Минулого тижня з'явилося 2 законопроекти щодо легалізації іноземних авто. Причиною цьому стали численні протести власників вживаних автомобілів, завезених з-за кордону.
Один із механізмів розмитнення таких авто пропонує Державна фіскальна служба. За її концепцією, власник автомобіля повинен щомісяця сплачувати 0,25% вартості мита. Водночас розмитнення для власника обернеться безвідсотковою розстрочкою на 33 роки.
Позафракційний депутат Володимир Парасюк запропонував свій законопроект. Згідно з його документом, автовласник повинен сплатити 6 тис. грн на рік за користування транспортом іноземної реєстрації. Окрім цього, таким авто присвоюватимуть спеціальні українські номерні знаки з певним літерним індексом. Але протягом 3 місяців власники нерозмитнених авто повинні перетнути кордон і в'їхати повторно, щоб оплатити збір і оформити автомобіль по-новому.
"Як на мене, законопроект Парасюка вигідніший. Зараз величезна кількість корупційних схем щодо автомобілів. Це стосується "липових" перетинів кордонів, фальшивих документів та інших фальсифікацій. А за пропозицією Парасюка заплатив фіксовану суму і все", - розповідає Gazeta.ua Павло Мельник, аналітик, експерт консалтингового агентства MPP Consulting.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Нерозмитнені іномарки ввозять в Україну трьома способами
Він переконаний, що обидва законопроекти мають великі шанси бути ухваленими Верховною Радою. Насичувати український ринок вживаними авто - правильна політика.
"Для того щоб іноземні компанії будували в Україні нові автозаводи, потрібно, щоб був великий ринок. Оскільки у нас він майже мертвий, то ми можемо його відкрити, тільки дозволяючи ввезення вживаних авто. Крім того, якщо буде багато авто, збільшуватимуться податки, надходження в бюджет, ремонтуватимуться дороги. Тут усе дуже пов'язано", - каже Павло Мельник.
За останній рік в Україну ввезли 16 тис. нерозмитнених авто, порахували у Всеукраїнській асоціації автоімпортерів і дилерів. Нерозмитнені іномарки з Литви та Польщі у 5 разів дешевше, ніж придбані в Україні.
Коментарі