4 грудня 1946-го з конвеєра московського Заводу малолітражних автомобілів зійшов перший "Москвич 400". Модель випускали до 1954-го. За цей час випустили 247,5 тис. авто різних модифікацій - седан, фургон, пікап.
Історія створення "Москвича" почалася після закінчення Другої світової війни. Тоді до Радянського Союзу потрапило чимало трофейних автомобілів. Крім того, у наслідок репарацій СРСР отримав частину промислового обладнання німецького заводу Opel у Рюссельсхаймі. Відновивши документацію та виготовивши штампи, у Союзі почали працювати над майбутнім "Москвичем".
Машина була схожа на Opel Kadett K38. Його випускали з 1937-го до 1940-й. Йосипу Сталіну продемонстрували саме цей автомобіль для створення "Москвича". Він ідею погодив.
В основі авто - модифікація Opel Kadett. Утім радянська модель мала деякі зміни, зокрема, коробку передач, стиснення двигуна і підвіску.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Ресторани, перукарні, магазини - як заробляли "на колесах" в СРСР
Існує версія, чому "Москвич"почали випускати у 4-дверному кузові. Перший автомобіль приймав Сталін. Він сів поруч із водієм. Запросив до салону директора заводу Василя Тахтарова. Той не міг попросити вождя вийти, щоб відкинути спинку і пролізти. Тоді Сталін вийшов з тісної машини і недбало кинув директорові: "Зроби, щоб людям було зручно", - і поїхав. Так авто отримало 4 дверей.
Автомобіль має несучу конструкцію кузова, незалежну підвіску передніх коліс, гідравлічний привід гальм. Об'єм мотора - 1.74 л. Його потужність - 23 к.с. Максимальна швидкість - 90 км / год. Також встановили 3-ступеневу механічну коробку перемикання передач, яка не мала синхронізаторів.
Авто продавали для індивідуального використання. Коштувало 9 тис. рублів. Для пересічних радянських громадян вартість була високою, адже середня зарплата на той час складала 601 рубль. Утім, порівняно з іншими машинами, "Москвич" був значно дешевший: "Побєда" коштувала 16 тис. рублів, ЗІМ - 40 тис.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Назад у минуле: реклама автомобілів у СРСР
"Москвичі" також використовували для перевезення медичного персоналу, обслуговування хворих на дому. Такі авто були темно-синього кольору. На лобовому і задньому склі були намальовані знаки Червоного Хреста. На боках напис - "Допомога на дому". На даху - сигнальний ліхтар.
Крім того, 1949-го завод виставив серійний "Москвич-400-420" на зимові гонки Москва - Мінськ - Москва. У своєму класі машина була першою. Також встановила всесоюзний рекорд на дистанції 1 тис. км - 83,8 км / год.
31 рік тому на Запорізькому автомобільному заводі з конвеєра зійшли перші серійні "Таврії". За 20 років випустили близько 425 тис. машин. Розробку автомобіля почали 1978-го. Тоді завод офіційно отримав технічне завдання на розробку від Мінавтопрому СРСР. Відтоді на заводі почали працювати над конструюванням автомобіля, який постійно вдосконалювали і переробляли.
Коментарі