Ексклюзиви
Вівторок, 15 березня 2011 04:15

"Газотранспортний консорціум нічого не дасть Україні"

Автор: фото з сайта www.ukranews.com
  Дмитро Фірташ: ”Проект об’єднання ”Газпрому” з ”Нафтогазом” насправді буде просто поглинанням”
Дмитро Фірташ: ”Проект об’єднання ”Газпрому” з ”Нафтогазом” насправді буде просто поглинанням”

Інтерв'ю з українським підприємцем-мільярдером 46-річним Дмитром Фірташем надрукувала французька газета "Політік інтернасйонал". Бізнесмен є співвласником компанії "РосУкрЕнерго" та власником компанії "Група ДФ", що контролює українські підприємства з виробництва азотних добрив та видобування титану. Інтерв'ю підприємця французькому виданню подаємо зі скороченнями.

Як оцінюєте економічну політику президента Віктора Ющенка?

— Перша його помилка — це Юлія Тимошенко. Після помаранчевої революції вона стала прем'єр-міністром й одразу почала займатися своєю передвиборною кампанією у президенти. У Ющенка були інші пріоритети: консолідація держави, захист національних інтересів. Друга помилка Ющенка — оточення. Він привів до влади людей, які просто не здатні були займати такі посади. Третя його помилка — ключова: з моменту приходу до влади його посварили з бізнесом. Особи, які прийшли слідом за ним, почали писати списки, які підприємства відібрати. Я сказав Вікторові Ющенку: "Так не можна". Але він дуже впертий. Це треба дуже постаратися, щоб він побачив, що його обдурили.

Віктора Януковича давно знаєте?

— Знаю його багато років. Перше, що хочу сказати, ця людина відзначена Богом, якщо вибралася з таких умов. Він виріс без матері. Усього добився сам. Не закінчував престижний зарубіжний вуз. Але, повірте, Радянський Союз умів виховувати керівників. Янукович пройшов цю школу.

Як ви прийшли на газовий ринок?

— На початку 1990-х я поїхав до Москви. У кишені мав 100 доларів. Усі ті, хто приїхав до Москви займатися бізнесом, тоді жили в готелі "Росія". Росіяни, туркмени, узбеки, казахи, українці, азербайджанці... Я там посидів із однією компанією, з іншою. Зістикував двох людей і заробив перші 10 тисяч доларів, не вклавши ні копійки. Я думав, мені це сниться. За рік заробив під мільйон доларів.

Випадково познайомився з високопоставленим чиновником із Туркменії, який відповідав за забезпечення країни продуктами. Я зібрав друзів, попросив їх вкласти гроші у закупівлю продуктів. Ішлося приблизно про 30 мільйонів доларів. На угоді ми могли заробити ще стільки ж. Минув місяць, а нам ніхто грошей не платить! Полетів у Туркменістан, де той же чиновник каже: "Гроші ми платити не можемо, ви повинні взамін брати газ". Ринку газу я не знав, але погодився. Це був 1993 рік.

Як "РосУкрЕнерго" опинилася в українсько-російському газовому конфлікті?

— 2005-го діяв контракт між Росією і Україною, що передбачав постачання за пільговою ціною по 50 доларів за тисячу "кубів". Росія розуміла, наскільки ця угода для неї невигідна. Коли поставки російського газу припинилися, єдиною компанією, яка могла врегулювати ситуацію, була "РосУкрЕнерго". Ми вирішили самі закуповувати газ, який потрібен Україні. Я фактично дотував бюджет у цей делікатний період! Мені було не все одно, що відбувається — і як українцеві, і як бізнесменові. З одного боку, я торгував газом, а з іншого — у мене в цій країні заводи, які не можуть без газу працювати.

Як ставитеся до ідеї створення газотранспортного консорціуму?

— Це нічого не дасть Україні. По-перше, українська газотранспортна система в кращому стані за російську. Друге, цей проект передбачає об'єднання "Газпрому" з "Нафтогазом", але це "злиття" насправді буде просто поглинанням. По-третє, у цьому консорціумі мали би бути західні інвестори.

"Нафтогаз" треба виводити на фондовий ринок і продавати 20–25 відсотків його акцій. Ми будемо знати, скільки він коштує. Думаю, якщо "Нафтогаз" вивести на біржу, він принесе близько 20 мільярдів доларів інвестицій в країну. Україна стане важливим і незалежним гравцем на світовій сцені.

Із якою метою створена "Група ДФ"?

— Хімічні заводи в Україні мають значно більшу виробничу потужність, ніж потребує внутрішній ринок. Тому наш проект переважно зорієнтований на експорт. Хочемо зробити українську хімічну промисловість серйозним гравцем на світовому ринку.

Друге — це титановий бізнес. У майбутньому цей ринок отримає значний розвиток. Зараз найбільша компанія світу з титану — це "Авісма", на Уралі. Але росіяни повністю всю сировину купують у нас. Моя ідея — створити український сектор із виробництва титану.

Зараз ви читаєте новину «"Газотранспортний консорціум нічого не дасть Україні"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

2

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 4931
Голосування Чому президент Зеленський погодився на "формулу Штайнмаєра"?
  • Хоче швидких перемог для себе і не розуміє наслідків для країни
  • Робить це через тиск європейських партнерів
  • Піддався Росії
  • Це зрада і немає, чого обговорювати
  • Ще не все пропало, ситуацію можна виправити
  • Ваш варіант у коментарях
Переглянути
Погода