Тестовий рейс потяга новим "Шовковим шляхом" прибув з України до кінцевого пункту в Китаї у ніч на 31 січня.
"Було кілька затримок: через шторм на Чорному морі, в Казахстані — через неузгодженість дій при оплаті казахській стороні", — написав у "Фейсбуку" міністр інфраструктури Андрій Пивоварський, 37 років.
Контейнерний потяг за маршрутом Україна — Грузія — Азербайджан — Казахстан — Китай через Каспійське й Чорне моря вирушив 15 січня з Іллічівська на Одещині.
— Виконана велика робота. Треба було домовитися з п'ятьма країнами й щонайменше із шістьма операторами, — каже прем'єр-міністр 41-річний Арсеній Яценюк на нараді в Укрзалізниці 2 лютого. — Але нам вдалося запустити цей поїзд і довести Росії, що економічна й транзитна блокади України проваляться. І вони провалилися. Добре, що потяг ішов 15 днів. Але терміни можна й необхідно скоротити — до 10 днів.
Цим проектом зацікавилася Литва. Ми підписали попередній меморандум про об'єднання нового "Шовкового шляху" з поїздом "Вікінг" (вантажний потяг, що курсує за маршрутом Україна — Білорусь — Литва з 2003 року. — ГПУ). Це означає, що в рамках співпраці з Євросоюзом до "Шовкового шляху" долучаться члени ЄС. "Вікінг" також отримає можливість постачати свої товари в Китай в обхід Росії.
— Маршрут актуальний, оскільки є проблеми з транспортуванням вантажів з України в Казахстан через територію Росії (з січня 2016-го РФ зупинила транзит товарів з України. — ГПУ). Але потрібно знизити вартість перевезень, — каже колишній заступник міністра інфраструктури Олександр Кава, 37 років. — Тоді вантажопотоки будуть значними.
— Новий "Шовковий шлях" як альтернатива транзиту через Росію може бути успішним, — говорить 40-річний Гліб Вишлінський із Центру економічної стратегії. — Його швидко запустили. Було багато адміністративної роботи: узгодити митні питання, домовитися з усіма країнами про тарифи за фіксованою ставкою. Менеджмент проекту був успішний. Проблеми можуть виникати, якщо на Чорному морі буде шторм, а потрібно доставити товар з обмеженим терміном зберігання.
Коментарі