— Поява будь-якої нової техніки — завжди позитив, — каже член Науково-технічної ради із залізничного транспорту 40-річний Олександр Арбузов. — Це певний орієнтир для наших експлуатаційників і виробників, створення додаткової конкуренції. Запуск поїздів "Хюндай" дав поштовх збільшенню пасажирських перевезень. Вони комфортні. У нас є лише кілька автобусних компаній, які можуть забезпечити європейський рівень обслуговування.
Чому ці потяги ламаються?
— Їх випробовували менше двох місяців перед Євро-2012. Коли у Росії запускали швидкісні експреси "Сапсан" компанії "Сіменс", їх обкатували рік. Перші три-чотири місяці у них теж були часті поломки.
Чи не зависокі ціни на квитки?
— Для пересічного пасажира — високі. Не кожен може викласти 500-600 гривень за поїздку. Люди мають звикнути до цих потягів. Гадаю, попит на квитки в експресах відрегулює ціни, золоту середину знайдуть. Як альтернатива потрібні нічні й денні рейси, поїзди для людей із різним рівнем доходів, щоб у громадян був вибір.
Наші колії пристосовані до експресів?
— Рейки в Україні розраховані на швидкість 70 кілометрів за годину. Експреси "Хюндай" розганяються до 150, розраховані на 176 кілометрів. Швидкісні поїзди ходитимуть нормально, якщо для них збудувати окремі магістралі. Але для України це значні витрати. Кілометр такого шляху обійдеться у 12 мільйонів гривень. А квитки на потяги будуть дорожчі, ніж на літаки.
Коментарі
1