Ексклюзиви
понеділок, 21 травня 2018 22:13

Дерев'яні велосипеди часів Першої світової та дитячий з прихованими колесами – чим дивували у вело-мото музеї
37

Вело-мото музей відкрили на авторинку "Кривчиці"
Фото: Валерій Шмаков
На виставці показали більше 40 старовинних велосипедів
Мопед  «Львівянка» 1962 -1965 р (СРСР)
Модель ЛВЗ 1958 р (СРСР)
Модель Victoria 1930 року

У Львові показали виставку-ярмарок ретро велосипедів та офіційно відкрили Вело-мото музей 20 травня на місцевому авторинку "Кривчиці".

"Рівно 200 років тому у цей день зробили перший двоколісний Мерседес, тому дуже символічно, що наш музей відкрився саме сьогодні. Раніше виставляв свою колекцію велосипедів на меншій площі, тепер розширилися і маємо павільйон розміром 150 метрів квадратних, де зручно розмістили всі експонати", – каже організатор виставки Андрій Гладун.

Ще у 2015-му він започаткував на авторинку проведення весняного та осіннього ярмарків з продажу автомобілів, мотоциклів, антикварних речей, велосипедів, військової техніки , скутерів, запчастин, аксесуарів , фахової літератури, побутової техніки, меблів, фототехніки та інших виробів. Ярмарок отримав офіційну назву "Retro Auto & Moto Bazar".

До Міжнародного дня музеїв розповідає про експонати в рамках екскурсії з назвою "Історія на дерев'яних колесах".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Старовинні автомобілі хочуть звільнити від мита

"Першим у моїй колекції став французький велосипед марки Reynold Lux 1938 року. Мені його подарував сусід Богдан Іванович. Йому зараз 73. Тим велосипедом ще його дід у воєнні роки їздив. Сусід тримав для внука, але внук виріс і захотів сучасний, то сусід подарував мені. Велосипеду вже 80 років, збережена первинна покраска", – каже Андрій
З організацією виставки допомагали знайомі колекціонери. Львівський антиквар Ярослав Борода показує дитячий велосипед у якого три колеса сховані під залізною плоскою платформою. Це - найновіший експонат у колекції.

"Це велосипед на ручній тязі, зроблений для зовсім маленьких дітей. Дитина не впаде і не пораниться, бо принцип велосипедний збережений, але колеса закриті зверху металевою вставкою. Це витвір ризького заводу. Другого такого ніде не бачив. Придбали його за 50 доларів", – каже Ярослав. – Я також виставив кілька велосипедів зі своєї колекції. Зокрема, німецький гірський велосипед NSU-Opel 1938 року. Він цікавий тим, що вже у ті роки мав усі зручності відомі на сьогодні. В колекції також маю велосипед з дерев'яними колесами, якому більше 100 років. Це якраз був час, коли деревообробне ремесло вирвалося уперед і майстри навчилися згинати матеріал як завгодно. Зараз здається, що такі колеса важче зробити, ніж з металу. Тоді ж усе було навпаки".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Блузи з бантом, пишні спідниці та плаття у горох - модна подорож у минуле на фестивалі "Ретрофест"

Найдавніший експонат на виставці — дерев'яні санчата із назвою "Чук і Гек", в яких можна кататися по снігу.

"Санчата зробили в 1914 році. Тоді на Галичині були австрійські вояки. Цей пристрій зробив військовий, котрий мешкав на той час в нашому будинку. Ми ще малими це назвали "Чук і Гек" через звуки, які видають санчата при їзді", – каже львівський колекціонер Любомир Полюга.

На виставці показали більше 40 старовинних велосипедів та десятки міні-макетів ретроавтомобілів. Деякі з експонатів виставили на продаж.

Gazeta.ua підготувала добірку найцікавіших музеїв транспортних засобів в Україні.

Зараз ви читаєте новину «Дерев'яні велосипеди часів Першої світової та дитячий з прихованими колесами – чим дивували у вело-мото музеї». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 16965
Голосування Як карати п’яних водіїв?
  • Збільшити штраф до 40 тис. грн
  • На рік відправляти на виправні роботи
  • Забирати довічно водійське посвідчення
  • Відновити смертну кару
  • Не карати
  • Читати лекцію про шкоду алкоголю
Переглянути