Із 7 по 19 березня у швейцарському місті Женева проходить 87-й автосалон. Це одна з найбільших світових автомобільних виставок. На ній показали понад 900 моделей. 148 із них — новинки.
— Це захід для заможних. На ньому багато машин вартістю понад 300 тисяч доларів та авто, які ніколи не стануть серійними, — каже автоексперт 45-річний Олег Василевський. Він побував на Женевському автосалоні, розповідає про нові напрями в автомобілебудуванні.
Які тенденції автопрому помітили в Женеві?
— З'явилося багато ретро-авто в сучасному виконанні — зовні машина схожа на модель із минулого, а оснащена сучасними двигуном, салоном й електронікою. Так виробники намагаються здивувати покупців.
Автогіганти вже не роблять ставки на дизельні машини, бо від них найбільше викидів. Техніки на дизпаливі було мало. Думаю, такі лишатимуться популярними ще років п'ять-шість. Майбутнє за електромобілями й гібридними машинами. Вони стануть масовими через 5–10 років. На цьогорічній виставці їх було багато. Нові моделі гібридних машин, які можуть їхати на бензині й на електротязі, стали досконалішими. На самій електриці вони можуть долати понад 200 кілометрів.
Чому виробники не можуть одразу перейти від бензинових двигунів до електричних?
— Поки що недосконалі мережі зарядних станцій для них. Їх значно менше, ніж паливних заправок. Також ємність сучасних акумуляторів недостатня для довгих подорожей. Хоча на цій виставці видно, що у виробництві електричних машин є позитивні зрушення. Почали встановлювати потужніші двигуни. Заряду акумуляторів багатьох моделей вистачає на понад 500 кілометрів.
"Ніссан", "Рено" й "Дженерал Моторз" суттєво просунулись у цьому. БМВ і "Тесла" теж не відстають, але вони роблять занадто дорогі електромобілі.
Куди рухається світовий автопром?
— До подальшої глобалізації, що довела купівля концерном PSA німецького "Опель". А також до авто-роботів і каршерінгу — автомобілів на кілька людей. Тобто на машині їздитимуть різні водії, не буде одного власника. Коли комусь треба, тоді ним і користується. Це економитиме гроші власника й зберігатиме екологію.
Який дизайн зараз найпопулярніший?
— Усі відомі виробники почали випускати кросовери (високі автомобілі з повним або переднім приводом. — ГПУ). У Європі десь 30 відсотків ринку займають саме такі машини. Все менше випускають мінівенів і седанів. Кросовери брутальні на вигляд і практичні. У них зручна висока посадка, багато місця в салоні.
Від чого залежить успіх нових моделей?
— Найбільше від ефективності спалювання пального та дизайну кузова. Якщо він непримітний, виробникові важко буде продати навіть якісну й продуману модель.
Які машини вразили, а які не сподобалися?
— Сподобався новий "Ренж Ровер Велар", "Вольво XC60", "Порше Панамера ST", "Форд Фієста", "Альфа Ромео Стельвіо", а також - універсал "Опель Інсігнія" і "Опель Кросленд". Останній - хороша альтернатива мінівенам. Розчарував кабріолет "Бентлі" — непривабливий. "Субару" казали, що презентують нову модель "Ікс Ві", але, як на мене, зовні в ній нічого помітно не змінилося порівняно з попереднім поколінням.
Які пристрої й технології переходять на масові недорогі автомобілі?
— Допоміжні системи, пов'язані з безпекою — різноманітні радари, пристрої для утримання у своїй смузі на дорозі автомобіля, датчики виявлення перешкод на шляху, автоматичне гальмування, камери огляду на 360 градусів. Ці технології стають дешевшими у виробництві.
Автомобілі яких країн стали успішними останнім часом?
— Уже не коректно поділяти машини за країнами-виробниками. "Корейців" чи "японців" виготовляють у Європі. Деяких "французів" — у Японії. Часто буває, що для машин із різних брендів і різних країн використовують однакову платформу. Наприклад, на турецькому заводі випускають одночасно авто чотирьох марок — американську, німецьку, французьку, японську та італійську.
Ви згадали про корейські авто. Марки цієї країни відносно молоді. На якому рівні зараз їхні машини порівняно з європейськими?
— На непоганому. Продовжують швидко нарощувати продажі. Давно вирішили проблеми з якістю машин, дизайном і технологіями. Корейські автомобілі стали модернові. Я б не сказав, що вони відстають від європейських. Наприклад, на виставці показали "Кіа Стінгер". Він може стати альтернативою БМВ.
Як справи у китайському автопромі?
— Вони на нульовому рівні, порівняно із "європейцями". Їх не представлено в Європі, хоч на виставці можна побачити взірці. Поки що це для них дорого і складно. Щоб китайське авто відповідало європейським вимогам, потрібно вкласти величезні кошти. Китайський автопром тільки починає серйозне виробництво.
Українці через 20–30 років їздитимуть більше на китайських авто чи потриманих європейських?
— Китайський автопром в Україні теж витратив свій потенціал. Навіть невелика ціна на "китайця" більш не вражає. Вони вже поза 20-м місцем у продажах. Українці більше люблять "Тойоти", "Рено", "Фольксваґени". Це якісні та надійні машини. Навіть те, що вони коштують на 30 відсотків дорожче, не зупиняє українців. До того ж їх вигідніше потім продати.
Коментарі