Найближчого десятиліття український гастроринок насититься штучними продуктами. В Україну вже завезли перше "рослинне м'ясо" на основі бобів. Заклади харчування усе більше переходитимуть на роботизацію виробничого процесу, також зросте тренд доставки. Про це розповіли у столиці під час заходу "Гастрореволюція: чого чекати завтра?
"Ростиме персоніфікація ресторанів. Якщо 10 років тому ви не знали, до кого ходите і хто вам готує їжу, то тепер це міняється. Поетапно аматорський підхід до ресторанного бізнесу буде трансформуватись у кваліфікований рівень. Ростиме значущість гастрономії кафе, барів, ресторанів у цілому в економіці. У всьому світі у туристичному бізнесі гастрономічний фактор створює трафік - в Італію не їздять подивитись на Колізей. Туди їздять їсти піцу, пасту і пити вино, а потім уже дивитись на пам'ятки", - заявив Дмитро Борисов, власник близько 30 ресторанів.
Кількість фудкортів у великих продовольчих центрах збільшиться, а кількість ярмарок для дегустації крафтових продуктів зменшиться.
"Будуть потрохи відходити фудхоли, які малоефективні зараз. Їх віддаватимуть системним операторам під єдину продуману концепцію. Також зростатимуть тренди веган, вегетеріан, ЗСЖ і хелсі. Ми це визначаємо, як усвідомлене вживання їжі", - додав Борисов.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На українському ринку з'явилося "рослинне м'ясо"
Серед відвідувачів ресторанів зросте кількість молоді.
"Нове покоління - люди, які вище за гроші цінують свій час. Вони добре розуміють, що у вартість обіду чи вечері у ресторані чи просто перекусу десь у закладі входить не тільки ціна продуктів, а ще й ціна витраченого часу. Їм простіше заплатити і насолоджуватись життям, ніж витрачати свій час на приготування їжі", - розказав Максим Храмов, столичний ресторатор.
Також зростатиме доставка не тільки в ресторанному бізнесі, а й у великих продовольчих мережах.
"У багатьох азійських країнах вже є новації, коли в метро можна просканувати рекламу продуктів, які хочеш купити, і з картки списуються гроші. Поки людина приїжджає додому сумка з продуктами стоїть під дверима. Усе, що здається фантастикою сьогодні, через два три роки стане звичайними робочими моментами для нас", - додав Храмов.
У світі 90 відсотків людей щоденно відвідують заклади харчування. В Україні цей показник становить близько 10 відсотків. У найближчих кілька років ресторатори планують збільшити кількість відвідувачів за рахунок відкриття закладів fast casual формату - ресторанів швидкого харчування з доступними цінами.
Деякі ресторани намагаються вразити креативним подаванням страв - їх викладають у вовняні тарілки чи подають соус у взутті. Відвідувачі зібрали фото з ресторанів, які шокують екстравагантністю.
Коментарі