вівторок, 30 липня 2013 06:30

Не можна пускати швидкісний потяг по звичайній колії

— Це найстрашніша трагедія на залізниці в Європі за останні років 30. Я займаюся вивченням ризиків і мені боляче аналізувати цю ситуацію, — розповідає "ГПУ" інженер французької швидкісної залізниці ТЖВ 48-річний Жіль Рам'є.

— Головною помилкою є те, що водій пішов на цей дурний ризик на повороті. Якби розганявся на прямій ділянці колії, нічого  не сталося б. Швидкісні поїзди мають кілька рівнів захисту. Це й укріплені вагони, і те, що на два вагони припадає один колісний візок, щоб запобігти врізанню одного вагона в другий, і напівжорстка система кріплення. При лобовому зіткненні чи сходженні на прямій ділянці теоретично ніхто не має постраждати. Інженери розуміють, що велика швидкість у кілька разів помножує ризики, тому намагаються передбачити все. Але ніхто подумати не міг, що водій може розвинути таку швидкість на повороті. Закони фізики ніхто не скасовував. У п'ятницю мали нараду про можливі розробки, щоб попередити такі трагедії в майбутньому. Наш головний інженер казав, що тоді треба повністю змінювати конструкцію поїзда. Сьогодні це не дуже реально.

Швидкісні потяги небезпечніші за звичайні?

— Самі по собі ні. Так, у вагонах порівняно зі звичайними потягами багато сталевих деталей замінюють аналогічними з легших металів, наприклад, алюмінієвими. Та компанія витрачає шалені гроші на безпеку пасажирів. Усередині набагато менше шансів травмуватися, ніж у звичайному вагоні. Є паски безпеки, система амортизації нівелює швидкість, і всі кути роблять м'якими. Проте людський фактор показує, що все врахувати неможливо. Деякі незручності є для людей, які живуть поряд із залізничним полотном. Але ми займаємося розробкою шумових щитів і з наступного року в бюджеті закладуть грошову компенсацію тим, хто потерпає від цього сусідства.

Чи збільшиться ризик поїздок залізницею в Україні, якщо запровадимо швидкісні потяги?

— Нам кілька разів пропонували запускати швидкісні потяги у країнах колишнього СРСР. Компанія згодна, якщо всі роботи виконуватимуться під контролем наших спеціалістів. Ми проти того, щоб запускати швидкісний потяг по звичайній колії. Це небезпечно і шкодить йому. Колію для швидкісного потяга закладають глибше й ретельніше закріплюють. Для перевезення пасажирів усе має бути зроблено ідеально. Одна помилка здатна пустити потяг під укіс, а це, як бачимо, може коштувати людських життів.

Зараз ви читаєте новину «Не можна пускати швидкісний потяг по звичайній колії». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути