Восени в Україні почали продавати Ford Kuga нового покоління. Машина має абсолютно інший дизайн кузова й технічне оснащення. Коштує від 855 тис. грн.
Щоб детально познайомитися із новинкою, беремо її на тест-драйв.
Особливості комплектацій
Ford Kuga пропонують у трьох комплектаціях - Titanium, Lux і версію ST-Line. Можна купити з одним із трьох варіантів двигуна - 1,5-літровим бензиновим, 1,5-літровим дизелем або ж з дизелем об'ємом на 2 літри.
Повний привід може бути лише у комплекті з найпотужнішим дизельним силовим агрегатом.
Щодо коробок передач, то встановлюють 6-ступеневу "механіку" в парі з бензиновим двигуном або 8-ступеневий "автомат" у комплекті із дизелями.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як їде найменший і найдоступніший кросовер Ford - тест-драйв EcoSport
Нам на тест-драйв потрапила найдорожча версія ST-Line із 2-літровим двигуном, 8-ступеневим автоматичною коробкою передач, повним приводом, спортивною підвіскою, пакетом оригінального зовнішнього та внутрішнього оздоблення. Така коштує 1 млн 257758 грн. У ній встановлено все, що може бути в цій моделі для нашого ринку.
Перше враження
Новий кросовер червоного кольору чекає у с. Капітанівка Київської області біля дзеркальної багатоповерхової будівлі центрального офісу компанії "Віннер Автомотів", яка продає та обслуговує машини різних брендів, у тому числі й Ford.
Kuga зовсім не нагадує попередню генерацію моделі. Візуально здається меншим, хоча за габаритами більший - на 2 сантиметрів у базі й на 9 сантиметрів у довжину. Дизайн кросовера створений у стилі хетчбеків автовиробника. Та й побудований він на іншій платформі - тій, що і новий Focus.
На зміну різким кутастим виштамповкам кузова прийшли плавні вигини та лінії. Вікна пропорційно стали більшими. Посадка здається нижчою, хоча кліренс не змінився.
Відчиняю водійські дверці - як на краю з'являється пластиковий чорний відбійник. Він захищає від ушкоджень як припарковані поряд авто, так і двері "Куги". Працює все механічно
Лицева частина машини стала спортивнішою, перегукується із іншими новими моделями автовиробника. Фари та протитуманки машини - світлодіодні. Можуть автоматично вмикатися, вимикатися, переходити із ближнього на дальнє світло і навпаки. Якщо крайній блок лінз зі світлодіодом світить прямо, то світло із лінзи, ближчої до решітки радіатора, рухається синхронно із поворотом передніх коліс.
Передня камера, вбудована під емблемою, знімає все, що відбувається з авто, передає на електронний блок управління. Він - на фари й налаштування світла змінюються.
Лобове скло - акустичне. Спроектоване так, щоб правильно відбивати звук мультимедійної системи машини. Крім цього, має непомітний вбудований електропідігрів по всій площі. Бічні вікна зроблені з подвійного скла - також для кращої шумоізоляції в салоні.
Відчиняю водійські дверці - як на краю з'являється пластиковий чорний відбійник. Він захищає від ушкоджень як припарковані поряд авто, так і двері "Куги". Працює все механічно. Такий буфер є на кожній із дверей.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Швидкий розгін і точне керування - огляд нової Мazda СХ5
Заливна горловина баку для пального не має кришки. Там вбудований клапан. Достатньо вставити пістолет заправної колонки - і він спрацює.
Корма машини виглядає виразно. Впадає в очі нова стилістика напису моделі. Тепер назва розміщена по центру дверці багажника. Бампер суттєво випирає назад. Таким його зробили з міркувань безпеки - аби при ударі позаду не сталося серйозної деформації всього кузова.
Корпус ліхтарів рельєфний, створений за допомогою 3Д-дизайну. Рішення зменшує витрати світла при сильному забрудненні світлотехніки. Центральна частина ліхтаря - світлодіодна. Решта "вогнів" - на галогенних лампочках.
Між ліхтарями традиційно розміщена камера заднього огляду. Як і передня, вона має вбудований омивач. Це корисна опція під час поїздок у негоду, адже камери швидко забруднюються.
Версія ST-Line, як у нас на тесті, має чорну, а не хромовану решітку радіатора, чорні рейлінги та чорне обрамлення бічних вікон. Крім цього, встановлені нижні спойлери і накладки по периметру кузова в колір машини. Виглядає гарно. Але чорний нефарбований пластик над арками коліс і на порогах практичніший. На ньому не помітні дрібні подряпини.
Колеса машини легкосплавні 18-дюймові із 60-м профілем. Кліренс, як і в попереднього покоління Kuga, становить 16 сантиметрів. Для міста цього достатньо. Для бездоріжжя хотілося б більше.
А також - щоб передній бампер мав менший звіс, а захист двигуна був виготовлений із металу.
Оглядаю багажник
Багажник можна відчиняти трьома способами - подвійним натисненням кнопки брелка, кнопкою на дверці багажника й ножним датчиком під бампером.
Завантажувальна висота багажного відсіку низька - приблизно така, як у сімейних універсалів. Це зручно, коли треба покласти важкі речі. Не потрібно їх закидати дуже високо.
Дверця багажника піднімається настільки високо, що люди зростом понад 190 сантиметрів не битимуться головою об неї. На жаль, це рідкість для кросоверів цього класу. Зручно, що на внутрішній частині дверці є окремий ліхтар. У більшості подібних моделей його бракує, як і світла в багажнику.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Пролітає над ямами й автоматично фільмує аварійні ситуації - тест-драйв Citroеn C5 Aircross
Цікаве рішення зі шторкою. Під час підняття дверей вона переходить у верхнє положення і зовсім не заважає. Подібним способом шторка працює в деяких японських кросоверах.
Сам же багажний відсік має об'єм 556 літрів. Це на 67 літрів більше ніж у попереднього покоління. Він добре розпланований. Встановлена розетка на 12 вольт, міцні гаки для кріплення вантажу, є місце для дрібниць. Під фальш-підлогою традиційно розташована докатка і домкрат.
Розмір багажного відсіку можна порівняти із популярним японським кросовером Nissan X-Trail. У нього відсік за об'ємом приблизно такий же - 565 л. У Mazda CX5 він менший - 477 літрів. У французького кросовера Citroen C5 Aircross приблизно такий же - 550.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 200 км за годину не межа - тест-драйв спортивного Ford Fiesta
Збільшити багажне відділення до півтори тисячі літрів просто - достатньо потягнути за важелі, розташовані у боковинах багажника. Хотілося б, аби їх робили із міцнішого пластика. Мені було страшно їх зламати під час користування. Але витримали.
Відчиняю капот
Подвійним рухом важеля під торпедою відчиняю капот. Цікаво, що він не має звичного стопора, як у більшості автомобілів. Немає тут і амортизатора. Хоча б він не завадив, особливо для кросовера цього класу.
"Серце" машини - дволітровий турбодизель на 190 кінських сил. Він відповідає екологічним вимогам "Євро 6". Тому, крім пального, час від часу його ще заправляють сечовиною. Технічне обслуговування варто проводити кожні 20 тис. км або раз на рік.
Другий ряд сидінь
Відчиняю задні двері й оцінюю місця на другому ряду сидінь. Простору там більше ніж достатньо для людей зростом понад 190 сантиметрів - ноги не впираються у спинку переднього сидіння, налаштованого під мене, голова не дістає до стелі. Поміститься троє дорослих.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Форд Фієста" глушить двигун на світлофорах
Стало просторіше та комфортніше, ніж у попередній генерації моделі. Якщо порівняти із іншими моделями різних виробників, то тут більше місця, ніж у корейському Hyundai Tucson та у японській Mazda CX5. Заднє сидіння має підігрів, його спинку сидіння можна регулювати за нахилом. Можна підсувати вперед самі крісла. Встановили тут дефлектори повітря, роз'єми для зарядки телефона.
Карти дверей такі, як і спереду, але зроблені з твердого пластика. Так само робили і в попередній генерації "Куги". Підлокітника по центру немає. Проте він тут і не особливо потрібен.
За кермом
Займаю водійське місце і зачиняю двері. Звук дороги одразу зникає. Відчувається краща шумоізоляція, ніж в попередній генерації моделі. Для водія тут стало більше місця в ширині - дається в знаки ширший на 2 см кузов і тонші двері. Торпеда менше висунута на мене. Пластик скрізь м'який. В районі "бороди" торпеди встановлені шкіряні подушки для ніг пасажира і водія. Таке зазвичай встановлюють у японських преміальних автомобілях.
Сидіння обшиті тканиною. Водійське крісло комфортне. Його традиційно можна регулювати вперед-назад, за висотою, нахилом спинки, поясничною підтримкою.
Нахил спинки здійснюється такою ручкою-шайбою. Крутити її мені важко, та й рука у куртці ледь пролазить у проміжок спинки й стійки кузова. Було б краще, якби сидіння мали електричне регулювання. Такі сидіння у цій моделі будуть, але пізніше - запевнили представники "Віннер".
Кермо має більше 25 кнопок. Всі розташовані в зручних місцях. Є пудрульові пелюстки для перемикання передач. Обід рульового колеса злегка зрізаний, щоб зручно було виходити з авто.
Замість звичного важеля перемикання передач встановлений круглий селектор. Такий виробник вже встановлює у свої найновіші хетчбеки. Користуватися ним зручно. Він автоматично переходить у "паркінг" після вимкнення двигуна, так само вмикає цей режим. Коли водій зупиняється на "драйві" і відчиняє двері.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Великий багажник і повно електроніки - на що насправді здатен Nissan X-Trail
Панель приладів - це повністю рідкокристалічний екран. Він має різноманітні заставки. А колір його тла змінюється залежно від обраного стилю - у режимі "спорт" він один, у "еко" - інший і так далі.
Ергономіка показників тут хороша. Є й проекційний дисплей. Він кольоровий, відображає швидкість, попередження, навігаційні дані. Його, до речі, можна регулювати за висотою.
Приємно, що керування кліматичною системою винесене на кнопки. Так само головні налаштування мультимедійки теж кнопочні. Це зручніше, ніж обирати такі налаштування через сенсорний монітор.
Кросовер самостійно крутить кермо - злегка підрулює, аби їхати у центрі смуги
Система SYNC 3 дає якісний об'ємний звук, має голосове управління. Шкода, що немає української мови. Загалом працює швидко й інтуїтивно.
Приємно, що є два типи роз'ємів для зарядки смартфонів - звичайний і Type-C. Крім цього традиційно встановлена розетка на 12 вольт.
Вже у початковій комплектації "Тітаніум" авто оснащене круїз-контролем, безключовим запуском двигуна, системою запобігання виїзду на зустрічну смугу, підігрівом керма, клімат-контролем, функцією "старт-стоп", що автоматично глушить двигун під час коротких зупинок.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Має гарячий характер і трициліндровий двигун - як їде Ford Focus ST-Line
Також в усіх версіях авто комплектують системою запобігання перекиданню, системою рушання на підйом, електронікою, що запобігає розгойдуванню причепа, асистентом рушання на підйом. У комплектації тестового авто, крім цього, ще встановлено адаптивний круїз із системою вирівнювання авто у смузі руху, функцію контролю мертвих зон видимості, опцію розпізнавання дорожніх знаків, систему автоматичного паркування.
Поїхали!
Затискаю педаль гальм, тисну кнопку запуску двигуна - і машина заводиться. Двигуна майже не чутною. Розганяється кросовер жваво. Немає ніяких провалів при наборі швидкості. Відчувається надлишок потужності. При цьому класичний автомат вдало й непомітно перемикає передачі. Загалом менше 9 секунд потрібно "Форду" для розгону до 100 км/год. Це хороший показник для кросовера такого класу.
Педаль газу не чутлива, а гальма навпаки, тому в місті достатньо лише торкатися до гальм - і машина сповільнюється. Рульове керування добре налаштоване, дає зворотній зв'язок водію. Підвіска пружна - з одного боку, дає відчути деякі нерівності дороги, з іншого, - забезпечує хорошу керованість на швидкості. Автомобіль менше розгойдується на нерівностях і краще керується на швидкості, ніж кросовер Citroen C5 Aircross, хоча у місті він жорсткіший. За чіткістю керування він подібний до Mazda CX5.
На вул. Саксаганського у Києві в центральній смузі відпускаю кермо - кросовер самостійно крутить кермо - злегка підрулює, аби їхати у центрі смуги. Він автоматично займає центральну частину смуги. Саме центральну - так налаштована його електроніка. Деякі із автівок цього класу чи подібного у видають лише сигнал, що інформує про виїзд із своєї смуги. Дзеркала відображають завади у мертвій зоні видимості. Після увімкнення системи адаптивного круїз-контролю машина сама моніторить ситуацію на дорозі. Залежно від цього розганяється або сповільнюється.
Споживає машина у місті всередньому 7 літрів, за містом до 5 літрів пального. Це за умови мінімальних пробок і розгонів понад 120 км/год.
У час сильної ожеледі випадає нагода рухатися з гори під нахилом понад 40 градусів. Крига не посипана ні сіллю, ні піском. У режимі для такої погоди й за допомогою електронних помічників автомобіль навіть ніде не занесло. Він впевнено рухався із гори, ніби врізався у крижану поверхню.
На трасі новинка добре тримає дорогу завдяки підвісці. Її майже не кренить у поворотах. Добре освітлюють дорогу світлодіодні фари. Під час повороту керма вони захоплюють трохи більший кут, ніж той, на який я повертаю рульове колесо. За рахунок цього можна вчасно виявити небезпеку або перешкоду.
Kuga - сучасний і економічний автомобіль із хорошою керованістю й практичним салоном. Він зберіг "фордівський" традиційний характер і отримав чимало цікавих технологічних рішень. Кросовер підійде як для щоденних поїздок на роботу, так для далеких подорожей.
Коментарі