вівторок, 10 грудня 2013 18:16

За рік країни Східної Європи знімають стільки фільмів, як Франція

Автор: фото надане arthouse traffic
  Акторка Адель Екзаркопулос зіграла головну роль у фільмі Абделатифа Кешиша ”Життя Адель”. Фільм про кохання Адель до синьокосої художниці Емми зняли за графічним романом Жюлі Маро ”Блакитний – найтепліший колір”
Акторка Адель Екзаркопулос зіграла головну роль у фільмі Абделатифа Кешиша ”Життя Адель”. Фільм про кохання Адель до синьокосої художниці Емми зняли за графічним романом Жюлі Маро ”Блакитний – найтепліший колір”

Чому так і не переглянув фільм "Параджанов", розповідає відбірник Каннського кінофестивалю Жоель Шапрон, 53 роки. Восени він відвідав форум Kiev Media Week

– На Каннський кінофестиваль щороку подають близько півтори тисячі фільмів. Щоб устигнути передивитися цей масив, стрічки розподіляють між регіональними програмними відбірниками. Я відповідаю за картини, зняті на території колишнього "соціалістичного блоку" – країни СНД, Балкани, Польща, Угорщина, Словенія, Румунія. Весь цей регіон знімає до 300 фільмів на рік. Це приблизно стільки ж, як одна Франція. У рамках відбору щороку переглядаю до сотні картин.

Років 20 тому роль регіонального відбірника була вирішальною. А зараз – не зовсім, бо стало набагато простіше відправити фільм на фестиваль. Імениті режисери рівня Микити Михалкова чи Еміра Кустуріци подають свої стрічки не через мене, а напряму ключовим відбірникам кінофестивалю. Останніми роками моя робота все більше зводиться до того, щоб знайти фільми, про які ніхто й ніколи раніше не чув у Франції. Їжджу фестивалями, налагоджую контакти з молодими режисерами, читаю відгуки в пресі. Хоч я й не володію усіма слов'янськими мовами, але зміст зрозуміти можу. Найважливішими в галузі кіно все-таки є особисті зв'язки.

Стрічку "Смерть пана Лазареску", з якої почалася "Румунська нова хвиля", ви привезли в Канни?

– Так. Проте у її творців були виходи на авторитетну дистриб'юторську компанію, що також просувала цю картину. Серед моїх головних відкриттів останніх років – російська режисерка Валерія Гай Германіка. Мені довелося боротися за те, щоб її стрічки потрапили на конкурс Канн. У результаті її картина "Усі помруть, а я залишусь" здобула приз. Частково завдяки цьому Валерія змогла зняти ще ряд фільмів.

Цьогоріч жодна стрічка з вашого регіону не потрапила до основного конкурсу Канн. З чим це було пов'язано?

– Не виявилось достойних фільмів. Були також ті, які не встигли закінчити або були готові надто рано й відправились на інші фестивалі. З точки зору продюсера, не має жодного сенсу в тому, щоб заморожувати фільм і чекати півроку початку Каннського кінофестивалю. При цьому ж ніхто не дає гарантій, що стрічка потрапить у конкурс. А продюсеру необхідно розрахуватися з інвесторами. Чекати в такому разі – безглуздо.

Режисер українського фільму "Параджанов" Серж Аведікян розповідав, що в його стрічки були непогані шанси потрапити до конкурсу Канн. Але в останній момент фільм так і не взяли. Ви дивилися цю картину?

– Ні. У мене вдома лежить диск із цією стрічкою, проте я так і не встиг її переглянути. Серж Аведікян зв'язувався напряму з програмним директором самого основного конкурсу. Адже у створенні стрічки приймала участь і французька сторона. Проте всі мені переказували, що стрічка – слабенька.

Створені в копродукції фільми – як "Параджанов" – потрапляють під програму популяризації французького кіно у світі?

– Так, але менше. Наприклад, якщо "Параджанова" відберуть на якийсь кінофестиваль і Серж Аведікян поїде представляти стрічку, то французька сторона заплатить за його квиток. Адже він – француз. А якщо б Олена Фетисова знімала цю стрічку сама, і Аведікян не значився співрежисером, ми б її не підтримували.

Насамперед пропагуємо французькі фільми, зняті нашими режисерами французькою мовою. Далі просуваємо стрічки наших режисерів, але іншими мовами. На останок ідуть фільми, у створенні яких Франція приймала участь як співпродюсер. Наприклад, Люк Бессон зняв у США картину "Малавіта", головну роль в якій грає Роберт Де Ніро. Тож, якщо Бессон поїде представляти цю стрічку, французька сторона заплатить за його квиток. А якщо Де Ніро – ні. Адже присутність Де Ніро нічим не посприяє іміджу французького кіно.

Кілька років тому в основному конкурсі Канн була анімація "Шрек", що багатьом здалося дивним. Чи правда, що на Каннський фестиваль впливають американські продюсери?

– "Шрек" потрапив до основного конкурсу через те, що директор Каннського кінофестивалю цього захотів. І йому нелегко було вмовити американських продюсерів. Для українських чи російських фільмів Канни – це велике досягнення. А для американських – навпаки. Продюсери зі США хочуть зібрати гроші. І якщо після прем'єри в Каннах буде погана критика – для них це, як кінець світу. Через ті самі причини бояться брати участь у Каннському фестивалі і французькі картини.

Зараз ви читаєте новину «За рік країни Східної Європи знімають стільки фільмів, як Франція». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути