пʼятниця, 13 вересня 2013 00:30

"У третини машин турбіна летить на 120 тисячах"

 

Виробники автомобілів пропонують одні й ті ж моделі з різними типами двигунів. Приміром, новий "Опель Астра" продають з інжекторним, турбоінжекторним і турбодизельним двигунами. Машина коштує 211-226 тис. грн. Кожен двигун має переваги та недоліки.

— У мене раніше була "мазда" з 2-літровим бензиновим "атмосферником", — каже киянин Олексій Карпенко, 34 роки. — Зараз "октавія" з 1,4-літровим турбоінжектором. Двигун на третину менший, але за рахунок турбіни сильніший. "Октавією" швидше перелаштовуюся з ряду в ряд. Коли на "мазді" двигун розкручений до 2 тисяч обертів на хвилину, то вмикав четверту передачу, на "октавії" — п'яту. "Мазда" їла 10 літрів на 100 кілометрів, а "шкода" вкладається в 7.

38-річний Геннадій Яловицький їздив "Ауді-100" із 2-літровим дизельним двигуном. 2008-го купив "Форд Фокус" із турбодизелем об'ємом 1,6 л.

— Динаміка турбованого дизеля у кілька разів краща звичайного, хоч до турбоінжектора їй далеко. "Форд" потужніший удвічі, взимку краще заводиться. Турбодизель тихіший звичайного дизеля, під час роботи нема вібрацій. Але у турбованої машини є недоліки. Коли зупиняюся, не можу заглушити двигун. Турбіна має кілька хвилин холонути. На заправках це бісить. За 3 хвилини можна бак залить, а я все стою і чекаю, нервую. Турбодизель вибагливий. В "ауді" лив солярку зі старих КамАЗів та найдешевших заправок. З "фордом" так не вийде. І власне тяга гірша. "Форд" швидше розганяється, але причеп із тонною піску не потягне, як "ауді". Вкинув колись у нього дев'ять мішків пшениці, то ледь доїхав.

Майстри столичної автомайстерні на вул. Наталі Ужвій кажуть, що дизельні двигуни економніші за бензинові, однак потребують ретельного догляду.

— У мене колись був дизельний "Фольксваґен Ґольф" 1986 року. Машина хороша, але тільки розкрутиш двигун до високих обертів — ламається, — говорить моторист 40-річний Микола Тарасюк. — Дизелі 1980-1990-х розраховані на роботу в середніх обертах. Якщо ганяти такими під 120 кілометрів на годину, щодня давити педаль "у підлогу", то двигун і 150 тисяч не виходить. Інжекторну машину можна заводити з буксира, дизель — ні, бо може обірватися ремінь приводу газорозподільного механізму. Турбодизелі дуже вразливі до поганого палива й оливи. У вітчизняній солярці багато сірки, моторна олива швидше спрацьовується. Її треба міняти на 2-3 тисячі кілометрів раніше, ніж рекомендує завод-виробник. Масляні фільтри брати лише у перевірених брендів, бо у дешевих використовують таку ж тканину, як і на бензинові двигуни. Найменш вибагливий — звичайний інжекторний двигун без турбіни. Такі машини можна ремонтувати й удома. Або заплатив за діагностику на СТО 100 гривень і тобі скажуть, що й до чого. Перевірка дизеля або турбоінжектора дорожча мінімум удвічі. У третині всіх турбованих машин турбіна летить на 120 тисячах. Бо водії щойно завели машину, починають підгазовувати. Автоматично вмикається турбіна, а змазка до неї ще не дійшла, втулки стираються. Або залишають машину працювати на холостому ходу понад 20 хвилин. Для турбодвигуна це небезпечно, бо через низький тиск до нагнітача проникають пари оливи.

Заміна турбіни коштує 11-20 тис. грн.

— Турбований 1,2-літровий бензиновий двигун має таку ж потужність, як атмосферний об'ємом 1,6 літра. Але я брав би без турбіни. У "атмосферника" більший ресурс, на вторинному ринку його куплять швидше, — каже майстер. — Якщо обирати легковика з дизельним чи турбодизельним двигуном, то взяв би турбовану.

Власників турбованих машин найчастіше дурять

"Форд Фокус" киянина Геннадія Яловицького має дизельний двигун об'ємом 1,6 л з турбонаддувом. На 140 тис. км пробігу в нього впала потужність.

— Пер із Варшави до Києва. На Рівненщині став перекусити, заводжу, а тяги нема, — розповідає. — Давлю "газ" в пол, а вона ледь їде. На львівському СТО сказали: "Міняй турбіну", на Рівненському і Житомирському — те саме. А це 14 тисяч гривень. Заїхав у четверту майстерню, в Києві. Там за 300 гривень прочистили повітроканал і все налагодилося.

— На станціях технічного обслуговування найчастіше дурять власників турбованих машин, — говорить 52-річний Вадим Карнаухов, віце-президент Міжнародної федерації захисту прав водіїв. — Бо в Україні такі почали з'являтися недавно, їх мало хто знає. Початківці не вникають у нюанси. Майстри тільки бачать, що заїжджає авто з турбіною, одразу кажуть її міняти. Знаю випадок, коли водієві БМВ за 12 тисяч поміняли справну турбіну.

Українці більше купують дизельні авто

На порталі з продажу комерційних та легкових машин RST.ua помітили, що українці більше купують автомобілі з дизельними двигунами.

— У червні 2012 року з усіх проданих машин лише 14 відсотків були з дизельними двигунами, у червні 2013-го — 23 відсотки. Люди беруть дизелі через їхню економічність. До того ж на дизелі не поширюється введене у квітні спецмито, — каже 26-річний Микола Росліченко, керівник прес-служби порталу. — Думаю, восени з усіх проданих машин дизельних буде четвертина.

На машини з турбованим двигуном установлюють дорожчі сигналізації

Турбовані двигуни не можна глушити одразу після зупинки автомобіля. Треба чекати, доки охолоне нагнітач.

— Щоб не втрачати цей час, ставлять турботаймер. Витягуєте ключ із замка, а двигун кілька хвилин працює, — каже 27-річний Володимир Пустовіт, продавець столичного магазину автотоварів. — Час зупинки виставляєте від 1 до 10 хвилин. Таймер коштує 400-800 гривень. Можна ставити сигналізацію з вбудованим таймером. Вмикаєте сигналізацію, машина замикається, але працює. Датчики у моторному відсіку відключені, тому авто не панікує. Тільки двигун став — датчики вмикаються. Такі сигналізації дорожчі за звичайні.

"Шкоду Рапід" і "Шкоду Октавію" оснащують таймерами на заводі.

Зараз ви читаєте новину «"У третини машин турбіна летить на 120 тисячах"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути