середа, 31 жовтня 2012 18:37

Чоловік фільм хвалив. На те він і чоловік, щоб компліменти говорити

  Колишня киянка режисерка Дар’я Онищенко (ліворуч) розмовляє з головою Держкіно Катериною Копиловою в кінотеатрі ”Київ” 25 жовтня. За кілька хвилин розпочнеться прем’єра її дебютної повнометражної стрічки ”Істальгія”
Колишня киянка режисерка Дар’я Онищенко (ліворуч) розмовляє з головою Держкіно Катериною Копиловою в кінотеатрі ”Київ” 25 жовтня. За кілька хвилин розпочнеться прем’єра її дебютної повнометражної стрічки ”Істальгія”

Як провели день на кінофестивалі "Молодість" режисерка Дар'я Онищенко та постійний глядач, кінокритик Сергій Тряшин

Четвер, 25 жовтня

3.00. – Прокинулася у готелі німецького містечка Гоф. Моя "Істальгія" відкривала місцевий кінофестиваль. На вечірці напередодні поставили самогонний апарат, що у нас "знімався". Головна героїня – Руслана емігрувала в Німеччину зі своїм чоловіком. Він помер, і вона лишилася зовсім сама. ­Додому, де син, повернутися не може – ­треба заробляти, а вдома роботи нема. ­Прото­типом героїні стала няня моєї дитини. І вона особисто вчила нашого художника-німця гнати самогон. Залили в апарат звичайну горілку. Оскільки німці дуже турботливо ставляться до запасів води, повісили табличку: "Економте воду, пийте самогон". Подрімала годину всього, бо опівночі тільки повернулася з фестивалю, ще на деякі е-мейли відповіла. Швидко зібрала речі, навіть кави не пила.

3.41. У таксі з моїм німецьким продюсером Сімоном Амберґером їдемо до Нюрнберга. Це десь година дороги. Попереду два перельоти. До Києва треба якнайраніше, тому летіли через Амстердам.

9.15. В аеропорту Амстердама другу годину чекаємо на наступний літак. Намагаюсь поспати, але не виходить – занадто хвилююся. Це не тільки моя перша повнометражна робота, а й підсумок цілого етапу життя. ­Чоловік надсилає СМС, що любить мене і сподівається, що все пройде добре. Вони з донькою вдома лишилися. Фільм хвалив – на те він і чоловік, щоб тільки компліменти говорити. Донька теж уже десятки разів дивилася – у монтажній зі мною була. Нещо­давно каже: "Мамо, зніми мені, будь ласка, фільм про Барбі". Але анімація – не моя галузь. Там із нею няня – дуже хороша вона. Мігрувала з чоловіком років вісім тому, а він помер. Повернутися не може, бо родом із селища за 200 кілометрів від Києва, де більшість без роботи сидять. Усе зароблене в Німеччині відправляє своїм трьом дітям в Україну.

10.45. Уже в другому літаку, після пересадки, випила півкелиха білого вина і ­з'їла сандвіч. Мій продюсер страшенно хоче спати, а я не можу. Згадували смішні історії зі зйомок. Коли знімали кадр із дощем за вік­ном у Києві, зламалася дощова машина. ­Довелося шукати якісь шланги, ­лійки. ­Бюджет мали невеликий, то будь-якими засобами повинні були використати знімальний день. Дощ у нас був із чорною ­фарбою. І ніхто не помітив квіти сусідки поверхом нижче. Залили їх вщент. Жінка викликала міліцію. Але вдалося все владнати.

13.20. Приземлилися в Борисполі. В цей же час прилетіла подруга з Абу-Дабі, продюсер мого наступного фільму. Буде спільне виробництво: Україна–Німеччина–Об'єднані Арабські Емірати. Це – історія сучасної Роксолани, трилер з елементами екшну. Сильна жінка, багато досягла в житті, стає першою в арабській країні.

Представники "Молодості" відвозять нас у готель "Баккара" на Дніпрі. Перевдягаємося та їдемо готуватися до прем'єри. Як тільки буваю тут, одразу хочеться сала. Раніше ніколи не їла його, а зараз полюбила. Але перекусити не встигаю.

16.45. Дар'я Онищенко у чорній міні-сукні заходить до кінотеатру "Київ". Спеціально до прем'єри поклали червону доріжку – на відкритті фестивалю її не було. Надули зо дві сотні жовтих повітряних кульок із написом "Істальгія".

– Любов до кіно саме на "Молодості" в мене прокинулася, – за столиком у кафе на другому поверсі кінотеатру Дар'я поправляє світле волосся. – Дивилася тут "Повернення" Андрія Звягінцева. Фільм так сподобався, що вирішила вступати на кінорежисуру. ­Сиділа і мріяла: зняти кіно і щоб прем'єра була саме тут, на "Молодості". У тому фільмі Звягінцева ще маленьким хлопчиком зіграв Іван Добронравов. А тепер уже дорослий знявся в моєму.

Німцям тема "Істальгії" ближча, ніж українцям. Там більше емігрантів. Завжди цікава доля тих, хто відірвався від одного берега, але не причалив до іншого. Все більше наших повертаються з Європи, бо не знаходять себе там. Мені пощастило – маю чудову німецьку родину. Але не зовсім знаю, де я вдома – в Україні чи в Німеччині.

18.26. На третьому поверсі кінотеатру починається прес-конференція за участі Дар'ї Онищенко.

– Фільм занадто гламурний, – коментує один із журналістів.

– Ну, я ж блондинка, – сміється Дар'я.

У холі до стійки з безкоштовними коктейлями – черга з понад 50 людей. Дар'я стоїть подалі від натовпу, пише СМС. Підводить голову й зупиняє погляд на високому чоловікові з букетом червоних троянд.

– Ну, нічого собі, – каже, біжить до нього й цілує в губи.

– Дивлюся, стоїть чоловік із квітами, – пояснює потім. – Щось знайоме. Оце так – це ж мій чоловік! Лишив доньку на бабусю й прилетів.

– Уже випили все, що мали випити і до, і після сеансу, – каже бармен, відкорковуючи останню пляшку шампанського. 18 порожніх стоять позаду нього. – Давай, щось роби, – шепоче жінці в чорній облягаючій сукні.

Вона усміхається й сплескує руками:

– Шановні гості, просимо всіх до зали, сеанс починається!

– Ну, хай тільки поганий фільм буде, – спльовує літній чоловік в окулярах у роговій оправі, перед яким закінчили роздавати коктейлі.

19.31. – Я вже не можу дивитися цей фільм, – після перших кадрів режисерка виходить із зали. – Тут стільки знайомих моїх, а я тільки "Доброго вечора, дякую, що прийшли" встигаю казати. Піду поспілкуюся краще.

22.31. – Нарешті можу полегшено зітхнути й поїсти, – канапку з червоною ікрою ­Дар'я запиває білим вином на закритій вечірці на честь прем'єри у "Джаз кафе". – ­Востаннє в Україні на Новий рік була. Мені ­здається, нічого не міняється. Наші жінки, як були красивішими за німецьких, так і лишилися. Вдягаються ще нарядніше, носять шпильки. Українець навіть не може уявити, яка страшна в Німеччині бюрократична ­система. Треба збирати абсолютно всі рахунки, купу квитанцій, слідкувати за десятками папірців, що приходять поштою. Усе ­чітко, організовано, заплановано. Цим, дякувати Богу, чоловік займається. Я не змогла ­звикнути.

01.35. Дар'я виходить із кафе провести подруг. У легенькій сукні й босоніжках, без верхнього одягу. Голосно сміються, ­обнімаються.

– Дівчино, думаю, вам пора додому. Не пустимо, – охоронець закриває вхід режисерці.

Виходять брат і чоловік Дар'ї, останній накидає на неї плащ. Прямують у готель. Ще понад годину розмовляють там у ресторанчику.

– Не їла цілий день, перехвилювалася, то "хороша" була трошки. До того ж неймовірно рада, що всіх побачила. Щастя п'янить.

4.05. Повернулися в готель, прийняла душ і миттєво відключилася.

Дар'я ОНИЩЕНКО, 29 років, режисер. Народилася в Києві. Закінчила столичний інститут міжнародних відносин. Сім років тому виїхала на навчання до Німеччини, вийшла там заміж. Із чоловіком-бізнесменом виховують 4-річну доньку Лару. Цього року закінчила Мюнхенську академію кіно й телебачення. Її перша повнометражна картина "Істальгія" спільного виробництва Німеччини, Сербії та України змагається в конкурсі кінофестивалю "Молодість"

296 фільмів із майже 40 країн показали на 42-му фестивалі "Молодість", що тривав у Києві 20–28 жовтня. У національному конкурсі перемогла стрічка Антоніни Ноябрьової "День незалежності". Це 14-хвилинна історія про святковий день та мрії молоді. Гран-прі – 80 тис. грн і статуетку Золотого скіфського оленя – здобув фільм "L" 42-річного грецького режисера Бабіса Макрідіса. "L" – наліпка на авто для водіїв-початківців. Головний герой – 40-річний водій. Шукає і привозить найкращий мед своєму начальнику. Після двох запізнень його звільняють. Чоловік навмисне розбиває машину і шукає собі інший вид транспорту – пересідає на мотоцикл, потім на яхту. Родина відвертається від нього. Герою часто ввижається друг із закривавленим чолом – його вбили, переплутавши з ведмедем

 

"В "Істальгії" трохи кульгає драматургія. Там дуже складно перетинаються три сюжети і не завжди точно вирахувані моменти, в яких вони повинні перетинатися. Загалом, картина достойна. Її можна показувати на фестивалях, у режисера є майбутнє"

Кирило РАЗЛОГОВ, 66 років, російський кінознавець, програмний директор Московського міжнародного кінофестивалю

 

Зараз ви читаєте новину «Чоловік фільм хвалив. На те він і чоловік, щоб компліменти говорити». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути