вівторок, 07 червня 2011 01:45

Переобладнання автомобіля на електротягу коштує 40 тисяч доларів

Столичний інженер-конструктор 52-річний Сергій Чернявський переобладнує легковики на електротягу.

— Я автолюбитель із 30-річним стажем, — каже. — Зацікавився електромобілями кілька років тому, бо бензин дорогий. Інформацію брав з інтернету, читав журнали. У Китаї електромобіль коштує 3 тисячі доларів. Я вирішив зробити сам. Уперше переобладнав на електротягу свій старенький "трабант". Його кузов був із пресованого паперу, важив 400 кілограмів.

Що легша машина, то дешевше її переробити на електротягу. Під капотом у мене були два двигуни: бензиновий і електричний. Перший працював на бензині, другий живився від чотирьох акумуляторів. Їх заряджав від розетки. Повного заряду акумуляторів і 5 літрів бензину вистачало на 500 кілометрів дороги. Тільки режими перемикав.

"Трабант" Сергій Альбертович продав. Переобладнує на електротягу для замовників.

— Чесно кажу: якісне переобладнання недешеве, коштує 40 тисяч доларів. Вигідно тоді, коли машина щодня проїжджає не менше 50 кілометрів. Приміром, "таврія" важить 800 кілограмів. Значить, треба батарея на 10 кіловат. Коштує вона кілька тисяч євро. Розрахована на півтори тисячі циклів зарядки-розрядки. Якщо заряджати щодня — вистачить на чотири роки. Якщо заряджати на 60 відсотків — вистачить на три тисячі циклів, тобто на сім років.

За теперішніх цін на електрику 100 км на електромобілі обійдуться у 5,6 грн.

— Є ще одне "але", — говорить конструктор. — Вага батареї 200 кіло, плюс 800 кілограмів "таврії", плюс два пасажири. Їздитиме повільно. Із металу робити електромобілі невигідно. А композитні матеріали, які легші, дуже дорогі. В Україні не виготовляють ні електричних моторів, ні хороших батарей — усе треба завозити. Тому й ціна висока. Випускати такі авто неприбутково. Заводська "лада" на електротязі коштуватиме 15 тисяч доларів.

Чернявський не вважає електромобілі екологічно чистим видом транспорту:

— Якщо не димить під носом, то не значить, що не димить десь в іншому місці. Електрику ж виготовляють електростанції, викиди йдуть у повітря.

Не можна поставити на облік

В українському законодавстві немає такого транспортного засобу —  "електромобіль". Тому його не ставлять на облік. Можна лише зареєструвати техніку на електротязі, що не їздить дорогами загального користування: гольф-кари, складські навантажувачі.

— Їздити незареєстрованим автомобілем заборонено, — каже 32-річний Сергій Чернявський, власник переробленої на електротягу "Лади-дев'ятки". — Поставити на облік переобладнану машину можна тільки як "саморобний механізм".

Переобладнане авто власник має відвезти на експертизу до Інституту електродинаміки Національної академії наук України. Там його дослідять, дадуть висновок і сертифікат. Лише з цими документами машину зареєструють.

— Свого "Деу Ланоса" з обліку я зняв за 400 гривень, — каже киянин Анатолій Грищенко, 41 рік. — Коли переобладнав, заплатив в Інститут електродинаміки 7 тисяч гривень, і машину визнали саморобним механізмом. Віддав у МРЕВ ще 5 із хвостиком тисяч, і мені її зареєстрували. 

1 млрд автомобілів їздять планетою.

60 відсотків автомобілістів хочуть купити електромобіль. Такий висновок зробила  компанія "Аксенче", опитавши 7 тис. водіїв у 13 найчисельніших автомобільних країнах.

10 млн т бензину та дизельного палива використовують українці за рік.

16 тис. грн на рік витрачає на пальне власник "Деу Ланоса". У середньому його машина за цей період долає 20 тис. км, "бере" 8 л на 100 км. Бензин коштує 10 грн/л.

1120 грн за рік витрачає власник переобладнаного на електротягу "Деу Ланоса". Авто споживає 20 кВт/100 км. Вартість електроенергії — 0,28 грн/кВт. 


Зараз ви читаєте новину «Переобладнання автомобіля на електротягу коштує 40 тисяч доларів». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

7

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути