В Україні найбільше машин чорного кольору. Трохи менше — сріблястих і білих. Це так звані безколірні тони. Кольорові авто непопулярні.
— А я взяв червону, бо сірі й чорні примелькались, — каже киянин 27-річний Олексій Полинов. Він їздить "Кіа Cід". — До того ж на відміну від золотистого чи сріблястого металіка за червоний доплачувати не треба. За два роки машину тричі дряпав, її тричі підфарбовували. Слідів не видно. А на сріблястій "Тойота Камрі" сусіда перефарбовані двері темніші, хоч фарбу підбирали комп'ютером.
25-річний Владислав Загородній із села Червона Слобода під Черкасами їздить яскраво-жовтою "Славутою":
— Спочатку колір трохи смущав, бо в Черкасах така машина — одна. У робочий час ніде не вискочиш, бо начальству донесуть, — розповідає. — А тепер радий. Авто яскраве, його не загубиш на стоянці біля супермаркету.
За кольором автомобіля можна визначити характер власника, говорить столичний психолог 26-річна Валерія Цихоня:
— Червоний колір — гарячий, пристрасний. Природніший для жінок. Вони купують червоний одяг, аксесуари, машини. Якщо перед вами маленьке червоненьке авто — за його кермом пані. Жінка, яка хоче підкреслити свою жіночність, обере рожеве авто. Чоловіки обирають кольори інакше.
Білі машини купують естети, педанти, уважні до дрібниць, чистоплотні. Біла машина виглядає святково, але її частіше треба мити.
Червоні машини купують самозакохані, які хочуть привернути до себе увагу. Зазвичай такими їздять молоді автомобілісти, яким подобається агресивний стиль керування. Дорогі спортивні машини, як "Шевроле Камаро", "Форд Мустанґ", "Порше 911" обирають чоловіки, які хочуть продемонструвати суспільству свою значущість. Мовляв, подивіться, чого я досяг.
Власники жовтих машин люблять свободу, долають усі стереотипи й обмеження. Однак жовтий може свідчити і про наївність.
Синій — колір стабільності, зелений — гармонії. Машини таких кольорів обирають врівноважені люди зі спокійним стилем життя, які добре поєднують енергію та спокій. Таким не важлива думка суспільства.
Власникам чорних машин навпаки дуже важлива думка оточення. За Союзу чорними авто їздили лише працівники державного апарату або кадебісти. Такі машини свідчили про солідність, значущість власника. Стереотип залишився. Ті, хто хоче видаватися серйозним і солідним, купує чорну машину. Хоч вона не практична: на кузові видно пил, подряпини, швидше нагрівається у спеку.
Водії сірих автомобілів — упевнені в собі люди, які нічого не хочуть демонструвати суспільству. Навпаки, прагнуть бути непомітними. Для них машина — щоденний засіб пересування, а не самовираження. Сірий колір — найпрактичніший.
18 мільйонів білих автомобілів продали у світі 2012 року. Загалом реалізували 81,8 млн автівок. Білий колір — найпопулярніший. За ним ідуть сірий металік і темно-зелений. Найчастіше білі легковики купують у західноєвропейських країнах, Канаді та північних штатах США. Сірий металік популярний у Європі, Японії та Китаї. Найбільше чорних машин у Росії, Об'єднаних Арабських Еміратах і Казахстані.
23 000 машин білого кольору продали в Україні торік. Це 22% загальної кількості реалізованих автомобілів — 197 тис. Другий рік поспіль на цей колір найвищий попит. Друге та третє місця посідають сірий металік і чорний. Серед автівок вартістю до 140 тис. грн найбільше сірих.
Коментарі
7