середа, 16 лютого 2011 21:30

Як перевірити уживане авто перед покупкою

Легковик "рено" 26-річного Олега Соболя із міста Золотоноша Черкаської області почав витрачати 16 л бензину на 100 км замість 9 л за паспортом.

— На техстанції причину поломки виявили за місяць. Лопнув бензопровід. Пальне витікало на дорогу.

Автомобіль Олег придбав навесні 2010-го за $2 тис. "Рено-11" випущена 1985 року. На спідометрі було 130 тис. км.

— Двигун — потужний, на 1,7 літра. Тягне впевнено. Є електричні склопідйомники та центральний замок. Колишній господар казав, що тримав машину в гаражі, їздив мало. Я думав: пощастило. Дешево купив.

У липні Олег Соболь узявся підварити пороги, бо бачив здуття фарби. Думав, то іржа. Майстер зачищав фарбу. По відтінках помітив, що "рено" перефарбовували тричі. Лак передніх крил та капота — свіжіший. Передні крила і капот міняли. Восени вийшов із ладу бензонасос. Гальмівні колодки та акумулятор поміняв. Найбільше пішло на ремонт кузова. За сім місяців Олег витратив близько 4 тис. грн.

— Не раджу купувати легковики старше 15 років, — каже Сергій Маковійчук, 42 роки. Торгує уживаними машинами на Столичному авторинку у селі Чапаївка неподалік Києва. — Із деталями до них проблеми.

В уживаному авто Сергій перевіряє кузов. Бере магніт, два шматки тканини і ліхтар.

— Вм'ятини на корпусі, стики приварених частин кузова шпаклюють і фарбують. Такі "сюрпризи" виявляю магнітом. Загортаю у ганчірку, щоб не подряпати фарбу, і прикладаю до кузова. Магніт не пристає там, де багато ґрунтовки. Отже, машина була в аварії.

Боковини оглядаю зблизька. Свічу ліхтарем під гострим кутом. Одразу видно нерівності. Якщо на корпусі є різний хлам — спойлери, накладки на фари та пороги, молдинги, наклейки, — значить, маскують дефекти кузова. Наклейками прикривають подряпини, ковпаками — іржаві, деформовані диски.

Сергій оглядає завіси. Якщо фарба здерта, є подряпини, отже, двері знімали для ремонту.

Іржа може бути на порогах, колісних арках, кришці багажника, стиках даху та бічних стійок.

— Зазори між кузовними деталями мають бути однаковими. Але у "лад", "волг", "москвичів" вони можуть відрізнятися навіть щойно після заводу. Щедра антикорозійна обробка приховує кузовний ремонт. Якщо лючок бензобака злегка заляпаний фарбою, машину підфарбовували. Бо на СТО часто знімають люк бензобака. По ньому підбирають колір фарби.

— Педалі та кермо не повинні мати великого люфту. Натисніть гальма і потримайте секунд 20. Педаль не повинна провалюватися. Якщо провалюється, це свідчить про несправність гальмівних циліндрів. Машина має чітко реагувати на дотик до педалі акселератора. Оберти не повинні "плавати". Дим із вихлопної труби має бути білим.

На авторинках часто "підкручують" лічильники, зменшують кілометраж.

— Зверніть увагу на гумові накладки педалей. На них помітні потертості після 90–120 тисяч пробігу. Так само це видно і по керму. Якщо на колісних контурах більше як сім квадратних слідів від грузків, машину інтенсивно експлуатували взимку, міняли гуму. Хай навіть їй три-чотири роки. Якщо диски рихтовані чи підфарбовані, з авто поводилися недбало, їздили по ямах. Перевірте ходову такої машини на станції техогляду.

ДАІ прискіпується до "фольксваґенів" та "рено"

Олег Соболь скаржиться, що його постійно зупиняють даїшники. Перевіряють документи. Доки їздив батьковою "ладою-сімкою", такого не було.

— Попервах я нервував, тепер звик. У мене із документами все в порядку.

Продавець уживаних авто Сергій Маковійчук пояснює:

— У 1990-х "рено" та "фольксваґени" часто викрадали. Бо ці марки були в розряді престижних. Номери двигунів, кузовів перебивали. Потім продавали. І досі на дорогах є багато машин із невідповідними номерами. Даїшники такі іномарки називають "пальоними". Тому, якщо купуєте ці авто з рук, прискіпливо перевіряйте номери.

Зараз ви читаєте новину «Як перевірити уживане авто перед покупкою». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

3

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути