Середа, 28 березня 2012 07:15

Треба стимулювати вітчизняну нафтопереробку

Автор: фото з сайта www.news.tochka.net
  Геннадій Рябцев: ”Пального у країні достатньо — будь-якої марки”
Геннадій Рябцев: ”Пального у країні достатньо — будь-якої марки”

Ціни на бензин в Україні зростають. Це пояснюється підвищенням вартості нафти на європейському ринку, каже заступник директора науково-технічного центру "Психея" Геннадій Рябцев, 40 років.

— У лютому нафта на європейському ринку подорожчала на 8 відсотків, — каже експерт. — Оскільки половина вартості пального припадає на нафту, то бензин зріс у ціні на 38-40 копійок за літр.

Чи здатна Україна власним видобутком нафти і виробництвом бензину зупинити дорожчання пального?

— У такий спосіб можна тільки вплинути на збільшення цін, адже ефективність нафтопереробки на українських НПЗ нижча, ніж у Білорусі, Румунії, Литві й Польщі. Без модернізації наших потужностей ситуація не зміниться. У країні шість нафтопереробних заводів. Херсонський та Одеський давно стоять. Два західноукраїнські не працюють, бо не в змозі виробляти нафтопродукти, що відповідають стандартам. У березні зупинився Лисичанський. Зараз працює тільки Кременчуцький, який відпускає пальне сільгоспвиробникам.

Але оскільки український ринок нафтопродуктів відкритий, для нього не має значення, чи працюватимуть вітчизняні НПЗ. Це погано лише для місцевих бюджетів та робітників цих підприємств. Ніяких проблем із наповненням ринку бензину нема. Пального у країні достатньо — будь-якої марки.

Держава може регулювати вартість бензину?

— Тільки у кризові періоди. Відповідно до законодавства у нас ціни є вільними, їх формує ринок. Зараз роздрібна націнка 3 відсотки. Коли ринок був закритий, уряд Тимошенко 2005 року обмежував націнку 15 відсотками.

Країні краще розвивати свої ресурси чи завозити бензин?

— Водію однаково — аби пальне був доступне та якісне. А державі у перспективі потрібно мати власну нафтопереробку. Це робочі місця, висока додана вартість, надходження до державного і місцевих бюджетів. Вітчизняну нафтопереробку треба підтримувати і стимулювати. Тільки не за рахунок споживача. Якщо переробники хочуть працювати на українському ринку, мусять вкласти власні кошти. Заборони у вигляді імпортних мит чи квотування, обмеження діяльності імпортерів не дадуть результату, бо призведуть до підняття цін та відкладуть на потім осучаснення власного виробництва.

Що зробити, аби запустити наші НПЗ?

— Їх треба модернізувати, а для цього потрібні кошти. Держава повинна, наприклад, запровадити нульові ставки мита і податку на додану вартість для сучасного імпортного обладнання. Зараз такого не ввозять, тож держава і так нічого не отримує. Можна зменшити податок на землю на період модернізації. Також треба ввести дієвий контроль за якістю пального, тоді ринок частково звільниться для сумлінних виробників.

Зараз ви читаєте новину «Треба стимулювати вітчизняну нафтопереробку». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 321
Голосування Яке місце посяде збірна України з футболу у відборі до Кубку світу-2022?
  • 1) перше
  • 2) друге
  • 3) третє
  • 4) четверте
  • 5) п'яте
Переглянути