— Це найстрашніша трагедія на залізниці в Європі за останні років 30. Я займаюся вивченням ризиків і мені боляче аналізувати цю ситуацію, — розповідає "ГПУ" інженер французької швидкісної залізниці ТЖВ 48-річний Жіль Рам'є.
— Головною помилкою є те, що водій пішов на цей дурний ризик на повороті. Якби розганявся на прямій ділянці колії, нічого не сталося б. Швидкісні поїзди мають кілька рівнів захисту. Це й укріплені вагони, і те, що на два вагони припадає один колісний візок, щоб запобігти врізанню одного вагона в другий, і напівжорстка система кріплення. При лобовому зіткненні чи сходженні на прямій ділянці теоретично ніхто не має постраждати. Інженери розуміють, що велика швидкість у кілька разів помножує ризики, тому намагаються передбачити все. Але ніхто подумати не міг, що водій може розвинути таку швидкість на повороті. Закони фізики ніхто не скасовував. У п'ятницю мали нараду про можливі розробки, щоб попередити такі трагедії в майбутньому. Наш головний інженер казав, що тоді треба повністю змінювати конструкцію поїзда. Сьогодні це не дуже реально.
Швидкісні потяги небезпечніші за звичайні?
— Самі по собі ні. Так, у вагонах порівняно зі звичайними потягами багато сталевих деталей замінюють аналогічними з легших металів, наприклад, алюмінієвими. Та компанія витрачає шалені гроші на безпеку пасажирів. Усередині набагато менше шансів травмуватися, ніж у звичайному вагоні. Є паски безпеки, система амортизації нівелює швидкість, і всі кути роблять м'якими. Проте людський фактор показує, що все врахувати неможливо. Деякі незручності є для людей, які живуть поряд із залізничним полотном. Але ми займаємося розробкою шумових щитів і з наступного року в бюджеті закладуть грошову компенсацію тим, хто потерпає від цього сусідства.
Чи збільшиться ризик поїздок залізницею в Україні, якщо запровадимо швидкісні потяги?
— Нам кілька разів пропонували запускати швидкісні потяги у країнах колишнього СРСР. Компанія згодна, якщо всі роботи виконуватимуться під контролем наших спеціалістів. Ми проти того, щоб запускати швидкісний потяг по звичайній колії. Це небезпечно і шкодить йому. Колію для швидкісного потяга закладають глибше й ретельніше закріплюють. Для перевезення пасажирів усе має бути зроблено ідеально. Одна помилка здатна пустити потяг під укіс, а це, як бачимо, може коштувати людських життів.
Коментарі