вівторок, 24 грудня 2013 00:15

В Україні розпочався експеримент, що змінить якість соціальних послуг

В Україні розпочався експеримент зі створення єдиного інформаційного простору. Це один з етапів впровадження електронного документообігу. Його мета — зробити процес оформлення всіх видів соціальних послуг "в один дотик" та з мінімальним пакетом документів.

Єдиний інформаційний простір передбачений постановою Кабінету Міністрів від 11 вересня цього року "Про створення єдиного інформаційного простору соціальної сфери та забезпечення обміну інформа­цією між центральними органами виконавчої влади".

Таке нововведення має декілька завдань. По-перше, спростити процес надання послуг громадянам: адресні пільги, допомоги та субсидії. По-друге, підвищити державний контроль за цільовим використанням бюджетних коштів. По-третє, сформувати в єдину базу даних усю інформацію щодо конкретної людини.

Як працює єдиний інформаційний простір

Звернувшись до структур соціальної сфери, громадяни зможуть оперативно й повною мірою отримати належну підтримку й відповіді на запитання, що їх цікавлять. Тепер, якщо людина захоче оформити допомогу з народження дитини або субсидію, їй треба буде принести тільки паспорт. Решту необхідних відомостей фахівці соціальних служб зможуть отримати на місці за допомогою нової експериментальної системи. Крім того, це суттєво підвищить адресність допомоги. А відтак таку допомогу отримуватимуть саме ті люди, які її найбільше потребують. По суті, наявна Інформаційно-аналітична система соціального захисту населення стане ядром зі створення єдиного інформаційного простору для роботи з НБУ та їх виплатною частиною.

Новації Фонду соцстрахування

Поліпшенню якості соціальних послуг має сприяти також Єдиний електрон­ний реєстр листків непрацездатності. Його впроваджує Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності спільно з Міністерством охорони здоров'я України. Реєстр має забезпечити ефективність використання коштів Фонду на оплату тимчасової втрати працездатності застрахованих осіб. Також створення електронної бази даних щодо захворюваності працюючого населення дозволить у майбутньому оперативно отримувати інформацію про громадян, які: часто та довго хворіють, диспансерних хворих, дітей, інвалідів, аналізувати тимчасову непрацездатність працюючого населення за страхувальниками, відділеннями лікувально-профілактичних закладів, нозологіями тощо.

— Запровадження Єдиного реєстру листків непрацездатності надасть можливість раціонально використовувати кошти Фонду та допоможе запобігти зловживаннями при видачі листків непрацездатності, — каже Олег Погодін, директор виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. — Мета Фонду — не економія коштів, а їх раціональне використання.

Світовий досвід

Сьогодні подібні системи працюють у більшості держав Європейського Союзу. Вивчивши досвід їх впровадження, уряд має намір адаптувати успішні приклади й для нашої країни. Приміром, "Електронний уряд Естонії". Ця Балтійська країна — одна з передових держав світу щодо впровадження електронних систем надання адміністративних і соціальних послуг. 93% її населення мають спеціальні ідентифікаційні карти, що замінюють основні документи — паспорт, водійські права. З її допомогою громадяни, не виходячи з дому, можуть брати участь у виборах — 25% виборців, реєструвати бізнес — зай­має 18 хв., заповнювати податкові декларації — 95% поданих документів, отримувати від лікаря електронні рецепти — 95% ліків продають саме за такими рецептами і, звісно, оформляти весь пакет соціальних послуг. Для цього практично вся територія країни покрита 4G-інтернетом. Саме такої якості надання послуг прагне й Україна.

Сучасне адміністрування

"Електронний уряд" — це спосіб надання інформації і вже сформованого набору державних послуг громадянам, бізнесу, гілкам державної влади та чиновникам, за якого особиста взаємодія між державою та заявником мінімізована і максимально задіяні інформаційні технології. Метою використання інтернету в адмініструванні є підвищення ефективності державного управління та зниження витрат соціальних комунікацій для кожної людини. Створення "Електронного уряду" передбачає побудову загальнодержавної розподіленої системи громадського управління, що реалізує вирішення повного спектру завдань, пов'язаних з управлінням документами і процесами їх обробки.

Зараз ви читаєте новину «В Україні розпочався експеримент, що змінить якість соціальних послуг». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути