Ексклюзиви
четвер, 27 грудня 2018 10:04

Чому лише дві пісні українською, а решта недостойною сьогоднішнього дня мовою?

Пісні гурту "Вагоновожатые" називають інтелектуальною танцювальною музикою

– Альбом "Референс" ми готу­вали два роки. Складається з 10 синглів. У ньому сплелися переживання і відчуття всіх "вагоновожатых". Це 10 історій про кожного з нас, – розповідає соліст гурту Антон Слєпаков

Написати пісню українською – моя особиста маленька перемога. Раніше не виходило й думати рідною мовою. Відчував безпомічність, що не можу зв'язати двох слів у поетичній манері. А тут, на хвості альбому, саме прийшло.

Текст "Веаюфром" першому показав товаришу, письменнику Олександру Міхеду. Попросив його не сміятися й не кидати в мене каміння. Він сказав: "Дуже круто, лише одну фразу я викинув би". А вона й не знадобилася, за формою не лягала в пісню.

Основна критика альбому – чому лише дві пісні українською, а решта недостойною сьогоднішнього дня мовою? Якби я був кон'юнктурником, то найняв би перекладачів і зробив би україномовними решту текстів.

Автор: Єкатерина Переверзева
  Антон СЛЄПАКОВ  45 років, музикант Народився 17 листопада 1973 року в Києві. Батько працював налагоджувальником радіоапаратури на заводі ”Маяк”, мати – старшим лаборантом у Політехнічному інституті. У Херсонському педагогічному інституті вивчав російську філологію і літературу. Покинув після четвертого курсу. 1996-го переїхав до Дніпра. Був вокалістом і автором пісень альтернативного гурту ”И Друг Мой Грузовик”. Випустили вісім студійних альбомів. 2007 року створив сайд-проект ”НеГрузовики”. 2013-го в Києві з гітаристом харківської групи Lюk Валентином Панютою створили гурт ”вагоновожатые”. За рік до колективу долучився колишній ударник донецької групи DOK Станіслав Іващенко. Гурт створив саундтрек до українського німого фільму 1926 року ”Ордер на арешт”. Перший альбом ”Вассервага” вийшов 2015-го. В листопаді цього року презентували другу студійну платівку ”Референс”. Після Революції гідності спілкується переважно українською. Живе і працює в Києві
Антон СЛЄПАКОВ 45 років, музикант Народився 17 листопада 1973 року в Києві. Батько працював налагоджувальником радіоапаратури на заводі ”Маяк”, мати – старшим лаборантом у Політехнічному інституті. У Херсонському педагогічному інституті вивчав російську філологію і літературу. Покинув після четвертого курсу. 1996-го переїхав до Дніпра. Був вокалістом і автором пісень альтернативного гурту ”И Друг Мой Грузовик”. Випустили вісім студійних альбомів. 2007 року створив сайд-проект ”НеГрузовики”. 2013-го в Києві з гітаристом харківської групи Lюk Валентином Панютою створили гурт ”вагоновожатые”. За рік до колективу долучився колишній ударник донецької групи DOK Станіслав Іващенко. Гурт створив саундтрек до українського німого фільму 1926 року ”Ордер на арешт”. Перший альбом ”Вассервага” вийшов 2015-го. В листопаді цього року презентували другу студійну платівку ”Референс”. Після Революції гідності спілкується переважно українською. Живе і працює в Києві

Рядок "Мы вне политики" – про будь-кого. Не розділяю суспільство на музикантів і решту. Українські заробітчани в Росії добре усвідомлюють – куди їдуть, що кажуть, роблять.

"Ми – люди миру, в нас кредит" – не діагноз, ні. Описую не конкретний випадок. Це приклад, як і чому це може бути. Знаю багатьох розумних, які працюють у Росії. Їм здається, що тільки там зараз можуть заробити. Не засуджую, але є етично-моральна площина. Доки людина не взялася за зброю, не цілується з терористами, все інше – дискусійне питання. Для мене це і є модель сучасної демократії.

Пишу, коли вже фізично не можу не висловитися на якусь тему. Усі мої композиції так з'являються. Але найболючіша, найпульсуюча – "Веаюфром".

Коли країна – у стані війни, ти не можеш бути спостерігачем. Але повинен мати холодний розум. Коли емоції перемагають, це не завжди добре. Тому абстрагуйся якомога найсильніше і формулюй. Цього принципу дотримувався і в композиціях "Восстание ватников", "Программа защиты свидетелей", "Хундевассер хунта".

І за звучанням, і за самоіронічним посилом "Человеческие слабости" – це гра, весела лічилка про гріхи сучасної людини. Ми цю пісню навіть зробили синглом. Бути в ролі мораліста мені дивно.

Для когось свідомий вибір – знищувати себе важкими наркотиками, алкоголем, надмірним адреналіном, стрибаючи з мостів. Не люблю стан, коли не можу себе контролювати. З алкоголем весело якийсь час, але потім воно минає. І якщо на душі туга, то під градусом накриває ще більше.

Зі списку слабкостей у пісні найсерйозніша ознака часу – ґаджети. Зараз часто не бачимо очей співрозмовника, бо втуплюється в телефон чи айпад. Я теж відгороджуюсь, начепивши навушники. Не подобається що лунає навколо: нав'язлива реклама, вуличні сварки, шум машини. Скомпілював саундтрек свого дня і ходжу. Але варто пам'ятати, що людей, які живуть відгородившись від реального світу, хтось спритний дуже легко може використовувати.

Режисер Сергій Лозниця на презентації в Києві свого фільму "Донбас" сказав, що запровадив би зі старших класів предмет "фейкологія". Це треба, щоб люди могли вирізняти в безкінечному інформаційному потоці брехню.

Хоча фейки з'явилися ще до інтернету. Диктори радянського телебачення – із серйозним виглядом, у краватці – часто мололи таку ахінею. Вже тоді примушували задумуватися: щось тут нечисто.

Для пісні важливе слово-каркас. Не можу пояснити, як таке виникає. Це мить: спалахує в голові – і все. Так і назва "вагоновожатые" виникла. Ішов сонячним днем вулицею Дніпра, поруч – жодного трамвая. А слово взяло і шарахнуло. Якщо воно є в комірках пам'яті, то колись генератор випадкових слів його викине.

Моя робота пов'язана з публічністю, але я досить невпевнено почуваюся в натовпі. Піти на концерт чи фестиваль, особливо як глядач, для мене виклик.

Оригінальним бути складно. Це майже неможливо. Навіть ті, хто каже, що ти – такий, напевно, не бачили чогось подібного.

Трохи сумно, що в нас молодими музикантами вважають 30-річних, які грають років 10.

Хоча є цікавий приклад гурту "Пошлая Молли". 20-літні хлопці видають геть неоригінальне. Їх порівнюють з Nirvana, яка була чверть століття тому. Але їхній вік – справді перевага. Хочу, щоб хвиля справді молодих виштовхала зі сцени й розтоптала всіх старих пеньків, в тому числі й мене.

У нашій групі – троє музикантів. 80 відсот­ків матеріалу створюємо окремо один від одного.

Місяцями не бачимось. Кожен працює у своєму напрямку. Лише під час підготовки нової програми зустрічаємось декілька разів на тиждень.

іЗ віком цінуєш власний час і простір. Намагаєшся не завдавати іншим зайвого клопоту. Бо, коли в колективі збираються сильні особистості з лідерськими амбіціями, це вибухово й небезпечно.

Не сприймаю стереотипу, що електронна музика бездушна. Для мене багато гітарного мейнстрімового поп-року не те що душі не має – аж судомить, коли чую по радіо. А є десятки гуртів, які використовують семпли, і вони в тисячу разів вибуховіші й живіші. Це забобони. Коли у 1960-х з'явилися гітарні підсилювачі, таку музику теж вважали неприродною, порівняно з класичною.

Ще кілька десятиліть тому в цій частині світу фанати електроніки були справжніми кулібіними. Самі клеїли магнітну стрічку, робили звукові петлі, бо семплери, сенквестори коштували шалених грошей. Зараз тільки навіжені профі скажуть: "О, я чую дешевий софт у твоєму треку". Не відрізниш композицію початківця від твору досвідченого музиканта.

Пісні "Вагоновожатых" називають інтелектуальною танцювальною музикою. Це правда. Під неї багато хто стрибає, відпускає якось себе фізично.

Звичайно, в повному відриві послухати всі тексти до кожної коми неможливо. Мені важливо донести основну думку. А концерт – це не проповідь, не лекція, не поетичний вечір. Для цього в мене є інші проекти. Навіть якщо є можливість, пишу трохи менше тексту. Бо розумію, що нагромаджую купу смислів на одиницю часу, не можу цього не робити. Тому нічого не маю проти, якщо люди не слухають текст, а просто рубляться.

Повернутися в Росію з концертами готовий, тільки коли закінчиться війна. Здається, це питання не найближчого часу, на жаль.

Зараз ви читаєте новину «Чому лише дві пісні українською, а решта недостойною сьогоднішнього дня мовою?». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути