З учорашнього дня під Кабінетом міністрів триває пікет активістів з всеукраїнської ГО "АвтоЄвроСила". Власники автомобілів з іноземною реєстрацією протестують проти закону №4932 депутата від "Народного фронту" Максима Бурбака. Згідно із цим законопроектом, кожен власник авто на іноземній реєстрації повинен щодня сплачувати €2. Митні умови при цьому залишаються без змін.
Активісти вважають подібну норму безглуздою, тому що за таких умов деякі автовласники будуть вимушені за рік сумарно сплатити суму, більшу за вартість машин. Вони вимагають скасувати розмитнення. Окремі готові щорічно платити державі відсоток від митного збору (що передбачає законопроект №5567).
"Я виступаю за відміну розмитнення автомобілів. Але це не стосується автомобілів з іноземною реєстрацією. Якщо ми зробимо пільги тільки для власників авто з іноземною реєстрацією - це буде несправедливо. Я виступаю за те, щоб українці отримали можливість купити автомобіль будь-де за кордоном, ввезти його без податків і зареєструвати на українську реєстрацію. Пропоную відмінити мито (8-10 відсотків) і акцизний збір (5 відсотків), бо автомобіль - не підакцизний товар, як на мене. А залишити тільки ПДВ (20 відсотків). Мені, як імпортеру, також це вигідно. Не сплачуючи акциз і мито, я зможу дешевше продавати автомобілі українцям і мати свій прибуток", - каже Gazeta.ua президент Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко.
Законопроект спрямований на те, щоб іноземні автомобілі, які пересуваються транзитом через українську територію, платили відшкодування на ремонт українських доріг, вважає експерт.
"Це нормальна європейська практика. Автомобілі іноземців, які в'їжджають на територію європейської держави, мають сплачувати внесок за користування дорогами цієї країни", - говорить Олег Назаренко.
В Україні понад 100 тис. авто, завезених із-за кордону транзитом.
"Це типова ситуація для українців: ніхто не хоче ні за що платити. Ті, хто купує нові авто, сплачує величезні податки. Особливо, якщо авто відповідають найновішим екологічним нормам "Євро 5", "Євро 6". Якщо хтось не платить податки, звідки взятися грошам на зарплатню вчителям, медикам, на армію?" - каже Gazeta.ua автоексперт Олег Василевський.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Українці можуть залишитися без польських авто
На його думку, великою помилкою було прийняття рік тому закону про тимчасовий ввіз вживаних авто в Україну.
"Якщо водіям автомобілів з іноземною реєстрацією дадуть усе, що вони вимагають, то вітчизняний автобізнес просто впаде. Цю практику вже пройшли багато інших країн. Це потягне за собою втрату робочих місць та занепад офіційних автоімпортерів та дилерів. Вважаю, що сплата 2 євро на день - це дуже "чемна" цифра. Якщо реально розмитнити ці авто, то це буде дві вартості цього авто зверху. Два євро на день - крок на зустріч держави до цих людей", - говорить експерт.
З часу прийняття закону про тимчасовий ввіз іноземних авто на території України автовласники намагаються різними способами обійти цю норму і завозити придбані за кордоном авто без розмитнення. З роками виробили дві найпоширеніші схеми.
Перша - іноземець завозить автомобіль в Україну. Пише довіреність про передачу права користування українцеві. Той рік їздить на цьому авто в Україні, а тоді знову знаходить іноземця, який здійснить для нього "перезаїзд" машини.
Друга схема - транзит. Дуже популярна на заході України через близькість до кордону. Автомобіль завозить українець. При цьому кожні 5 або 10 днів він повинен перетинати кордон знову. В іншому випадку – платити чималий штраф.
Коментарі
1