московське хореографічне училище, Плісецька надіслала мені запрошення. Сказала: "Гедиминас, я хочу, чтобы вы участвовали со мной в балете "Кармен". Господи, це була моя мрія — танцювати з Плісецькою! — сплескує руками. — Я робив Плісецькій ювілейні вечори у Большому та Маріїнському театрах, у Нью-Йорку. Разом гастролювали, її ім"я було на наших гастрольних афішах.

Каже, дружив із Плісецькою понад 24 роки.

— Ми випускали цукерки та креми для тіла під маркою "Майя Плісецька". Майя Михайлівна підписала спеціальний дозвіл на це. На виручку робили декорації та костюми до балету "Лебедине озеро". А потім комерційний директор Плісецької Микола Анохін заявив мені: "Я тоже хочу денег". Я пояснив, що готівки у нас немає, всі гроші пішли на спектакль. Він попередив: "Не хотите по-хорошему, будет по-плохому". Сказав Плісецькій та її чоловіку Родіонові Щедріну, що я всі гроші забираю собі. Майя Михайлівна йому повірила, вона дуже запальна людина. І подала до суду. Всі суди вона програла, образилася. Тепер ми не спілкуємося, востаннє бачилися десь рік тому.

Розповідає, що Україною колись гастролював двійник "Имперского русского балета".

— Микола Анохін пішов до народного балету "Возрождение". Сказав: "Вас ніхто не купує, а під іменем "Имперский русский балет" купуватимуть. Так балет "Возрождение" почав виступали під нашим іменем в Україні та Ізраїлі. Але ми нещодавно надіслали до української податкової листа. У ньому знак "Имперского русского балета" зареєстрований за Гедимінасом Тарандою.

У "Ромео і Джульєтті" партію батька Капулетті танцює молодший брат Гедимінаса — 40-річний Вітаутас Таранда.

— Він — моя права рука, — каже Гедимінас.

Дружина Гедимінаса, 23-річна Анастасія теж танцює в "Имперском". Цього разу вона лишилася у Москві доглядати дворічну доньку Дейманте. Її ім"я в перекладі з литовської означає "перлина".

— Моя дочка — дуже театральна дитина, — каже гордо Таранда. — Дивиться балет, не відриваючись. Брав її на гастролі до Фінляндії. Але не хочу, щоб Дейманте була балериною, — зізнається на прощання. — Це неймовірно важко.

Зараз ви читаєте новину «"Я из вас всю душу вытрясу"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути