У середу в Індонезії під час показового польоту розбився новітній російський пасажирський літак "Сухой Суперджет 100". Він зник із радарів уранці, а наступного дня індонезійські рятувальники знайшли його уламки на висоті 1,5 км на крутому схилі гори Салак. На борту були 48 людей, зокрема восьмеро росіян — екіпаж та працівники компанії "Цивільні літаки Сухого".
Катастрофа сталася, коли лайнер заходив на посадку. Встановлений на борту аварійний маяк не подав сигналу про зіткнення машини із землею.
— Це був новий літак із дуже досвідченим екіпажем. Зазвичай авіакатастрофа — це кілька чинників, — пояснює "ГПУ" експерт 36-річний Денис Петров. — Можливо, "Сухой Суперджет 100" не підготували як слід до польоту, не перевірили. Понадіялися на кваліфікований екіпаж. Може бути навіть, що залили не те паливо або не ввімкнули датчик його рівня.
Звісно, це вплине на долю "Сухой Суперджета" лайнерів. Будь-яка катастрофа псує імідж літака. Але щодо цієї моделі, яку називали першою справді сучасною в Росії, є багато інших питань. Невідомо, наприклад, чому її розробляв саме "Сухой", а не "Туполєв" чи "Яковлєв". Адже вони випускали пристойні пасажирські літаки. А "Сухой" спеціалізується на військовій авіації.
Росіяни, напевно, висунуть версію про саботаж. Адже на 80% машина складається з імпортних, в основному французьких, комплектуючих. Компанія "Боїнг" стала консультантом у цьому проекті.
"Сухой Суперджет 100" — регіональний реактивний пасажирський літак. Може перевозити 75 чи 95 пасажирів. Його розробили російська компанія "Цивільні літаки Сухого" та італійська "Аленія Аермаччі", за участі понад 30 інших підприємств. Лайнер називали основним конкурентом українських Ан-148.
Коментарі