Видання AUTO-Consulting опублікувало копію нового проекту закону "Про внесення змін до Податкового Кодексу про ліквідацію коефіцієнтів, які застосовуються до ставок екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів". Згідно цього законопроекту реформа буде дуже проста: з 1 січня 2014 року, екологічний податок буде єдиним для авто всіх типів і обсягів двигунів, нових і вживанних.
Діятиме тільки ставка екологічного податку (5500 грн. для легкових авто і 11000 грн. для вантажівок і автобусів) .
Ось, власне, і все, що хочуть поміняти в діючих з 1 вересня 2013 двох "утилізаційних законах" № 421- VII " Про утилізацію стяти з експлуатації транспортних засобів" і закон № 422- VII "Про внесення змін до Податкового кодексу щодо оплати екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів ... " .
Правда за інформацією AUTO- Consulting, готується і ще один законопроект, в якому імпортерам також нададуть можливість створювати утилізаційні центри, а отже, і теоретично отримати пільги по сплаті екологічного податку.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Україні пророкують півмільйонні продажі автомобілів в 2020 році
За задумом чиновників, ці реформи повинні зняти напруженість з СОТ, Євросоюзу, і виграти час для переговорного процесу. Логіка тут така: Україна відреагувала на критику, зняла дискримінацію імпортерів, а значить не порушує норм СОТ. Ліквідувати коефіцієнти до ставки екологічного податку вимагав також Віктор Янукович у своєму дорученні до кабміну. Стало зрозуміло, що Україна не має наміру відмовлятися від утилізаційного збору, але не хоче йти шляхом Росії і поширювати його і на вітчизняних виробників, а вирішила діяти по-іншому: дати можливість і імпортерам отримати пільги, виконавши ряд умов, нарівні з українськими автовиробниками.
Проте в даному законопроекті не видно виконання й інших пунктів доручення президента кабміну. Зокрема, Віктор Янукович доручав передбачити захист прав та економічних інтересів власників, які передають на утилізацію транспортні засоби, в частині компенсації їх вартості. На сьогодні взагалі не зрозуміло навіщо людям здавати автомобілі в утиль, якщо вони за це не отримають компенсації.
Чи влаштують такі реформи Європейський Союз напередодні підписання Угоди про Асоціацію, і чиновників СОТ, що дискримінації більше немає, дізнаємося вже найближчим часом.
Коментарі
10