четвер, 08 листопада 2018 10:56

Чи приймуть сьогодні вимоги євробляхерів і які будуть наслідки - повний розбір ситуації

Вчора власники автомобілів із іноземними номерами почали акцію протесту в центрі столиці. Вимагали прийняття у другому читання законопроектів, прийнятих у вересні. Вони знижують вартість розмитнення автомобілів із-за кордону. Також просили усунути від обов'язків керівника Державної служби з безпеки транспорту Михайла Ноняка.

На протест з'їхалося понад 1,5 тис. машин, до обіду водіїв було значно більше - від 2,5 до 4 тис. Із 8:00 протест проходив під будівлею Міністерства інфраструктури. Автобуси і фури перекрили рух по проспекту Перемоги.

Із 9:00 акція перенесли під Верховну Раду, потім – під уряд. Це вже третій мітинг за рік. Перший був у лютому, другий - у вересні

Чого хочуть страйкарі?

Водії "євроблях" вимагають прийняти законопроекти №8487 і 8488 про зниження акцизу на розмитнення автомобілів з "народними правками". Ці правки включають скасування коефіцієнта віку при розрахунку акцизу, що знизить ціну на розмитнення до 40% від вартості авто.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Ніхто нічого не узаконив" - експерт про ввезення євроблях у режимі транзиту

Також мітингувальники виступили за покупку автобусів за кордоном і законне ввезення їх в Україну.

Активісти також підтримали протест інших автомобілістів проти підвищення цін на пальне (вимога прив'язати акциз до гривні) і звільнення голови Укртрансбезпеки Михайла Ноняка нібито за взяття хабарів.

Автор: Авто24
  Страйк у центрі Києва власників машин на єврономерах
Страйк у центрі Києва власників машин на єврономерах

Що передбачають законопроекти №8487 і 8488?

Неприйняті у другому читанні законопроекти №8488 і №8487 передбачають такі зміни у розмитненні автомобілів:

1. Дозволяється розмитнювати автомобілі, вироблені раніше 2010 року.

Кожен водій матиме 180 днів для того, щоб розмитнити своє авто.

2. Суму розмитнення розрахувуватимуть за формулою — базову ставку мита множать на коефіцієнт залежно від року випуску і об'єму двигуна машини. Для авто із бензиновим двигуном пропонують базову ставку 50 євро. Для дизельних — 75 євро

3. Розмитнення машин 5-річного віку подорожчає. Наприклад, зараз 1,5-літровий дизельний "Рено Меган" 2013 року коштує розмитнити 1911євро, за новим законопроектом — 2595 євро.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Верховна Рада розгляне законопроект про євробляхи

4. Податки на машини 2010 і 2008 року суттєво не відрізнятимуться.

5. Акциз зменшився для машин із двигунами понад три літри. Наприклад, за 7-річний "Форд Мустанг" із 5-літровим мотором, за теперішніми ставками, треба віддати 11 045 євро. За законопроектами — 1750 євро

6. Дешевше стане ввезти машину із двигуном великого об'єму. Наприклад, зараз розмитнений 17-річний "Опель Вектра" із двигуном на 1,8 літра в Україні коштує майже 150 тисяч гривень. За новими законопроектами, таке авто можна ввезти вдвічі дешевше.

Які ще є законопроекти, пов'язані зі зміною статусу "євроблях"?

Загалом з початку 2017 року в Верховній Раді зареєстрували більше 20 законопроектів, які повинні вирішити проблему власників автівок на єврономерах.

Автор: Дмитро Скаженик
  Як ввозять авто, оминаючи податки
Як ввозять авто, оминаючи податки

Народні депутати пропонують радикально знизити ввізне мито на всі види іноземного транспорту. Також говорять про оголошення своєрідної "амністії" водіям на "єврономерах". Народний обранець Роберт Горват (БПП) запропонував ввести перехідний період, наприклад, півроку, коли всі "євроавтомобілі" пройдуть одноразову реєстрацію та сплатять додатково ПДВ. При цьому, транспортні засоби повинні відповідати європейським екологічним стандартам.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "За кермом я, наче справжній звір" - топ-3 пісні про "євробляхи"

Нардеп Тетяна Острікова ("Самопоміч") у своєму законопроекті пропонує часткову плату при ввезення авто: на 2018 рік це буде 0,2% від суми митних платежів. А вже у внутрішніх митницях України можна буде далі щомісячно сплачуючи відповідне мито до його повної виплати.

Є законопроект, що пропонує власникам машин на єврономерах за перехід на українські номери платити від 1 до 1,4 тис. євро в залежності від року випуску. Також депутати пропонують сплатити штраф 8,5 тис. грн.. та мито, але почастково за 1-2 роки.

Які масштаби проблеми із нерозмитненими авто?

Переважно нерозмитнені машини везуть із Польщі й Литви. Там водії купують недорогі автівки — до 80 тис. грн. Це здебільшого німецькі моделі з пробігом понад 150 тис. км віком до 10 років.

Автомобілі в Україну ввозять за трьома найпопулярнішими схемами — як транзитне авто, як машину, оформлену на іноземну фірму, або через іноземців.

За розмитнення протягом перших 30 днів власникам надаватиметься знижка 50% , а протягом наступних 60 днів – 25 %. У наступні три місяці діятиме стара ставка, але без штрафних санкцій.

Жителі західних прикордонних областей зазвичай приганяють машини за транзитною схемою, нібито для перетину України. В'їжджають на одному пропускному пункті, а через п'ять днів їдуть перетинати кордон на інший Це зручно, коли живеш за 20–30 кілометрів від кордону.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Литва допомагає Україні з "євробляхами"

Мешканці центральної й східної України ввозять машини, зареєстровані на підприємства за кордоном, або ті, які мають власників-іноземців. На такій машині можна їздити рік. Потім потрібно перетинати кордон і в'їжджати в Україну знову.

Автор: Дмитро Скаженик
  Порівняння цін на популярні машини
Порівняння цін на популярні машини

За декілька років ввезення нерозмитених автомобілів сотні українців вже відкрили бізнес на цьому. Пропонують "євробляху" "під ключ" . За таку послугу просять орієнтовно 25-29 тис. грн. Гроші беруть у євро. Працівник фірми їде в Литву й знімає відеоогляди ненових іномарок. Надсилає їх через інтернет клієнту. Обране авто перевозить з усіма документами власнику. Через рік авто повинне знову перетнути кордон із Литвою.

"Євроблях" протягом цього року в Україні побільшало до 794,6 тис. 295 таких авто задекларували українські чиновники. Найбільше можновладців купували машини на "єврономерах" у Закарпатській і Львівській областях.

Новий феномен купівлі автомобілів знайшов своє відображення і в культурі. Наприклад, музичний гурт "Вільна Каса" навіть випустив пісню із приспівом "Опа-опа тачки з Європи" про чоловіка, що купив нерозмитнену BMW, яка була в аварії.

Як розвиватеметься ситуація далі?

Про можливий розвиток ситуації та про можливий компроміс влади з мітингувальниками розповів авто експерт Тарас Брязгунов.

"Найімовірніше Верховна Рада не скасує коефіцієнт віку при розмитненні. Коефіцієнт віку – це той бар`єр, який стримував ввезення в Україну автомобілів, що не відповідають екологічним стандартам і взагалі можуть бути небезпечними. Водночас Верховна Рада може прийняти інші поправки для досягнення компромісу з водіями авто на єврономерах. Зокрема в цьому законопроекті є поправка щодо пільг ввезення електромобілів".

Певною поступкою для водіїв буде зміна до законопроекту, яку внесла голова комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна. Кожен водій матиме 180 днів для того, щоб розмитнити своє авто. За розмитнення протягом перших 30 днів власникам надаватиметься знижка 50% , а протягом наступних 60 днів – 25 %. У наступні три місяці діятиме стара ставка, але без штрафних санкцій. Аж після цього водіїв почнуть штрафувати.

Як можуть змінитися штрафи для "бляхерів"?

Вартість штрафу не зміниться. Якщо авто незаконно затримали понад добу, штраф становить 170 грн. За прострочення більш ніж на дві доби або повторне порушення терміну штрафують на 3,4 тис. грн. За перебування такого авто в країні на 10 діб довше, ніж дозволено на водія накладають 8500 гривень штрафу.

Якщо авто затримається в Україні більше , ніж на 20 діб – потрібно буде заплатити 85 тис. грн. Якщо ж більше місяця користуватися "єврономерами" або "втратити" таке авто, то доведеться заплатити штраф у розмірі 170 тис. грн або ж чекає конфіскація транспортного засобу.

Щоб вирішити ситуацію з мітингувальниками, у парламенті готуються голосувати за оновлений законопроект вже сьогодні.

Чиновники звернулася до уряду з пропозицією внести транспортні засоби з Росії до переліку товарів, які заборонені до ввезення на територію України.

Зараз ви читаєте новину «Чи приймуть сьогодні вимоги євробляхерів і які будуть наслідки - повний розбір ситуації». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі