На весну автівок на дорогах Києва побільшало удвічі, помітив столичний таксист Сергій Горбачов, 49 років.
— Отак початок сезону позначився на моїй машині, — показує свою сіру "ладу-дев'ятку" без бампера та з пом'ятим капотом. — Їхав уночі через Бессарабську площу, у центрі Києва. Саме дощ ішов. Я їхав десь 70 кілометрів на годину. На мить відвів очі на телефон, щоб отримати замовлення, і з розгону вдарив "субару" попереду. Тепер їжджу обережніше. Бо й пішоходів навесні побільшало.
38-річний Олексій Пилипенко, інструктор-викладач столичної школи екстремального водіння "Альфа-щит", радить, як уникнути аварій уночі.
— Потемки складно оцінити, наскільки близько знаходиться машина на зустрічній смузі. Тому їздити треба на 15–20 кілометрів на годину повільніше, ніж удень. Щойно почне сутеніти, вмикайте підфарники, щоб вас помічали. Особливо це стосується сірих та блакитних авто. Ці кольори зливаються із дорогою. Причиною зіткнень можуть стати ксенонові фари. Зустрічне світло заважає оцінити відстань до зустрічної машини. Як правило, всі китайські "ксенони" невідрегульовані. Тому перевірте свої фари на СТО, щоб не сліпити ними інших учасників руху. Користуйтеся окулярами "антифара".
Дехто часто забуває перемкнути дальнє світло на ближнє, то засліплює зустрічних водіїв. Інструктор радить наклеїти смужку чорного кольору у верхній лівій частині лобового скла.
— Переводьте погляд на неї, коли назустріч йде машина із дальнім світлом. Так убережетеся від тимчасової сліпоти. Якщо окулярів або чорної смужки немає, просто заплющте одне око. Тоді 4–5 секунд не бачитимете лише на одне око. Інше діятиме.
Бічним зором моніторте узбіччя. Бо пішоходів уночі складно помітити. Зазвичай вони носять темний одяг, що поглинає світло.
Багато аварій уночі трапляється через те, що водії засинають за кермом.
— Якщо вас долає дрімота, зупиніться і поспіть півгодини. Перед сном бажано поприсідати, зробити фізичні вправи, щоб розігнати кров, і випити слабенької кави. Уникайте енергетичних напоїв. Вони бадьорять на короткий час.
Коментарі
17