неділя, 29 грудня 2013 15:16

Спецтема: Підсумки 2013: найважливіші події року в Україні та світі

Спецмито, утилізаційний збір та нашестя "китайців" - Топ-10 автоподій року

Спецмито, утилізаційний збір та нашестя "китайців" - Топ-10 автоподій року

2013 рік пройшов під гаслом захисту вітчизняного автопрому — було введене спецмито на імпорт автомобілів та податок на утилізацію.

Звичайним автолюбителям цього року жилося не солодко. Їм довелося зіткнутися зі змінами в ПДР та більш "озброєними" даішниками. На додачу враження зіпсували непрості погодні умови, жахливі дороги та неспокійна політична ситуація, які часом примушували міняти улюблений автомобіль на громадський транспорт.

Топ-10 головних автомобільних подій України 2013 року.

Акція "Я ненавиджу "Укравтодор"

18 лютого біля офісу "Укравтодору" пройшла акція "Я ненавиджу "Укравтодор". Кілька десятків незадоволених автомобілістів таким чином вирішили висловити свій протест проти бездіяльності держави, яка довела українські дороги до жахливого стану.

Прем'єр-міністр України Микола Азаров пояснив автомобілістам, що проблеми доріг "не вирішуються ні любов'ю, ні ненавистю, а вирішуються великою системною роботою".

5 місце з кінця

В результаті "системної роботи" Всесвітній економічний форум нагородив Україну "почесним" 144 місцем у рейтингу найбільш конкурентоспроможних країн з точки зору дорожньої інфраструктури. Гірше наших доріг виявилися "ями" Румунії, Східної Тімори, Гвінеї та Молдови.

Ще в минулому році Україна займала в цьому рейтингу 137 місце.

Рекордний затор

22 березня 2013 року довжина всіх заторів у столиці досягла рекордних 790 км. Майже тиждень у столиці нормально функціонував лише підземний транспорт. Виною тому стали аномальні снігопади.

І хоч у цьому році інших погодних аномалій не спостерігалося, столичні дороги продовжують все частіше стояти в 8-9 бальних заторах.

Виробництво "легковиків" обвалилося

Виробництво легкових автомобілів в Україні в 2013 року скоротилася майже в два рази. Статистика ЗАЗу виявилося ще сумнішою - 2, 5 рази.

Причиною тому стало введення утилізаційного збору в Росії, який істотно зменшив експорт вітчизняних автомобілів.

Введення спецмита на імпорт автомобілів

З 13 квітня 2013 року в Україні введено трирічне спецмито на імпорт автомобілів.

До 10-відсоткового мита на ввезення іномарок з цього дня додалася спеціальне мито незалежно від країни виробництва автомобіля.

Для автомобілів з об'ємом двигуна від 1,0 до 1,5 літра мито складе 6,46%, для автомобілів з об'ємом двигуна від 1,5 до 2,2 літра - 12,95%.

Вже сьогодні говорять про скасування спецмита, але офіційних розпоряджень поки немає.

Нова редакція ПДР

З 15 квітня 2013 року в силу вступила нова редакція Правил дорожнього руху. Вона "принесла" на дороги додаткові дорожні знаки і розмітку, яка поповнилася лініями сірого і оранжевого кольорів. У нову редакцію ввели такі поняття, як "газон" і "маневрування".

Також згідно з новим положенням ПДР з 1 жовтня по 1 травня всі транспортні засоби за межами населених пунктів повинні будуть їздити з увімкненими ходовими вогнями чи ближнім світлом фар. Автори змін вважають, що це дозволить поліпшити реакцію водіїв на дорожні умови.

Тотальний контроль

Наприкінці минулого року міністр внутрішніх справ Віталій Захарченко дав розпорядження керівництву ДАІ перейти на використання сучасної техніки. Вже в цьому році знайомі до болю українським водіям "фени" відходять з доріг. Замість них зараз даішники використовують TruCAM і Візир. Також, по всій Україні запрацювали радарні комплекси Гарпун.

Крім того, в цьому році почали тести китайської системи відеофіксації Huawei, яка зовсім скоро теж почне відловлювати українських дорожніх порушників.

Введення утилізаційного збору

З 1 вересня в Україні вступив в силу закон "Про внесення змін у Податковий кодекс України щодо сплати екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів".

На сьогоднішній день суми утилізаційного податку становлять: для нових легкових автомобілів (залежно від об'єму двигуна) - від 4 730 до 30 250 грн; для нових комерційних, вантажних автомобілів і автобусів (в залежності від повної маси) - від 8 800 грн.

У 2014 році коефіцієнти повинні скасувати, а збір уніфікувати - 5,5 тис. грн для легкових і 11 тис. грн для вантажних.

Навала "китайців"

Частка китайських брендів на українському авторинку збільшилась з 7,5% у минулому році до майже 9,5% в поточному році. Основні обсяги продажів припадають на Geely, Chery, BYD, Great Wall і Lifan.

На Кременчуцькому автоскладальному заводі відновилося виробництво автомобілів Geely, а на заводі "Богдан" у Черкасах налагоджено виробництво JAC, Great Wall і Lifan.

Удар по пияцтву за кермом

У 2013 році держава з особливим ентузіазмом почала боротьбу проти водіїв-п'яниць.

Штраф за керування автомобілем в нетверезому стані підняли майже в два рази. Сьогодні він становить суму від 200 до 350 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (3400-5950 грн.) або позбавленням права керування від 1 до 2 років, або адміністративний арешт від 7 до 10 діб.

Крім того, напередодні Нового року депутат від фракції "Батьківщина" Геннадій Москаль зареєстрував законопроект, який передбачає кримінальну відповідальність за керування автомобілем в нетверезому стані. Максимальне покарання передбачає позбавлення волі на 15 років.

Зараз ви читаєте новину «Спецмито, утилізаційний збір та нашестя "китайців" - Топ-10 автоподій року». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

3

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 16965
Голосування Як карати п’яних водіїв?
  • Збільшити штраф до 40 тис. грн
  • На рік відправляти на виправні роботи
  • Забирати довічно водійське посвідчення
  • Відновити смертну кару
  • Не карати
  • Читати лекцію про шкоду алкоголю
Переглянути