Автомобілебудівна корпорація "Богдан" до кінця 2017 року купувала в Росії тягові електродвигуни для українських тролейбусів.
Про це стало відомо з розслідування програми "Схеми". У ньому йдеться про те, що 2017-го корпорація виграла тендер на поставку столиці 80 тролейбусів. Російські двигуни виготовлені на Псковському електромашинобудівному заводі. Той працює для оборонного комплексу РФ. Двигуни замінять на вітчизняні — з харківського "Електроважмашу".
"Ми не відмовляємося, що в минулому встановлювали російські двигуни. Їх завезли за контрактами, підписаними до 2014 року. Як відповідальний партнер ми вимушені були виконувати зобов'язання за договорами", — повідомляє компанія.
— Торговельні зносини між українськими та російськими підприємствами не припинилися. Ми в гібридній ситуації, — говорить економіст 51-річний Борис Кушнірук. — Завдяки тому, що спиралися на контракт, змогли виграти процес Нафтогазу проти Газпрому (українська компанія домоглася $4,63 млрд компенсації за двома судовими справами — про недопоставлені обсяги газу для транзиту й про постачання палива для України. — ГПУ). Якщо відмовитися від контракту в односторонньому порядку, то вони подадуть до Європейського суду й виграють.
Компанії, що торгують на світових ринках, не можуть безкарно відмовитися від співпраці з Росією.
Якби оголосили війну, можна було б розривати договори. Але тоді ми були б у значно гіршій ситуації. Не оголошувати війну — вимога Заходу. У протилежному випадку їм довелося б приймати біженців з України й забезпечувати їх.
Корпорацію "Богдан" заснували 2005 року. До 2009-го головним її акціонером був Петро Порошенко. Продав свою частку Олегові Свинарчуку, який досі залишається її власником. Виробничі потужності корпорації дозволяють виготовляти до 150 тис. легковиків, майже 9 тис. автобусів і тролейбусів, близько 15 тис. вантажівок і спеціалізованої техніки. Заводи компанії розташовані в Луцьку й Черкасах.
Коментарі