Два роки тому житель столичного житломасиву Вигурівшина-Троєщина Максим Савчук, 29 років, придбав "Ладу 2111". Така модель українського складання коштувала $9,2 тис.
— Мені потрібна була машина з кузовом універсал, така найзручніша для дачі, — пояснює вибір Максим. — Таких — небагато. І "лада" — найдешевша. До того ж запчастини теж дешеві.
Три місяці легковик працював бездоганно. Після пробігу 12 тис. км згоріло зчеплення. На фірмовій станції техобслуговування ремонтувати за гарантією відмовилися. Савчук заплатив $1 тис.
— Після цього я "забив" на гарантію і перестав їздити на обов"язкові платні техобслуговування, — каже. — Після 20 тисяч кілометрів машина взагалі почала сипатися. Спочатку тріснула пружина амортизатора. Я витратив на ремонт 50 доларів. Через місяць потік бачок з охолоджувальною рідиною. За новий я віддав 30 доларів. Далі "полетів" гідропривід гальм. Щоб відвезти машину на СТО, я віддав 50 баксів. За дев"ять місяців витратив на ремонт півтори тисячі.
— "Лада" невигідна, — робить висновок. — Запчастини хоч і дешеві, але витрачатися на них і на ремонт доводиться дуже часто. Я вирішив здихатися "лади".
Максим вивозив машину на Центральний авторинок столиці. Зовні авто було у доброму стані. Максим просив на $500 дешевше, ніж інші продавці "лад". Продав за три місяці. Доклав $1,5 тис., щоб повернути кредит банку. Зараз збирає гроші на "Шевроле Лачетті".
Китайські машини кращі за "ладу", переконаний 29-річний Андрій Мельник із міста Васильків Київської області. Рік тому він купив легковик "Джилі МК". Проте в його авто виникли проблеми з подушками безпеки та зчепленням після пробігу 10 тис. км.
СТО відмовилося ремонтувати "ладу" за гарантією
— На станції техобслуговування спочатку відмовилися ремонтувати по гарантії, але я так полаявся з директором, що мені замінили індикатор подушок та прокачали гідравліку зчеплення, — розповідає. — Через кілька днів поломки повторилися. Але ходові вузли зарекомендували себе добре.
Після 70 тис. км зламався двигун "джилі". Згоріли клапани. Андрій віддав $300 за комплект уживаних від "тойоти".
Європейські авто надійніші, кажуть власники. Киянин Василь Галушка, 38 років, з вул. Празької, мав "Шкоду Фабію".
— Перша серйозна поломка була на третьому році — забився склоочисник. Сусід по гаражу допоміг полагодити. Після 50 тисяч кілометрів зносилися стійки стабілізаторів. Я їх поміняв за 110 доларів.
Киянин Ілля Сіверський, 28 років, хвалить "Дачію Логан". Купив 2005 року за 10,8 тис. євро.
— За чотири роки кілька раз робив дрібний ремонт, — розповідає. — Поміняв реле фар, кілька ламп і кінцевики кермових тяг.
Ілля часто буває за містом. Ґрунтові дороги "дачія" проходить добре завдяки високому кліренсу.
— Корпус оцинкований частково, — додає. — Але якість лакофарбового покриття й антикорозійного обробітку така, що за чотири роки жодної плями іржі на корпусі та на днищі. Машина стояла на вулиці і їздила круглий рік.
Авто цієї марки, зібрані в Росії, пофарбовані гірше, кажуть клени автоклубу "Дачія". На дегковиках румунського виробництва дефектів, немає.
Коментарі
1