— Розганяюся до 120 кілометрів на годину, а кермо машини тремтить, вона стає некерованою, — каже 29-річний Олексій Йовенко зі столичного житломасиву Оболонь. Він помітив це, коли їхав на "Кіа Ріо" до Одеси відпочивати. — Влетів у своєму районі в яму. Її видовбали працівники дорожньої служби, щоб покласти новий асфальт.
В Одесі поїхав на станцію технічного обслуговування, перевірити ходову частину й рульовий механізм.
— Заплатив за огляд деталей 150 гривень. Сказали, треба зробити розвал-сходження коліс. Заплатив ще 100 гривень, але кермо на швидкості не перестало вібрувати, бо погнувся правий диск. На найближчому шиномонтажі вирівняв його й відбалансував за 150 гривень. Вібрація керма зникла.
Олексій Йовенко вперше пошкодив авто на поганих дорогах чотири роки тому.
— Тільки купив машину, поїхав до батьків у Кременчук. Там на напливах асфальту підскакував, наче на трампліні. Погнув металевий захист двигуна, подряпав бампер. Через сто метрів помітив, що пробив колесо. Довелося запаску ставити.
Два тижні домагався виплати від страхової компанії. Потім замінив захист двигуна та пофарбував бампер. Пошкодженого колеса страхова компанія не відшкодувала.
— Це ще нічого. Мій знайомий на "жигулях" влетів у відчинений каналізаційний люк. Вирвав переднє і заднє колеса, погнув днище. Машину довго відновлювали, — каже 39-річний Олексій Пилипенко, інструктор-викладач "Драйв-клубу Альфа-Щит". Він учить діяти в екстремальних ситуаціях за кермом.
Говорить, в ямах зростає навантаження на амортизатори передніх коліс. Якщо різко загальмувати, вони поламаються.
— Дрібні ухаби краще проїжджати на швидкості, прискорюючись перед ямою. Ніс машини підніметься, й передня вісь легко проскочить вибоїну. На швидкості 120 кілометрів авто пролітає навіть відчинений каналізаційний люк. Водії часто інстинктивно гальмують у ямі й потрапляють в аварії. Треба до ями вивернути кермо, а потім різко повернути назад. Тільки міцно тримайте руль, бо вислизне з рук.
Глибокі вибоїни ліпше долати на малій швидкості.
— Якщо десь на трасі є крупні ями, швидкість треба пригасити заздалегідь. Натисніть різко на гальма й відпустіть.
"Лежачого поліцейського" долають лівим бортом. А правим боком втрапляють у проміжок між виступами і бордюром. Якщо поряд немає автомобілів, горб переїжджають навскіс.
— Пригальмуйте до 20 кілометрів, натисніть зчеплення й просто перекотіться, — радить інструктор.
Через бездоріжжя ламаються амортизатори
— У 90 відсотків машин, що приїжджають на станцію, через погані дороги погнуті колісні диски, — каже 48-річний Володимир Дордука, автомеханік СТО у столичному районі Виноградар. — Від поганих доріг найшвидше "летять" амортизатори, стійки стабілізаторів, рульові накінечники та шарові опори.
Заміна коштує 40-150 грн.
— Часто одна несправність тягне іншу, через несправні шарові опори нерівномірно стирається гума на колесах. Через погані амортизатори лопаються пружини і погіршується керованість автомобілем.
Деталі ходової частини можуть прослужити вдвічі довше, якщо перевіряти їх на СТО через кожні 10 тис. км.
— Амортизатор на "ланосі" ходить у середньому 60 тисяч кілометрів. А якщо по ямах майже не їздити, пройде 90 тисяч. Слідкуйте за тиском коліс. Якщо він низький, у ямах гнутимуться диски, рватиметься гума. Водіям, які не перевзувають своє авто на зиму, раджу хоча би раз на рік балансувати колеса.
Коментарі
5