Минулого місяця власники автомобілів з іноземною реєстрацією організували акцію протесту під стінами Верховної Ради. Головна вимога мітингувальників, щоб розмитнення не перевищувало 35% загальної вартості транспортного засобу.
"З одного боку, власників євроблях можна зрозуміти. В Україні справді дороге розмитнення. Платити 300 відсотків від вартості автомобіля забагато. Особливо, якщо враховувати рівень життя багатьох українців. А з іншого боку, і в ЄС є підводні камені. Власники євроблях кажуть, що в європейських країнах дешево розмитнювати автомобілі. Воно то так. Але, якщо транспортний засіб привезений з-за території Європейської митного простого, то його розмитнення в деяких містах коштуватиме набагато більше, ніж в Україні", — говорить Gazeta.ua автооглядач і журналіст Тарас Брязгунов.
Після мітингу поліції дали вказівку не зупиняти й не штрафувати авто на іноземній реєстрації. За останні 2 роки для євробляхерів утретє роблять поступки.
"Влада одного разу вже пішла на поступки власникам автомобілів іноземної реєстрації. Вартість розмитнення знизили на 60 відсотків від вартості авто. Таким чином близько пів мільйона українців переоформили транспортні засоби. На євробляхах залишились автомобілі з багатолітровими двигунами або ті, яким вже понад 15 років, — розповідає автоексперт. - Євробляхарі говорять, що купують автомобілі в Європі, бо хочуть зекономити. Не розумію людей, що привозять в Україну преміальні машини, такі як Audi, Mercedes-Benz і скаржаться, що немає грошей. То навіщо обирати BMW, у якого об'єм двигуна 3 літри і великий розхід пального? Якщо запчастини для преміальних серій автомобілів коштують набагато дорожче, ніж, якби це був бюджетний сегмент, наприклад, Toyota, Škoda, Honda, — каже Тарас Брязгунов. — Вартість розмитнення напряму залежить від коефіцієнта віку авто та коефіцієнта двигуна.Тому власнику, наприклад, автомобіля Smart, у якого об'єм двигуна 0,6 літрів, дешевше розмитнити автомобіль, ніж сплатити штраф. Не варто обирати машину, яка в утриманні дорожча її вартості."
"Європейці продають старі машини задешево, бо вони там не потрібні. Одна з причин — техогляд. Власник, який має такий автомобіль має сплатити екоподаток. Також на них збільшена вартість страхування. Ось, наприклад, запчастини до автомобілів коштують майже однаково, що в Європі, що в Україні, але за роботу механіка треба сплатити значно більше, ніж у нас", — говорить експерт.
В ЄС використовують комфортний, компактний транспорт середнього класу. 1-ше місце серед популярних автомобілів займає Volkswagen Golf, друге — Renault Clio, а на 3-му місці Volkswagen Polo.
"Це все автомобілі недорогого сегменту. Там ніхто не їздить на вживаних Mercedes і BMW. Преміальні автомобілі, зазвичай, купують заможні люди. Вони трохи поїздять на них, і авто опиниться в Польщі, звідти - в Україні. А в нас же люди хочуть, щоб було дешево, а ще й круто. Тому в Україні так багато неякісних автомобілів", — каже Тарас Брязгунов.
Влада обіцяла до 31 січня 2019 року прийняти закон про розмитнення, але так і прийняла. В Україні діє постанова, яку прийняли за попередньої влади Петра Порошенка. "Їх навіть на комітеті не хочуть розглядати. В законопроєкті, який пропонують власники автомобілів з іноземною реєстрацією, є ґрунтовні зерна, але треба, щоб в цьому була перевага і для економіки України. Крім цього, непогано прийняти закон окремо для розмитнення історичних автомобілів. Наприклад, колекційній машині понад 20 років, вона в гарному стані. В такому разі, можна зробити особливі умови оподаткування. Якщо власник буде за нею доглядати, їздити кілька разів на місяць. Це не автомобіль, а витвір мистецтва", — додав він.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Акциз на дизель можуть підвищити на €100: до чого це призведе
В Об'єднаних Арабських Еміратах продали найдорожчий у світі автомобільний номер вартістю понад $14 млн. У Великій Британії купили номерний знак з написом "О 10" за 128 тис. фунтів, що становить майже 4,8 млн грн, пише finance.ua.
Коментарі