пʼятниця, 03 листопада 2017 07:25

Для сільських доріг купують шиповану гуму

Автор: ВОЛОДИМИР МУКАН
 

— Їхав на вокзал зустрічати доньку о п'ятій ранку. Загальмував — і машину на зустрічну смугу викинуло. Добре, там нікого не було. Після цього поміняв гуму на зимову, бо вже бувають заморозки, — говорить 52-річний Віктор Ковтун із Чернігова.

У нього — "Шкода Октавія" 2003 року. Їздить нею на роботу. У вихідні — на дачу.

— Цьогоріч купив зимові покришки "Преміорі". Попередні "Нокіан" виходили сім років. Протектор лишився непоганий, але сама гума задубла. Дві шини повело, — розповідає Віктор Ковтун. Обирає покришки на зиму вп'яте. — Пробував різні моделі. Для мене головне, щоб були масивні ґрунтозачіпи і багато водовідвідних каналів. Такі годяться для снігової "каші" і для поїздок по замерзлому снігу.

Коли температура стає нижчою +7°С, автомобілісти переходять із літньої гуми на зимову. Вона м'якша, зроблена з матеріалу, що не твердне на холоді, й краще утримує авто на ожеледиці.

Зовні моделі зимових шин відрізняють за малюнком. Він може бути "для європейської зими" та для "суворих умов". У першої — широкі водовідводи вздовж всієї площі, небагато шашок і ребер, у другої — більші та глибші канави, масивніші ґрунтозачіпи та більше розрізів і ламелей.

— Шини "для європейської зими" призначені переважно для їзди мокрим асфальтом й "кашею" зі снігу й піску. Такі підходять для пересування містом або рівними трасами. Ця гума легка, від неї менше шуму. Дозволяє розвивати високі швидкості, — говорить продавець шин Юрій Клещук, 37 років. Працює в автомагазині на столичному бульв. Перова. — Для жителів районних і невеликих обласних центрів варто обирати моделі "для суворої зими". У цих населених пунктах дороги чистять погано, багато ям. На шині має бути чимало гострих ребер. Вони врізатимуться у сніг. Також добре, коли є багато ламелей. Вони утримують авто на слизоті. Для жителів сіл і тих, хто їздить погано очищеними міжміськими дорогами, краще купувати гуму під шипи. Останні найкращі для ожеледиці, вони врізаються в кригу й утримують машину на дорозі.

Протектори на гумі можуть бути по-різному розміщені — направлені, ненаправлені чи асиметричні. Для руху снігом і льодом найкращі з направленим малюнком. Асиметричні — найбільш підходять для швидкісних машин. Для ненових автомобілів із поведеним кузовом краще купувати із ненаправленим малюнком. У випадку нерівномірного стирання шин, їх можна міняти місцями.

Коштують нові зимові покришки від 530 грн. Вартість залежить від розміру колеса й виробника. Найдешевші — зроблені в Україні, Китаї, Білорусі та Росії. Найдорожчі — німецькі, американські, фінські, французькі й італійські.

— Якщо обирати з найдешевших моделей, то доволі витривалі українські "Росава". Російська "Кама" поступається нашій і китайській гумі. Білоруські "Белшина" — на рівні з нашими. Але менший вибір моделей, — говорить Юрій Клещук. — Щоб взути "Сенса" або "Ланоса" у вітчизняні шини, потрібно 2 тисячі гривень, у польські чи словацькі — 3 тисячі, у французькі чи німецькі — 6 тисяч гривень. Найдорожчі колеса будуть м'якші і менше шумітимуть. Можливо, на 3–5 метри матимуть коротший гальмівний шлях. Такі дорого коштують, бо мають націнку за відому торгову марку. Також у ціну вкладені випробування коліс на спеціальних полігонах при заводах. Впливає на вартість і рік розробки моделі. Зазвичай найновіші — дорожчі.

Узимку краще їздити на менших колесах

— Якщо на автомобіль можна встановити колеса різного діаметру, то на зиму краще поставити менші, — каже водій Микола Осипов, 49 років. Літню гуму бортує на 15-дюймові легкосплавні диски, а зимову — на залізні 13-дюймові. — Купував машину вживану, перший рік від'їздив на великих зимових шинах. Вони були широкі й низькопрофільні. Керованість на них гірша, по крижаних коліях завжди ковзали. Ще й комплект такої гуми на гривень 800 дорожчий, ніж на 13-дюймові. Менші колеса ніби врізаються у сніг і кригу, краще вигрібають. Через те, що мають високий профіль, менше навантаження йде на амортизатори й інші деталі ходової частини.

Зараз ви читаєте новину «Для сільських доріг купують шиповану гуму». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути